اسپیس ایکسایلان ماسک

ایلان ماسک در تگزاس فرودگاه اختصاصی می‌سازد

به نظر می‌رسد که ایلان ماسک به دنبال ساخت یک فرودگاه اختصاصی در تگزاس است.  وب‌سایت Austonia به نقل از افراد مطلع اعلام کرد که این فرودگاه قرار است در شرق شهر آستین و در نزدیکی منطقه Bastrop احداث شود اما هنوز مکان دقیق آن و همچنین زمان شروع عملیات احداث، مشخص نشده است.  

ماسک تاکنون مقر چند شرکت خود از جمله اسپیس ایکس و بورینگ را در ایالت تگزاس راه‌اندازی کرده و اخیرا نیز مقر تسلا را از سیلیکون ولی به این ایالت منتقل کرده است. حال احداث این فرودگاه در این منطقه، می‌تواند در خدمت این شرکت‌ها باشد.

ماسک و شرکت‌های تحت هدایت وی، مالک چند صد هکتار زمین در تگزاس هستند که از جمله آنها می‌توان به زمینی ۱۲۰۰ هکتاری گیگا تگزاس اشاره کرد. شرکت‌های اسپیس ایکس و بورینگ نیز طی سال‌های اخیر، زمین‌هایی را در این منطقه خریداری کرده‌اند.

هنوز اطلاعاتی در خصوص وسعت این فرودگاه منتشر نشده است؛ با این حال، فرودگاه تگزاس بالغ بر ۸۵۸ هکتار است. ایلان ماسک در جریان یک سخنرانی پس از افتتاح کارخانه گیگا تگزاس، از این که این مرکز تا فروگاه بین المللی تگزاس تنها ۱۰ دقیقه (با خودرو) فاصله دارد، ابراز خوشحالی کرده بود.

ایلان ماسک اخیرا تولیدات خود در کارخانه گیگافکتوری تگزاس را افزایش داده و اخیرا نیز این کارخانه را «کوره بزرگ پول» توصیف کرده است. با این حال، ساخت فرودگاه خصوصی نیاز به تاییدیه FAA و همچنین نهادهای صادرکننده تاییدیه‌های زیست‌محیطی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا