استارتاپایرانسرگرمی

ناگفته‌های سفر به جام جهانی از زبان مدیرعامل علی‌بابا

حسینی‌نژاد: پیش از سفر به قطر، انتظارات خود را تعدیل کنید

حدود ۴ ماه دیگر، قرار است مسابقات جام جهانی در قطر برگزار شود و متقاضیان حضور در این رویداد خاص باید کم‌کم مقدمات این سفر را آماده کنند. در همین راستا اخیرا «علی‌بابا» با برگزاری نشستی، ضمن اعلام خبر اخذ نمایندگی رسمی فیفا برای فروش بلیت‌ها و خدمات سفری خاص این رویداد در ایران، تلاش کرد تا تصویر شفافی از حضور در این رویداد ارایه کند. مجید حسینی‌نژاد، مدیرعامل علی‌بابا، در تمام مدت رویداد بر اهمیت تعدیل انتظارات از این سفر تاکید کرد.

وی درتشریح این موضوع گفت: اگرچه تمامی بخش‌های سرویس‌دهنده برای این رویداد خاص تمام تلاش خود را می‌کنند تا بهترین سطح کیفی خدمات را ارایه کنند، اما باید پذیرفت که اساسا در چنین رویدادهایی به دلیل تراکم زیاد مسافر در یک بازه زمانی خاص و محدودیت قابل‌توجه فضا در کشور میزبان، امکان سرویس‌دهی مانند سفرهای معمول وجود ندارد. حسینی‌نژاد با تاکید بر کوچک بودن کشور قطر، میزبان این مسابقات، گفت: این دوره از جام‌جهانی احتمالا چالش‌هایی مانند کم بودن فضای اقامتی، ترافیک در مسیر رسیدن به استادیوم و تهیه وعده‌های غذایی بیش از دوره‌های دیگر احساس خواهد شد و بهتر است برای آنکه مسافران لذت بیشتری از این سفر خاص ببرند، پیش از سفر انتظارات خود را تعدیل کنند و دید مناسبی از آنچه قرار است در این کشور تجربه کنند داشته باشند.   

چگونگی خرید بلیط از فیفا

محدودیت‌های بانکی برای انجام تراکنش‌های بین‌المللی یکی از موانعی است که عموما افراد در رزرو خدمات سفری جام‌جهانی با آن مواجه می‌شوند اما امسال با اعطای نمایندگی فروش خدمات این رویداد از سوی فیفا به علی‌بابا، این مشکل برای مسافران ایرانی جام‌حهانی حل شده است. آرش خسرویان، مدیر بازاریابی علی‌بابا در تشریح جزییات این نمایندگی گفت: فیفا آن بخش از بلیط‌هایی که از طریق قرعه‌کشی در کشورها واگذارنشده‌اند را، در قالب پکیج‌های میزبانی به فروش می‌رساند. وی ادامه داد: این پکیج‌ها در واقع بلیط حضور در بخش مشخصی از استادیوم مسابقات به همراه برخی خدمات اضافه مانند امکان استفاده از پارکینگ، گیت جداگانه را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کنند و پیش، حین و پس از مسابقه نیز می‌توان با حضور در غرفه‌های تعبیه شده، از خوراکی، موسیقی و سرگرمی‌های مشخصی بهره‌مند شد.

خسرویان در تشریح این پکیج‌های میزبانی که امکان فروش آنها از طرف فیفا در اختیار این آژانس گردشگری قرار داده شده است گفت: این پکیج‌ها در ۵ دسته قابل فروش هستند و خدمات آنها از سطح اقتصادی تا لوکس متغیر بوده و بین ۹۵۰ تا ۵ هزار دلار قیمت دارند. افرادی که بلیط این مسابقات را ندارند باید ترکیبی از این بسته‌ها را به همراه بلیط پرواز و اقامت هماهنگ کنند و علی‌بابا تلاش کرده تا با آموزش یک تیم پشتیبانی تخصصی، به مسافران جام‌جهانی قطر کمک کند تا بتوانند این کارها را با دردسر کمتری هماهنگ کنند.

هزینه سفر به جام‌جهانی

سفرهای جام جهانی عموما سفرهای ارزانی نیستند و این امر برای فوتبال دوستان ایرانی بسیار محسوس‌تر است. با نرخ این روزهای ارز برآورد می‌شود که هزینه معمول این سفر برای تماشای سه دیدار کشورمان در مقابل تیم‌های رقیب، حدود ۲۱۰ میلیون تومان برای هر نفر باشد که این قیمتها برای هتل‌های ۴ و ۵ ستاره است و چنانچه اقامتگاه‌های ارزان‌تری نیز از سوی فیفا در اختیار ارایه دهندگان خدمات قرار گیرد، ممکن است این قیمت‌ها نیز کاهش پیدا کند. حسینی‌نژاد با بیان اینکه مدیریت اقامتگاه‌های مسافران این رویداد بر عهده فیفا گذاشته شده است گفت: احتمالا در کنار اقامت در هتل، امکان اقامتی محدود دیگری نیز در قالب سرویس ارایه شده توسط شرکت «AirBNB» (برای اجاره موقت منازل به عنوان اقامتگاه) برای مسافران جام‌جهانی درنظر گرفته خواهد شد اما گویا این مدل دارای محدودیت پذیرش ۶ نفر در هر اقامتگاه است و قیمت نسبتا بالایی نیز دارد.  

نشست خبری علی‌بابا برای اطلاع‌رسانی درباره جام‌جهانی
نشست خبری علی‌بابا برای اطلاع‌رسانی درباره جام‌جهانی

امکان پرواز از کیش به قطر

به گفته حسینی‌نژاد، قرار است قطر ۵ الی ۶ پرواز در اختیار مسافران ایرانی قرار دهد. همچنین اجازه انجام همین تعداد پرواز از ایران نیز صادر شده که در مجموع ۱۰ تا ۱۲ پرواز میشود. مدیرعامل علی‌بابا با تاکید بر اینکه این تعداد پرواز برای پاسخگویی به نیاز مسافران ایرانی کفایت نخواهد کرد تاکید کرد: اگر بتوانیم حدود ۲۰ پرواز ترتیب دهیم، می‌توانیم به خوبی برای نقل و انتقال مسافران این رویداد برنامه‌ریزی کنیم. وی با اشاره به اینکه تا این زمان هنوز بحثی جدی درباره ترتیب دادن پرواز از کیش به قطر مطرح نشده است گفت: چنانچه این امکان فراهم شود اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حسینی‌نژاد در پاسخ یکی از خبرنگاران که درباره امکان سفر به قطر با کشتی پرسیده بود گفت: تا جایی که می‌دانم امکان مسافرگیری از جزیره کیش برای کشتی‌های بزرگ فراهم نیست و اگر قرار باشد کسی از مرز آبی برای رسیدن به قطر اقدام کند، باید از قایق استفاده کند. وی تاکید کرد، با توجه به هزینه و زحمت سفر با قایق، این روش گزینه معقولی برای عزیمت به قطر نیست و فعلا پرواز بهترین روش است.

برای سختی‌ها، از پیش آماده باشید

مدیرعامل علی‌بابا با اشاره به چالش‌برانگیز بودن سرویس‌دهی برای چنین رویداد مهم گفت: تا امروز هر آژانسی که به این حوزه از خدمات سفر ورود کرده نتوانسته عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد. اما ما این چالش را پذیرفتیم و تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا تجربه متفاوتی برای هم‌وطنان رقم بزنیم؛ اما تاکید میکنم که پیش از سفر انتظارات خود را تعدیل کنید؛ زیرا علیرغم بالا بودن هزینه‌های چنین سفری، ابدا نمی‌توان انتظار سرویس‌دهی در حد مسافرتهای معمول را داشت و محدودیت اقامتگاه، غذا، ترافیک  دردسرهای این‌چنینی، جز جدایی‌ناپذیر رویدادهای بزرگی مانند جام‌جهانی هستند و این امر نباید مسافران را دلزده کند. وی با اشاره به اینکه مسافران جام‌جهانی باید از همین حالا برای سختی‌های این سفر آماده باشند افزود: تا جایی که در اختیار ماست، تلاش می‌کنیم سرویس‌دهی به بهترین نحو انجام شود.

اگرچه محور اصلی حضور در چنین رویدادی تماشای مسابقات فوتبال میان تیم‌های کشورهاست، اما حتی غیرفوتبالی‌ها هم مشتاق چنین سفری هستند و اگر بگوییم یکی از خاص‌ترین سفرهای ممکن است چندان بی‌راه نیست. حسینی‌نژاد با  اشاره به تجربه‌های پیشین خود از شرکت در چنین رویدادی گفت: هیجان حضور در شهری خاص به همراه ملت‌هایی از کشورهای سراسر جهان و شور و حال تشویق تیم‌ها و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و بدون شک ارزش تحمل کاستی‌های مختصری که در سرویس‌دهی از سوی کشور میزبان پیش می‌آید را دارد.  

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا