خودروخودرو الکتریکی

رونمایی لوسید از خودروی الکتریکی لوسید با شتاب زیر از ۲ ثانیه

شرکت لوسید (Lucid) که در زمینه تولید خودروهای الکتریکی لوکس فعالیت دارد، از سدان پیشرفته جدید خود به نام Lucid Air Sapphire Edition پرده برداشت.  

خودرویی الکتریکی که به گفته لوسید، قادر است صفر تا ۱۰۰ خود را در کمتر از ۲ ثانیه پر کند و در عرض ۴ ثانیه نیز به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این اعداد و ارقام برای یک خودروی تمام الکتریکی بسیار قابل توجه است و این خودرو را به قوی‌ترین سدانی که این شرکت تاکنون تولید و به بازار عرضه کرده، تبدیل می‌کند.

این عملکرد حتی، Lucid Air Sapphire Edition را یک سروگردن بالاتر از خودروی پیشرفته تسلا مدل S Plaid قرار می‌دهد. سدان جدید لوسید، برخی از ویژگی‌های مروبط به دیگر مدل‌های قبلی این شرکت به نام‌های Dream Edtion و همچنین Grand Touring Performance Edition را قرض گرفته و به عنوان اولین محصول شرکت لوسید شناخته می‌شود که مجهز به سه موتور الکتریکی عرضه می‌شود.

به گفته شرکت سازنده، دو موتور الکتریکی در قسمت جلویی و یک موتور نیز در قسمت پشتی خودرو جای گرفته‌اند که می‌توانند نیروی حداکثری ۱۲۰۰ اسب بخاری را تولید کنند. هنوز اطلاعاتی در خصوص میزان گشتاور این خودرو اعلام نشده است.  

موتور دوگانه عقب این خودرو دارای دو اینورتر ۵۰۰ کیلوواتی هستند که مبتنی بر آنچه در خودروی Dream Performance Edition تعبیه شده، طراحی شده‌اند. این موتورها اجازه می‌دهند تا گشتاور به هر یک از چرخ‌های عقب منتقل شود تا خودرو، پایداری و قابلیت کنترل بیشتری داشته باشد.  

لوسید اعلام کرد که موتور دوگانه پشتی، از فناوری مبدل حرارتی جدید و همچنین سیستم خنک‌کننده پیشرفته بهره می‌برد. این شرکت همچنین سسیتم باتری خودرو را به گونه‌ای ارتقا داده تا علاوه بر افزایش توان، بتواند حرارت را بهتر تنظیم و مدیریت کند.  

لوسید همچنین روی ترمزها، سیستم تعلیق و لاستیک‌های خودرو به طور ویژه کار کرده و طبق گفته این شرکت، از ترمزهای سرامیکی کربنی استفاده شده، تغییراتی در طراحی فنرها اعمال شده و فرمان برقی و سیستم ABS در این محصول به کار رفته است.

لوسید ایر Sapphire Edition همچنین از چرخ‌های کامپوزیتی سفارشی و لاستیکی‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینج در عقب بهره می‌برد که می‌توانند چسبندگی بالایی را حین حرکت ارائه دهند.  

مهندسان لوسید، روی زیبایی ظاهری این خودرو نیز توجه ویژه‌ای داشتند به طوری که از رنگ آبی خاص یاقوت کبود (Sapphire) برای نمای بیرونی خودرو استفاده شده است.  

به گفته لوسید، نسخه Sapphire Edition با قیمت پایه ۲۴۹ دلار روانه بازار خواهد شد که تقریبا ۶۹ هزار دلار بیشتر از نسخه Grand Touring Performance است

‫576 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا