موبایل

گوشی تاشوی موتورولا ریزر ۲۰۲۲ با پردازنده و نمایشگر ارتقایافته معرفی شد

شرکت موتورولا از نسخه ۲۰۲۲ گوشی تاشوی ریزر (Razr) خود که به پردازنده قوی‌تر، نمایشگر ارتقایافته و طراحی جدید مجهز شده، رونمایی کرد.  

مدل قبلی این گوشی اگرچه با قیمت ۱۵۰۰ دلار عرضه شد، اما از مشخصات فنی قابل رقابت با دیگر گوشی‌های هم‌رده بی‌بهره بود و همین مسئله، بسیاری از خریداران را از انتخاب این گوشی منصرف می‌کرد. اما اکنون مدل جدید ریزر با رفع نواقص و کمبودهای مدل قبلی، خود را در قامت یک پرچمدار تمام‌عیار معرفی کرده است.

این گوشی از پردازنده جدید اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ بهره می‌برد و در طراحی صفحه نمایش آن نیز تغییراتی همچون حذف بریدگی بالای نمایشگر و استفاده از سوراخ دوربین سلفی (punch-hole) را در این قسمت شاهدیم.  

گوشی تاشوی موتورولا ریزر ۲۰۲۲ با پردازنده و نمایشگر ارتقایافته معرفی شد

همچنین این گوشی به لولای نسل سوم Star Trail مجهز شده که چین صاف‌تری را نسبت به لولاهای قبلی ارائه می‌دهد و حالت بسته نیز ظاهری بدون درز را به خود می‌گیرد.   سفتی این لولا نیز به قدری است که در هر زاویه‌تی می‌تواند متوقف شود و ثابت بماند.  

وزن ریزر ۲۰۲۲ حدود ۲۰۰ گرم عنوان شده و ضخامت آن در حالت باز تنها به ۷.۶۲ میلمتر می‌رسد. همچنین، تک دوربین مدل قبلی جای خود را به دوربین دوگانه‌ای داده که یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اصلی با قابلیت لرزشگیر اپتیکال و یک سنسور ۱۳ مگاپیکلی اولترا واید را در خود جای داده است. دوربین سلفی نیز به سنسور ۳۲ مگاپیکسلی مجهز شده است.

توان پردازشی ریزر ۲۰۲۲ از طریق پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ تامین می‌شود و حافظه رم و فضای داخلی آن نیز به ترتیب تا ۱۲ و ۵۱۲ گیگابایت قابل ارتقاست. نمایشگر ۶.۷ اینچی این گوشی از رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌برد و نرخ رفرش آن نیز به ۱۴۴ هرتز می‌رسد. نمایشگر ثانویه این گوشی هم از رزولوشن ۸۰۰ در ۵۷۳ پیکسل برخوردار است و می‌تواند اطلاعاتی همچون نوتیفیکیشن‌ها، تماس‌ها، آب و هوا، دوربین، ردیابی سلامت و… را نمایش دهد.

بنابر اعلام شرکت سازنده، ریزر ۲۰۲۲ ا قیمت پایه تقریبی ۸۹۰ دلار وارد بازار خواهد شد که پیشرفته‌ترین مدل آن با قیمت تقریبی ۱۳۸۰ دلار عرضه خواهد شد.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا