تکنولوژیسرگرمی

نتفلیکس ۹۷۰ هزار مشترک خود را از دست داد

نتفلیکس چندی پیش از احتمال کاهش مشترکان خود در سه ماهه دوم سال جاری میلادی خبر داده بود و اکنون طبق آخرین گزارش‌ها، این پیش‌بینی به واقعیت تبدیل شده است.
به گزارش انگجت، این شرکت فعال در حوزه پخش زنده محتوا اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، حدود ۹۷۰ هزار مشترک خود را از دست داده است. این در حالی است که نتفلیکس در سه ماهه نخست امسال نیز ۲۰۰ هزار نفر از مشترکان خود را از دست داده بود.
کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که تعداد مشترکان نتفلیکس کاهشی ۲ میلیونی داشته باشد. هرچند این شرکت ادعاهای مذکور را رد کرده و آنها را غیرقابل قبول می‌داند. همزمان حتی نتفلیکس اعلام کرد که در برخی مناطق همانند آسیا و اقیانوسیه، با رشد «بهتر از انتظار» همراه بود.
باوجود این افت چند صد هزارتایی مشترکان، نتفلیکس اما اعلام کرد که در این بازه زمانی، توانسته سود خالص ۱.۴۴ میلیارد دلاری را ثبت کند. به گفته نتفلیکس، ۶۰ درصد از درآمد این شرکت از کشورهایی خارجی به دست می‌آید که در این میان، ثبت برخی نرخ‌های غیردوستانه برای سرویس‌های این شرکت به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است.
به هر روی، نتفلیکس آینده روشنی را پیش رو می‌بیند و انتظار دارد که تعداد مشترکان این پلتفرم در سه ماهه سوم با رشدی هرچند جزیی و تا حدود یک میلیون مشترک همراه شود. هرچند این عدد فاصله زیادی با ۴.۴ میلیون مشترک جدید در سال گذشته دارد.
گفته می‌شود که استقبال خوب کاربران از سریال Stranger Things ۴ می‌تواند به این شرکت در دستیابی به اهداف آن در این زمینه کمک کند. این سریال با بیش از ۱.۳ میلیارد ساعت تماشا، رکورد پربیننده‌ترین سریال تلویزیونی انگلیسی نتفلیکس را از آن خود کرد.
این شرکت همچنین چشم امید خود را به راهکار تبلیغاتی با هزینه پایین دوخته که قرار است در اوایل سال ۲۰۲۳ و در چند کشور محدود اجرا شود. از دیگر اقدامات نتفلیکس برای مقابله با این شرایط، می‌توان به تلاش‌های این شرکت برای ایجاد اشتراک اکانت‌های چند کاربره اشاره کرد که فعلا مهندسان این شرکت در حال کار روی آن هستند و احتمالا طرحی را برای پرداخت هزینه‌ای اضافی در ازای استفاده تعداد کاربران بیشتر از یک اکانت پیاده‌سازی کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا