سرگرمیگوناگون

تیک‌تاک اپلیکیشن استریم موزیک عرضه می‌کند؟

به نظر می‌رسد تیک‌تاک این روزها در حال طراحی اپلیکیشنی برای استریم موزیک تحت عنوان Music برای رقابت با اسپاتیفای و اپل است.  

بایت‌دنس، شرکت مادر تیک‌تاک در ماه مه امسال، درخواستی را برای ثبت یک علامت تجاری با نام TikTok Music ثبت کرده است. طبق اسناد منتشر شده، این سرویس به کاربران امکان خرید، پخش و دانلود موزیک را برای کاربران فراهم خواهد کرد.  

همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا پلی‌لیست‌های خود را ایجاد کرده و یا به اشتراک بگذارند. افزون بر این، کاربران می‌توانند موزیک‌ها و ویدیوها را به صورت زنده پخش کنند. بایت‌دنس پیشتر و در ماه نوامبر نیز نشان تجاری TikTik Music را در استرالیا ثبت کرده بود.

این شرکت چینی قبلا نیز تجریه فعالیت در حوزه استریم موزیک را داشته است به طوری که در سال ۲۰۲۰ یک برنامه پخش زنده را تحت عنوان Resso در هند، برزیل و اندونزی راه‌اندازی کرده بود.

این اپلیکیشن از برخی از قابلیت‌هایی که این شرکت برای TikTok Musix فهرست کرده، برخوردار است که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به اشتراک‌گذاری پلی‌لیست‌ها، اشتراک موزیک در شبکه‌های اجتماعی و تعامل با دیگر کاربران این اپلیکیشن اشاره کرد.

بایت‌دنس همچنین از اپلیکیشن تیک‌تاک برای ترغیب کاربران به استفاده از Resso استفاده می‌کند. طبق گزارش وب‌سایت The Information، دکمه‌ای اختصاصی در اپلیکیشن تیک‌تاک در برزیل تعبیه شده که کاربران را به Resso هدایت می‌کند و از این طریق می‌توانند به نسخه کامل موزیک‌ها دسترسی داشته باشند.

در این گزارش آمده که تا ماه نوامبر ۲۰۲۱ تعداد کاربران Resso در برزیل، هند و اندونزی از ۴۰ میلیون عبور کرده که احتمالا در آینده نیز به این تعداد اضافه خواهد شد. اوایل امسال، اعلام شد که تعداد کاربران فعال این اپلیکیش در هند بین ژانویه ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ با رشدی ۳۰۴ درصدی همراه بوده است.

این در حالی است که تعداد کاربران اپلیکیشن رقیب یعنی اسپاتیفای در همین بازه زمانی، با کاهشی ۳۸ درصدی مواجه بوده است.  

هنوز مشخص نیست که بایت‌دنس به دنبال عرضه اپلیکیشن استریم موزیکی با فریمورک Resso است یا اینکه محصول متفاوتی را در سر می‌پروراند. همانند با ورود این اپلیکیشن به بازار استریم موزیک، احتمالا شاهد تغییری شگرف در صنعت استریم موزیک خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا