گوناگون

بهترین زمان سفر به استانبول چه زمانیست؟

استانبول، چهارراهی پرجنب‌وجوش و محل تلاقی بسیاری از ملیت‌ها، سنت‌ها و مذاهب منحصربه‌فرد است. به همین دلیل، بسیاری از گردشگران، مشتاق کاوش در تاریخ غنی این شهر و جاذبه‌های مدرن آن هستند. با توجه به اینکه استانبول یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان به شمار می‌رود، فعالیت‌های تفریحی آن هم با توجه به فصلی که به آن سفر می‌کنید، متفاوت خواهد بود. به همین خاطر، طبیعی به نظر می‌رسد که هنگام برنامه‌ریزی، این سوال ذهنتان را درگیر کند که بهترین زمان سفر به استانبول چه زمانی است؟ برای پاسخ به این سوال و برنامه‌ریزی بهتر جهت سفر به زیباترین و تاریخی‌ترین شهر اوراسیایی جهان، تا انتهای مطلب حاضر با ما همراه باشید.

چرا به استانبول سفر کنیم؟

پیش از تصمیم‌گیری درباره بهترین زمان سفر به استانبول و رزرو بلیط هواپیما چارتر یا سیستمی، باید به این سوال پاسخ دهید که هدفتان از مسافرت به استانبول چیست؟ دوست دارید از جاهای دیدنی استانبول بازدید کنید، یا اینکه صرفا برای خرید یا ماه عسل این شهر را انتخاب کرده‌اید؟ دوست دارید در هنگام سفرتان شهر خلوت باشد یا اینکه عاشق تماشای جنب‌وجوش گردشگران داخلی و خارجی هستید؟ شاید هم دوست بخواهید سفری ارزان و اقتصادی را به استانبول تجربه کنید. در هر حال، اینکه هدفتان از سفر به استانبول چیست، بهترین زمان سفر به این شهر را برای شما تعیین می‌کند. در ادامه، بهترین زمان سفر به استانبول را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده‌ایم.

بهترین زمان سفر به استانبول از نظر آب‌وهوا

از نظر آب‌وهوایی، بهار و پاییز بهترین فصل برای سفر به استانبول هستند. در این دو فصل، میانگین دمای هوا به تقریبا 15 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در دلپذیرترین هوای ممکن، می‌توانید در شهر بگردید. علاوه بر این، از آنجایی که در فصل پاییز و بهار همه چیز در زیباترین حالت خود قرار دارد، چشم‌نوازترین و دل‌انگیزترین منظره‌ها را در شهر استانبول مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است که شب‌های استانبول در فصل پاییز حسابی دیدنی می‌شود.

بهترین زمان سفر به استانبول برای گشت‌وگذار در شهر

در ماه‌های تابستانی ژوئن، جولای و آگوست (خرداد، تیر و مرداد)، ازدحام جمعیت در شهر – به‌ویژه در اطراف مناطق تاریخی استانبول – بسیار بالاست. علاوه بر این، شلوغی شهر در کنار گرمای هوا، ممکن است تجربه چندان خوشایندی از سفر به استانبول برای شما رقم نزند. بنابراین، برای آنکه راحت‌تر بتوانید در شهر گردش کنید، توصیه می‌کنیم در ماه‌های آوریل (فروردین)، می (اردیبهشت) و اواسط سپتامبر (شهریور) تا پایان اکتبر (مهر) برای مسافرت به استانبول برنامه‌ریزی کنید.

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید

استانبول مقصد محبوبی برای خرید است و مراکز خرید زیادی با برندهای معروف و قیمت مناسب در این وجود دارد. علاوه بر این، فروشگاه‌های محلی هم کالاهای زیادی را به بازار عرضه کرده‌اند که کیفیت آن‌ها، رضایت مسافران زیادی را جلب می‌کند. جشنواره خرید استانبول که بیش از 40 روز در سال را به خود اختصاص می‌دهد، به‌طور پراکنده در ماه‌های ژوئن (خرداد)، جولای (تیر) و آگوست (مرداد) برگزار می‌شود. در این جشنواره می‌توانید بسیاری از کالاهای برند را با تخفیف‌های قابل توجهی از مراکز خرید متعدد و بازارهای مختلف استانبول خریداری کنید، البته اگر انبوه گردشگران در بازارهای بزرگ اجازه دهد! از اواسط دسامبر (دی) تا اوایل ژانویه (بهمن) هم بسیاری از مراکز خرید استانبول تخفیف‌های بسیار خوبی را به مشتریانشان عرضه می‌کنند و بلیط استانبول به تهران و تهران به استانبول را برای این ماه‌ها می‌توانید رزرو کنید.

بهترین زمان برای سفر ارزان به استانبول

اگر می‌خواهید سفر به استانبول را ارزانتر تجربه کنید، فکر مسافرت به این شهر در ماه‌های ژوئن (خرداد)، جولای (تیر) و آگوست (مرداد) را از سرتان بیرون کنید. در این ماه‌ها، هزینه اقامت در هتل ‌های استانبول گرانتر می‌شود. اگر با سرمای هوا مشکلی ندارید، دسامبر (دی) تا فوریه (اسفند)، بهترین زمان برای تجربه سفر ارزان به استانبول است.

بهترین زمان سفر به استانبول برای ماه عسل

استانبول با بناهای دیدنی، خیابان‌های پرجنب‌وجوش، غذاهای لذیذ و قرارگیری در مجاورت تنگه بسفر، گزینه بسیار محبوبی برای ماه عسل محسوب می‌شود. اگر شما هم قصد دارید برای ماه عسل‌تان به این شهر سفر کنید، آوریل (اردیبهشت)، می (خرداد) و سپتامبر (شهریور) بهترین زمان برای تجربه ماه‌عسلی به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز در استانبول هستند.

بهترین زمان برای گشتن در تنگه بسفر
بهترین زمان برای گشتن در تنگه بسفر

بهترین زمان برای گشتن در تنگه بسفر

سفرهای دریایی تنگه بسفر ممکن است در زمستان به دلیل شرایط بد آب‌وهوایی کنسل شوند. غیر از این، در هر زمانی که به استانبول سفر کنید می‌توانید از تور کشتی‌های کروز در تنگه بسفر لذت ببرید. لازم به ذکر است که در ماه سپتامبر (شهریور) هم هوا بسیار دلپذیر می‌شود و هم خبری از ازدحام جمعیت و طوفان‌های زمستانی نیست. اگر دوست دارید از گشت‌وگذار در تنگه بسفر لذت بیشتری ببرید، در این ماه برای سفر به استانبول برنامه‌ریزی کنید.

بهترین زمان سفر به استانبول برای انجام تفریحات آبی

برای لذت‌بردن از تفریحات آبی استانبول، ژوئن تا آگوست (خرداد تا مرداد)، بهترین زمان برای سفر به استانبول است. با وجود اینکه بخش زیادی از شهر استانبول در نزدیکی تنگه بسفر و خلیج شاخ طلایی واقع شده است، تفریحات آبی این شهر به سفرهای دریایی با قایق‌ها و کشتی‌ها – به‌ویژه در شب –محدود می‌شوند. از آنجایی که وزش باد معمولا باعث کنسل شدن قایقرانی و حتی سفر کوتاه‌مدت با کشتی می‌شود، بهتر است برای رزرو بلیط هواپیما و سفر به استانبول فصل تابستان را انتخاب کنید.

استانبول، شهر دیدنی‌های تمام‌نشدنی

فرقی نمی‌کند که چه زمانی را برای سفر به استانبول انتخاب کرده باشید؛ در هر حالت خاطره این مسافرت تا ابد در ذهنتان باقی خواهد ماند. در هر ماه و فصلی از سال که هوس بازدید از این شهر تاریخی و زیبا به سرتان زد، فلای تودی با ارائه بهترین و ارزان‌ترین بلیط هواپیما و گزینه‌های مختلف رزرو هتل استانبول در کنار شماست. فلای تودی مرجع خرید بلیط ارزان هواپیما و رزرو هتل با قیمت مناسب است و با پشتیبانی 24 ساعته خود – حتی در روزهای تعطیل – تجربه‌ای عالی از سفر را برای شما رقم می‌زند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا