خودروخودرو الکتریکی

رونمایی از کانسپت خودروی ‌الکتریکی Dodge با صدای اگزوز خودروهای بنزینی

شرکت Dodge از یک خودروی تمام الکتریکی مفهومی‌تحت عنوان Charger رونمایی کرد.  

محصولی که به گفته مدیرعامل این شرکت، برخلاف بسیاری از خودروهای الکتریکی که این روزها روانه بازار می‌شوند، صدای خروجی اگزوز آن همانند خودروهای بنزینی است و می‌تواند تجربه‌ای مشابه را برای سرنشینان به ارمغان آورد.  

این خودروی مفهومی‌با نام کامل Dodge Charger Daytona SRT شناخته می‌شود و با طراحی آینده‌نگرانه ساخته شده است. این مدل از لحاظ ظاهری، شباهت نزدیکی به مدل‌های بنزینی Challenger و Charger دارد.

اگرچه این خودرو در قالب یک مدل مفهومی‌با همان کانسپت رونمایی شد اما یکی از سخنگویان این شرکت در گفت‌وگو با تک‌کرانچ اعلام کرد که Charger Daytona SRT به زودی وارد فاز تولید خواهد شد.

این خودروی تمام الکتریکی دو در، از پیشرانه جدید ۸۰۰ ولتی Banshee بهره می‌برد و به گفته Dodge، این پیشرانه از پیشرانه Hellcat قوی‌تر است.  

برخلاف دیگر خودروهای الکتریکی که به ندرت صدایی از آنها در حین حرکت تولید می‌شود، Channelger به گونه‌ای طراحی شده تا همانند همتایان بنزینی خود، صدای بلندی داشته باشد.  

رونمایی از کانسپت خودروی ‌الکتریکی Dodge با صدای اگزوزی خودروهای بنزینی

در واقع، این شرکت یک اگزوز روی خودروی تمامی‌الکتریکی Charger Daytona SRT تعبیه کرده که اگرچه از لحاظ کارکرد، تقریبا بدون استفاده است اما تنها وظیفه آن، تولید صداست.  

شرکت Dodge طی بیانیه‌ای در این خصوص نوشت: خودروی Charger Daytona SRT صدای غرش‌مانند ۱۲۶ دسیبلی را تولید می‌کند که با صدای تولیدشده از مدل SRT Hellcat برابر است.

رونمایی از کانسپت خودروی ‌الکتریکی Dodge با صدای اگزوزی خودروهای بنزینی

این صدا در Charger Daytona SRT از طریق تقویت صداهای تولیدشده از این خودروی تمام الکتریکی و تنظیم آن تولید می‌شود. طراحی بیرونی خودرو، به دیگر مدل‌های این شرکت شبیه بوده و در کنار آن، با تغییراتی مدرن همراه شده که باعث آیرودینامیک‌تر شدن خودرو شده است.

در قسمت جلویی خودرو، شاهد تعبیه R-Wing هستیم که برای عبور هوا طراحی شده و نیروی رو به پایین را افزایش می‌دهد. فضای داخلی کابین نیز به امکانات مدرنی مجهز شده که از جمله آنها می‌توان به صفحه نمایش مرکزی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر مقابل راننده برای نمایش اطلاعات مربوط به خودرو و یک دکمه PowerShot روی فرمان برای افزایش شتاب بیشتر به خودرو اشاره کرد.

شرکت Dodge هنوز قیمتی را برای این خودروی تمام الکتریکی اعلام نکرده است.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا