عکاسی

چگونه به یک عکاس فریلنسر موفق در بازار کار تبدیل شویم؟

آیا شما یک عکاس مشتاق هستید که هنوز در حال تحصیل هستید یا روی شغلی کار می‌کنید که به آن علاقه‌ای ندارید؟ اگر به انتخاب عکاسی به عنوان شغل خود فکر می‌کنید، پس دنبال کردن عکاسی آزاد می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. بسیاری از عکاسان به صورت تمام وقت به عنوان فریلنسر کار می‌کنند و با موفقیت امرار معاش می‌کنند. در عصر دیجیتال امروزی، عکاسی به روش مختلف توسط طیف وسیعی از افراد و مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب، تقاضا برای عکاسان حرفه‌ای با فرصت‌های فراوان در ژانرهای عکاسی مانند تیبلغاتی، کودک، عروس و داماد و غیره در حال افزایش است.

عکاس فریلنسر یا  آزاد چیست؟

عکاسی آزاد در دسته خود اشتغالی قرار می‌گیرد، با توجه به افزایش قیمت خرید دفتر کار و یا حتی مبالغ بالا رهن و اجاره، مشاغل فریلنسری امروزه به شدت پرطرفدار شده است چون نیازی به تامین سرمایه برای خرید یا رهن و اجاره دفترکار و تجهیزات آن ندارد و به سادگی میتواند بصورت آزاد در بازار کار فعالیت خود را شروع کند که در قدم اول شما با یادگیری عکاسی که میتوانید برای این کار یا بصورت خودآموز یاد بگیرید که زمان و هزینه زیادی میبرد و یا میتوانید در یکی از دوره‌های معتبر آموزشی مثل دوره آموزش عکاسی اصفهان شرکت نمایید.

مزایای انتخاب عکاسی فریلنسری چیست؟

مزایای بسیار زیاد میباشد که یکی از مهم‌ترین آنها آزادی زمان و مکان میباشد یعنی شما میتوانید در هر شهر یا کشور فعالیت کنید و زمان اجرای پروژه عکاسی دست شما میباشد. یکی دیگر از مزایای آن عدم نیاز به سرمایه بالا برای خرید تجهیزات و تهیه دفترکار میباشد که در شروع فعالیت شما در بازار کار به شدت به شما کمک خواهد کرد و شما با کمترین سرمایه کار خود را در بازار کار شروع میکنید.

  • داشتن تجهیزات مناسب عکاسی

قبل از شروع هر کاری، باید روی تجهیزات عکاسی ضروری سرمایه گذاری کنید. در کنار یک دوربین خوب، که به بهترین وجه با نیاز شما و نوع عکاسی آزاد که می‌خواهید دنبال کنید، مطابقت دارد، به یک لنز  زوم استاندارد و یک سه پایه نیاز داریدو یک لپ تاپ با پیکربندی مناسب نیز مورد نیاز است. ۴ گیگابایت رم حداقل برای اجرای نرم افزارهایی مانند Adobe Photoshop و Lightroom (برای ویرایش عکس) است. برخی از دوربین‌های پیشنهادی که می‌توانید برای عکاسی آزاد خود خریداری کنید، Canon 90D/Canon ۸۵۰D / Nikon ۵۱۰۰D میباشد. حتی شما میتوانید دوربین‌های عکاسی دست دوم و کارکرده نیز تهیه کنید.

اهمیت داشتن تجهیزات مناسب عکاسی
اهمیت داشتن تجهیزات مناسب عکاسی
  • یادگیری ویرایش عکس و نرم افزار فتوشاپ

امروزه مشتریان شما به عکس‌های بدون ادیت علاقه‌ای ندارند و دوست دارند بر روی  عکس‌های آنها تنظیم نور و رنگ‌های خاص  اعمال شود و در حقیقت عکس بدون ادیت جذابیت خاصی ندارد. پس شما برای افزایش جذابیت عکس‌های خود باید در کنار عکاسی مهارت ویرایش عکس را نیز یاد بگیرید که باز میتوانید بصورت خودآموز در یوتیوب آن را یاد بگیرید ولی به شدت این روش زمان بر است، ولی میتوانید با شرکت در یک دوره کوتاه مدت ۲ماهه در دوره آموزش فتوشاپ اصفهان که در آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای آکادمی کادر برگزار میگردد شرکت نمایید و مدرک بین اللملی سازمان فنی و حرفه‌ای را نیز دریافت نمایید.

  • استراتژی قیمت گذاری خود را مشخص کنید

میزان پولی که می‌گیرید یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که موفقیت یا شکست شما را در عکاسی آزاد مشخص می‌کند. هنگامی که شروع می‌کنید، ممکن است در چندماه اول مجبور شوید روی یک مدل سر به سر کار کنید که در آن درآمد بالایی نداشته باشید ولی نگران نباشید همه کسب و کارها در شروع درآمد بالایی نداشته‌اند و آرام آرام با کسب تجربه و ایجاد خلق ارزش متفاوت برای مشتریان خود درآمد خود را بالا برده اند.

در عکاسی فریلنسری با چه مشتریانی میتوانم کار کنم؟

به عنوان یک عکاس آزاد، در یک شغل تمام وقت استخدام نخواهید شد. مشاغل آزاد عکاسی که به دست خواهید آورد برای مدت محدودی خواهد بود. تکالیف مستلزم برآوردن نیازهای مشتری است که می‌تواند متنوع باشد، مانند:

  • عکاسی تبلیغاتی و محصول برای کارخانه‌ها و شرکت‌های صنعتی، فروشگاه‌های اینترنتی
  • عکاسی از کنفرانس ها، رویدادها و همایش‌های آموشی، تبلیغاتی و شرکت‌ها و دیگر مشاغل
  • عکاسی مستند و ورزشی که تقاضای زیادی برای روزنامه‌ها، مجلات و نشریات دارد. موسسات رسانه‌ای همیشه در جستجوی عکاسان با استعدادی هستند که می‌توانند با روزنامه‌نگاران هماهنگ شوند و رویدادها و داستان‌هایی را که ارزش انتشار دارند پوشش دهند.
  • عکاسی مُد و پوشاک که آژانس‌های مُدلینگ بزرگ، عکاسان آزاد را برای پوشش عکس‌ها، تبدیل خطوط کامل لباس به کاتالوگ، عکس‌های مدل‌ها برای مجلات و وب‌سایت‌ها و موارد دیگر ترجیح می‌دهند.
فعالیت به عنوان عکاس فریلنسری
فعالیت به عنوان عکاس فریلنسری
  • در رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام فعالیت کنید.

رسانه‌های اجتماعی نقش اساسی در بازاریابی و کسب درآمد شما، به ویژه در مشاغل خلاق دارند. یک عکاس آزاد می‌تواند از رسانه‌های اجتماعی برای افزایش شناخت و دسترسی به مشتریان بالقوه استفاده کند. اولین کاری که هر عکاسی انجام می‌دهد این است که یک صفحه تجاری و حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کند و صفحه را با دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارید و به آنها بگویید دیگران را نیز دعوت کنند و نمونه کارهای عکاسی خود را بصورت منظم و مستمر در صفحه خود منتشر کند.

نتیجه

دامنه فریلنسری به طور کلی و عکاسی آزاد به طور خاص چندین برابر افزایش یافته است. بر اساس نظرسنجی انجام شده درصد درآمد ایجاد شده توسط فریلنسرها ۴۷ درصد افزایش یافته است. پس با حفظ انگیزه و اشتیاق خود در حرفه عکاسی با کمترین تجهیزات به سادگی درآمد بالایی را در بازار کار کسب کنید.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا