ارز دیجیتالایلان ماسکتجارت

تسلا ۷۵ درصد از بیت‌کوین‌های خود را فروخت

ایلان ماسک: دلیل این اقدام صرفا حل بحران نقدینگی شرکت است

جدیدترین گزارش مالی از عملکرد کلی شرکت خودروسازی تسلا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که این شرکت با تبعات ناشی از تورم، رکود اقتصادی و سقوط بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال دست و پنجه نرم می‌کند. در همین راستا این شرکت در پیام خود به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که ۷۵ درصد از دارایی‌های بیت‌کوین خود را فروخته است و ۹۳۵ میلیون دلار پول نقد را به ترازنامه خود اضافه کرده است. تسلا سال گذشته، حدود ۱.۵ میلیون دلار در حوزه بیت‌کوین سرمایه‌گذاری و اعلام کرد که این ارز دیجیتال را به عنوان یکی از روش‌های پرداخت در این شرکت قبول خواهد کرد. تسلا پیشتر طی گزارشی از فروش بیش از ۲۵۴ هزار خودروی الکتریکی در این بازه زمانی خبر داده بود.
این شرکت در اواخر ماه مارس، پذیرش بیت‌کوین به عنوان روش پرداخت را آغاز کرد اما در ماه مه و به طور دقیق، ۴۹ روز بعد این طرح را متوقف کرد. در جدیدترین گزارش این شرکت، تسلا اعلام کرد که ارزش دارایی‌های دیجیتال آن به ۲۱۸ میلیون دلار رسیده است؛ این در حالی است که در گزارش سه ماهه نخست، این عدد برابر با ۱.۲ میلیارد دلار بود.
ماسک در گفت‌وگو با سرمایه‌گذاران به فروش ارزهای دیجیتال اشاره کرد و گفت که نباید این تصمیم را به عنوان حکمی‌برای بیت‌کوین تلقی کرد؛ بلکه تسلا به دلیل نگرانی‌های پیرامون نقدینگی کلی شرکت در پی تعطیلی‌های ناشی از همه‌گیری کرونا در چین، بیت‌کوین خود را فروخت. در واقع، تسلا به پول نقد نیاز داشت. با این حال، ایلان ماسک اعلام کرد که دوج کوین این شرکت را نفروخته است.

در خصوص کسب‌وکار خودروهای الکتریکی و محصولات خورشیدی، این شرکت اعلام کرد که در سه ماهه دوم امسال، توانست سود ۲.۲۶ میلیارد دلاری را به دست آورد که در مقایسه با سه ماهه گذشته که رقم ۳.۳ میلیارد دلاری را ثبت کرده بود، از کاهشی ۳۱ درصدی حکایت دارد.
همچنین در این گزارش آمده که این میزان سود، از مجموع درآمد ۱۶.۹ میلیارد دلاری به دست آمده است که البته درآمد تسلا نیز به نسبت سه ماهه نخست امسال (۱۸.۷ میلیارد دلاری) کاهش داشته است.
با این حال، سود تسلا به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته (سه ماهه دوم ۲۰۲۱) که رقم ۱.۱ میلیارد دلار را ثبت کرده بود، افزایش داشته است. این شرکت دلایلی همچون تحویل خودروهای بیشتر و بهبود میانگین قیمت خودروها را از جمله دلایل رشد درآمدی عنوان کرد.
این اولین سه ماهه بعد از تصمیم تسلا برای افزایش قیمت ۱۰ درصدی روی تمامی‌خودروهای این شرکت محسوب می‌شود. تسلا در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که میزان تحویل خودروهای این شرکت، با کاهش همراه بوده و به نسبت سه ماهه نخست امسال، ۱۸ درصد افت داشته است.
همچنین میزان تولیدات این شرکت نیز با کاهشی ۱۵ درصدی در مقایسه با سه ماهه نخست امسال همراه بوده است. تسلا، تعطیلی‌ها در شانگهای را به عنوان اصلی‌ترین دلیل بروز این امر مطرح کرد.

منبع
theverge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا