تکنولوژی

راه‌اندای وب‌سایت کاخ سفید برای اطلاع‌رسانی و مقابله با گرمای هوا

این وب‌سایت به مردم و مقامات کمک کند تا از خطرات گرمای شدید هوا مطلع شوند.

دولت جو بایدن حمایت خود را از وب‌سایتی که برای پیشگیری از اتفاقات غیرمترقبه و فجایع ناشی از گرمای هوا و به منظور اطلاع‌رسانی به مردم راه‌اندازی شده، خبر داد. 

به گزارش وب‌سایت Fast Company، کاخ سفید اخیرا وب‌سایتی را تحت عنوان Heat.gov را‌ه‌اندازی کرده تا به مردم و مقامات کمک کند تا از خطرات گرمای شدید هوا مطلع شوند و از آسیب‌هایی که متوجه سلامتی آنها می‌شود، جلوگیری کنند. 

اطلاعات این وب‌سایت، نتیجه همکاری ۱۱ سازمان است که نقشه‌هایی را برای افزایش دمای فعلی و مورد انتظار در سراسر ایالات متحده ارائه می‌دهند و راهنمایی‌هایی را به منظور پیشگیری پیشنهاد می‌دهند.

در میان منابع این وب‌سایت، ابزاری تحت عنوان Heat & Health مشاهده می‌شود که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده طراحی شده و می‌تواند اطلاعاتی را با توجه به شرایط حاکم در گذشته و همچنین پیش‌بینی از وضعیت آینده را ارائه دهد.

برای نمونه، این ابزار می‌تواند نشان دهد که منطقه محل سکونت افراد طی چند دهه اخیر، چند درجه گرمتر شده است. ابزارهای دیگری نیز می‌توانند اطلاعاتی را در خصوص اثرات گرمای هوا بر گروه‌های آسیب‌پذیر نمایش دهند. 

دیوید هیز، مشاور شرایط اقلیمی‌کاخ سفید گفت که دولت بایدن پیشتر از این اطلاعات برای اختصاص 50 میلیارد دلار بودجه فدرال استفاده می‌کرده است. راه‌اندازی وب‌سایت Heat.gov در شرایطی اتفاق افتاد که آمریکا و دیگر کشورهای جهان با گرمای بی‌سابقه مواجه شده‌اند و این اقدام، بخشی از تلاش‌های ایالات متحده برای مقابله با تغییراتی اقلیمی‌محسوب می‌شود. 

طبق آخرین گزارش‌ها، دما در روزهای آتی همچنان افزایشی خواهد بود و این اطلاعات می‌تواند به تصمیم‌گیران کمک کند تا با اتخاذ تدابیری هوشمندانه‌تر، از آسیب‌ها و خسارات این پدیده کم کنند.

نوشته های مشابه

‫894 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا