تکنولوژی

نسل جدید ساعت هوشمند گلکسی واچ ۵ سامسونگ معرفی شد

پس از انتشار اخبار و شایعات متعدد، بالاخره سامسونگ امروز و در جریان مراسم Unpacked از نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود به نام گلکسی واچ ۵ رونمایی کرد.  

محصولی که قرار است با قیمت پایه ۲۷۹.۹۹ دلار وارد بازار شود که البته مدل پرو آن تحت عنوان گلکسی واچ ۵ پرو با قیمت ۴۴۹.۹۹ دلار عرضه خواهد شد. به گفته سامسونگ، هر دو مدل به باتری بزرگ‌تر و قابلیت شارژ سریع‌تر بهره می‌برند.

و اما در خصوص مشخصات این دو مدل باید گفت که گلکسی واج ۵ در دو ابعاد ۴۰ و ۴۴ میلیمتری و نسخه گلکسی واچ ۵ پرو تنها در یک نسخه ۴۵ میلیمتری عرضه خواهد شد. تمامی‌این مدل‌ها به پردازنده اگزینوس W۹۲۰ با فرکانس ۱.۱۸۷ گیگاهرتزی، رم ۱.۵ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی مجهز خواهند بود.  

به گفته سامسونگ، هر دو مدل از نسخه ارتقایافته‌ای از حسگر BioActive برخورداند که برای اولین بار در ساعت گلکسی واچ ۴ معرفی شد. قابلیت‌های ارتقایافته این حسگر شامل اضافه شدن قابلیت‌های پیشرفته‌تر ردیابی خواب، پرداخت بدون تماس، LTE آپشنال، بلوتوث ۵.۲ و وای‌فای می‌شوند. همچنین هر دو ساعت از حسگر دما برخوردارند و در برابر نفوذ آب و گردوغبار نیز مقاوم‌اند.

گلکسی واچ ۵

مهم‌ترین تغییر سخت‌افزاری دو عضو این خانواده را می‌توان در افزایش طول عمر باتری عنوان کرد به طوری که گلکسی واچ ۵ به باتری جدیدی با ۱۳ درصد ظرفیت بیشتر مجهز شده است. سامسونگ در نسخه ۴۰ میلیمتری از باتری ۲۸۴ میلی‌آمپری در ۴۴ میلیمتری گلکسی واچ ۵ از باتری ۴۱۰ میلی‌آمپری استفاده کرده است.  

این یعنی، با یک بار شارژ می‌توانند تا ۴۰ ساع روشن بمانند. در مدل گلکسی واچ ۵ پرو نیز از یک باتری ۵۹۰ میلی‌آمپری استفاده شده که می‌تواند تا ۸۰ ساعت دوام بیاورد.  

جدای از باتری، سامسونگ تغییراتی را در جهت بهبود سرعت شارژ این دو ساعت نیز اعمال کرده که به گفته این شرکت، شارژ باتری در مدت زمان ۳۰ دقیقه از صفر به ۴۵ درصد خواهد رسید. یا اینکه تنها با ۸ دقیقه شارژ می‌توان تا ۸ ساعت از دستگاه استفاده کرد.

سامسونگ اعلام کرد که مدل‌های گلکسی واچ ۵ مجهز به رابط One UI Watch ۴.۵ عرضه خواهند شد که این رابط کاربری ارتقا یافته و پشتیبانی از دو سیمکارت نیز در آن گنجانده شده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا