تکنولوژیخودروخودرو الکتریکی

خودروی الکتریکی Acura با الهام از طراحی قایق‌های ایتالیایی معرفی شد

شرکت Acura اخیرا از مدل مفهومی‌ یک خودروی الکتریکی مدرن به نام Precision پرده برداشت.  

این شرکت که از زیرمجموعه‌های هوندا محسوب می‌شود، برای طراحی و ساخت این خودرو، از قایق‌های ایتالیایی الهام گرفته و به گفته Acura، این محصول، آینده نسل جدید خودروها را نشان می‌دهد که قادرند تجربه رانندگی متمایز تمام خودران و دستی را به ارمغان آورند.  

این خودروی الکتریکی مبتنی بر زبان طراحی خودروی ‍Prologue که اولین شاسی‌بلند الکتریکی هوندا بود طراحی شد؛ که این محصول سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، قسمت جلویی کانسپت جدید Precesion به گونه‌ای طراحی شده که به طور کامل روشن می‌شود و نمایی خاص را به خود می‌گیرد.  

همچنین در این خودرو از چرخ‌های ۲۳ اینچی استفاده شده که از طراحی خاصی بهره می‌شود و نشان می‌دهد که Acura توجه ویژه‌ای بر عملکرد داشته است. در خصوص فضای داخلی نیز باید گفت که Precesion از کابینی شبیه به کابین خودروهای فرمول ۱ برخوردار است به نحوی که فرمانی با طراحی Yuke در آن استفاده شده و ارتفاع صندلی آن نیز به نسبت پایین‌تر است. به گفته این شرکت، طراحی داخل خودرو به گونه‌ای است که دید وسیعی را از محیط پیرامون به راننده می‌دهد.

شرکت Acura این خودرو را به دو حالت رانندگی مجهز کرده است؛ یک حالت، Instinctive Mode نام دارد که برای ارتقای عملکرد رانندگی بهینه شده و نور قرمز در فضای داخل کابین تابانده می‌شود و حالت دوم تحت عنوان Spiritual Mode شناخته می‌شود برای رانندگی خودران طراحی شده است.  

بعد از فعال شدن این حالت، فرمان خودرو جمع می‌شود و نوری آرام‌بخش و دیگر تنظیمات مرتبط برای القای حس راحتی و آرامش به سرنشینان را شاهد خواهیم بود. همچنین شرکت سازنده، روی استفاده از مواد دوست‌دار محیط زیست در ساخت این خودرو تمرکز داشته است.  

به گفته Aqura، در این خودرو از پلاستیکی ۱۰۰ درصد بازیافتی و چرم ۱۰۰ درصد زیستی استفاده شده است. همچنین تمام بخش‌های آلومینیومی‌نیز مواد بازیافتی ساخته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا