گوناگون

پرطرفدارترین تورها برای تماشای زیباترین آبشارهای آسیا

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری که در طول سفرهایتان، باید به سراغشان بروید، آبشارهایی هستند که در مقاصد گردشگری مختلف وجود دارند. در بین مقاصد محبوب جنوب شرق آسیا، بالی، مالزی و تایلند، زیباترین و جذاب‌ترین آبشارها را در خود دارند.

زیباترین آبشارهایی که در تور مالزی امکان دیدنشان را دارید

وقتی به تور مالزی می‌روید، با انبوهی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در این کشور مواجه هستید که هر کدام به شکلی متفاوت، زیبایی‌شان را به رخ شما خواهند کشید. در این کشور بیش از ۱۰۰ آبشار بزرگ وجود دارد که در گوشه و کنار این سرزمین سبز و زیبا واقع شده و شما در سفرهایتان به نقاط مختلف مالزی، امکان بازدید از آن‌ها را خواهید داشت.

قبل از این که به سراغ آبشارهای مهم مالزی برویم، ابتدا با توجه به این که این پایتختِ بزرگ و شگفت‌انگیز، همیشه جزو اولین انتخاب‌های مسافران به حساب می‌آید، به نزدیک‌ترین آبشار زیبا و بزرگ در نزدیکی کوالالامپور اشاره داشته باشیم. آبشار کانچینگ کمی بیش از ۳۰ کیلومتر از این شهر فاصله دارد و منطقه‌ای سرسبز و زیبا در اطراف خود داشته و استخری طبیعی زیرش شکل می‌گیرد. این منطقه جایی عالی برای پیک نیک و گردشی خانوادگی از کوالالامپور به حساب می‌آید و آب و هوایی معرکه دارد. همچنین آبشار نسبتا کوچک سونگای پیسانگ نیز در کنار غارهای باتو کمی دورتر از کوالالامپور قرار دارد.

از آبشارهای بزرگ و شگفت‌انگیز مالزی نیز ابتدا باید به آبشار «رنگین‌کمان» اشاره کنیم که به واسطه‌ی سرازیر شدن آب با شدت زیاد و برخورد نور خورشید با ذرات معلق آب، همیشه رنگین کمانی زیبا در جلویش شکل می‌گیرد و منظره‌ای جذاب را به وجود می‌آورد. البته برای رفتن به این محل در پاهانگ، باید در تورهای طبیعت گردی شرکت کرده و بخشی از مسیر را با ماشین‌های چهار محوره طی کنید. اگر در سفر به مالزی به تور لنکاوی می‌روید، در کنار تفریحات ساحلی، حتما سری به آبشار دیدنی تلاگا توجو بزنید. البته در لنکاوی، چند آباشر زیبای دیگر نیز وجود دارد اما این مکان، در محلی محافظت شده و فوق‌العاده زیبا واقع شده که دیدنش را به هیچ وجه از دست نباید بدهید.

همان طور که می‌بینید، در تور مالزی، مقاصد مختلفی هستند که امکان انتخاب از میانشان را دارید. به همین دلیل، برای کسب اطلاعات بیشتر، استفاده از قیمت‌های عالی برای تور این کشور و همچنین دریافت مشاوره و خدمات عالی، سری به سایت شرکت گردشگری آویسا تراول بزنید.

آبشارهای پر تعداد و جذابی که در تور تایلند خواهید دید

در تور تایلند نیز امکان دیدن آبشارهای زیبایی را خواهید داشت. در واقع اگر بخواهیم مقایسه کنیم، از این نظر اوضاع تایلند بسیار بهتر از مالزی بوده و چند مورد از آبشارهای نمادین و مهم جنوب شرق آسیا در این کشور قرار دارد. از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به آبشار ایروان اشاره کرد که تنها چند ساعت یاز بانکوک دور بوده و در کانچابوری قرار می‌گیرد. زیبایی این آبشار به گونه‌ای است که وقتی برای اولین بار آن را می‌بینید، برای چند دقیقه مبهوت آن‌جا خواهید شد.

از دیگر آبشارهای بسیار زیبا در تایلند، تی لو سو است که اگر چه ارتفاع زیادی ندارد، ۴۵۰ متر پهنا داشته و به صورت پلکانی به دل استخرهای طبیعی زیبایی می‌ریزد که در دل جنگل قرار دارند و آبی زمردین و بی‌نظیر را شکل می‌دهند. اما اگر اهل بازدید از آبشارهای مرتفع هستید، حتما باید در سفر به چیانگ می، سری به آبشار بوا تونگ بزنید که آبی سرد داشته و از ارتفاعی زیاد بر روی صخره‌ای آهکی به زمین می‌ریزد.

از دیگر آبشارهای زیبا و آرام تایلند که فضایی بسیار خوب برای پیک نیک دارند، می‌توان به پا چاروئن  اشاره کرد که در پارک ملی نامتوک پا چاروئن واقع شده و از ۹۷ پلکان آهکی به پایین می‌ریزد و در نهایت استخر نسبتا بزرگ طبیعی با آب شفاف را شکل می‌دهد. کو لونگ و فضای جذابی که این آبشار ۲۰ متری به وجود می‌آورد، آبشار پر شور مائه یا و آبشار بزرگ خون کورن تنها چند مورد از آبشارهای پرتعداد تایلند هستند که در جاهای مختلف این کشور می‌توانید به دیدنشان بروید.

بازدید از آبشارهایی خاص و متفاوت در تور بالی

شاید باورتان نشود اما جزیره بالی به تنهایی به اندازه یک کشور بزرگ، دارای آبشارهای زیبا و دیدنی است. آبشارهایی که هر کدام شرایط و زیبایی خاص خود را دارند و حتما در طول سفر باید از یک یا چند مورد از آن‌ها بازدید کنید. ابتدا از یکی از معروف‌ترین‌ها شروع کنیم: آبشار دو قلو بانیومالا که حدودا یک ساعت و نیم از اوبود دو ر بوده و که در واقع دو آبشار نزدیک به هم هستند که در کنار هم از صخره‌ای زیبا به زمین می‌ریزند. برای بازدید از این محل، حدودا ۱۵-۲۰ دقیقه باید پیاده روی کنید که حتما ارزشش را دارد.

یکی دیگر از آبشارهای بسیار دیدنی بالی، سِکومپول است که چند مسیر آب از بالای صخره‌ای در دل جنگل به زمین می‌ریزد. زیبایی این محل به خاطر جنگل گرم‌سیری شگفت‌انگیزی است که آن‌جا را احاطه کرده و در نهایت حس و حال یک پارک ژوراسیک بزرگ را به آدم می‌دهد که به صورت کامل از دنیای آدم‌ها به دور است. چیزی که تقریبا در آبشار آلینگ آلینگ نیز تجربه می‌کنید که آن‌ها که اهل ماجراجویی هستند، به بالای آبشار رفته و در استخر طبیعی عمیقی که زیرش شکل می‌گیرد، شیرجه می‌زنند. البته اگر خیلی در این زمینه وارد نیستید، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه آن را امتحان نکنید!

و اما در میان آبشارهای خاص بالی، حتما باید به توکاد سپونگ اشاره کنیم. این آبشار زیبا در فاصله‌ی یک ساعته از اوبود قرار دارد اما برای رسیدن به این محل، باید حدود ۱۵ دقیقه پیاده مسیر جنگلی را طی کنید. این محل در واقع غاری نسبتا کوچک است که در دل جنگل قرار گرفته و آبشاری فوق‌العاده زیبا از دالان بالایی آن به دل غار می‌ریزد. این محل آن‌قدر زیباست که اگر صبح زود خود را به آن‌جا نرسانید، باید برای عکاسی در آن‌جا، گاهی صف بمانید! اگر قصد عکاسی دارید، سر زدن به آبشار لِکه لِکه را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم. این آبشار باریک، با پوشش سبز و زیبایش، یک قاب عالی را برای شما می‌سازد. در کل، این روزها یکی از فعالیت‌های محبوب در تور بالی، عکاسی در کنار این آبشارهای زیباست، پس شما نیز این کار را فراموش نکنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا