تکنولوژیمتا

ثبت شکایتی علیه متا به دلیل استفاده از برند شرکتی دیگر

یک شرکت فعال در امور هنری اعلام کرد که از متا (فیسبوک سابق) به دلیل انتخاب نام «متا» برای این شرکت و نقض قوانین مربوط به علائم تجاری شکایت خواهد کرد.

این شرکت با نام META یا Meta. is طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش‌ها برای حل مسالمت آمیز این اتفاق، بی‌نتیجه مانده و راهی جز طرح عمومی‌این شکایت نداشته است. در بخشی از این بیانیه آمده است: در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱، فیسبوک علامت و نام متا ما را که بیش از ۱۲ سال با خون، عرق و اشک‌هایمان در ساخت آن سهیم بودیم، تصرف کرد. امروز پس از هشت ماه تلاش با حسن نیت برای مذاکره با فیسبوک، به نتیجه‌ای نرسیدیم و چاره‌ای جز طرح شکایت عیله آنها نداشتیم.

یکی از دلایل مهم طرح این شکایت، رسوایی‌های اخیر فیسبوک در حوزه حریم خصوصی کاربران است که طبق گفته Meta. is، این مسئله باعث شده تا این شرکت نتواند روی برند و نام خود آنچنان که باید و شاید، کار و تبلیغات کند.  

در بیانیه این شرکت آمده که دیگر ن‌می‌تواند تحت عنوان META، محصولات و سرویس‌های خود را ارائه دهد چرا که مصرف‌کنندگان به اشتباه تصور می‌کنند که محصولات و کالاهای ما متعلق به فیسبوک است.

شرکت Meta. is در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد و در زمینه راه‌اندازی فناوری‌هایی همچون واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و جلوه‌های بصری و صوتی در رویدادهای بزرگی همچون Coachella و SXSW فعالیت دارد که البته فیسبوک نیز قصد دارد تا از این استراتژی در پلتفرم خود استفاده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا