تکنولوژیگوناگون

ارزان تر از همیشه به دبی و استانبول سفر کنید!

وقتی هوس سفر به سرمان می‌‎زند، ممکن است به‌خاطر هزینه‌‎ها از خواسته قلبی‌مان برای مسافرت خارجی صرف نظر کنیم. اما صبر کنید! همچنان راهکارهایی برای سفر خارجی ارزان به شهرهایی مثل دبی و استانبول وجود دارد؛ البته راهکارهایی غیر از خرید بلیط چارتر، سفر به استانبول و دبی اگر چه بسیار پر هزینه است، اما با بودجه کم هم می‌توان به این دو شهر سفر کرد و از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی آن لذت برد. برای آنکه بدانید چطور می‌توان با صرف کمترین هزینه به دبی و استانبول سفر کرد، تا انتهای مطلب حاضر همراه ما باشید.

سفر ارزان به استانبول

بناهای تاریخی دیدنی، غذاهای خوشمزه (انواع کباب، باقلوا، قهوه ترکی و…) و تفریحات بی‌شمار؛ جای تعجب نیست که سفر به استانبول، آرزوی خیلی از ماست. نکاتی که در زیر ارائه شده است، به شما کمک می‌کند که بدون صرف نظر از خواسته قلبی‌تان سفری ارزان و اقتصادی به استانبول را تجربه کنید:

  1. اکیدا از تبدیل ریال به لیر در فرودگاه خودداری کنید. سعی کنید به‌اندازه پول تاکسی، اتوبوس و… مقداری لیر همراه خود داشته باشید و باقی پولتان را در خود کشور ترکیه به لیر تبدیل کنید.  
  2. خرید سیم‌کارت ترکیه‌ای، تا حد بسیار زیادی هزینه اینترنت و تماس به ایران را کاهش می‌دهد. در این مورد هم، توصیه می‌کنیم از فروشگاه‌های داخل شهر اقدام کنید و از فرودگاه سیم‌کارت نخرید.  
  3. بلافاصله پس از خرید بلیط استانبول به تهران، نسبت به رزرو هتل اقدام کنید. خوشبختانه هتل‌های متنوع و زیادی در استانبول وجود دارد و با توجه به بودجه و اولویت‌هایتان گزینه مناسبی پیدا خواهید کرد. همچنین، اقامت در هاستل هم هزینه‌هایتان را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد.  
  4. اگر دوست دارید هزینه سفرتان را ۲۰-۸۰ درصد کاهش دهید، ترجیحا در ماه‌های اسفند تا اردیبهشت یا مهر برای سفر به استانبول برنامه‌ریزی کنید.  
  5. هتل‌هایی که در مناطق توریستی استانبول مثل سلطان احمد یا میدان تقسیم واقع شده‌اند، گران‌تر هستند. برای کاهش هزینه اقامت در استانبول، هتل‌های مناطقی مثل بی‌اوغلو را که در فاصله بسیار نزدیکی از نواحی مهم استانبول مانند خیابان استقلال و میدان تقسیم واقع شده‌اند، امتحان کنید.  
  6. ترجیحا هتل‌هایی را رزرو کنید که صبحانه رایگان داشته باشند تا هزینه صرف صبحانه در استانبول را پس‌انداز کنید.  
  7. استانبول کارت بخرید. این کارت برای پرداخت هزینه اتوبوس، مترو، تراموا و… بسیار پرکاربرد است. با بعضی از استانبول کارت‌ها حتی می‌توانید هزینه خرید بلیط موزه را هم پرداخت کنید.  
  8. برنامه BiTaksi را دانلود کنید. این برنامه مخصوص تاکسی‌های اینترنتی است و به شما کمک می‌کند که سریع، راحت و ارزان تاکسی بگیرید.  
  9. غذاهای خیابانی ترکیه را امتحان کنید. این غذاها نسبتا ارزان و در عین حال بسیار مقوی و خوشمزه هستند و می‌توانند هزینه اقامت شما را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند.  
  10. 10. سعی کنید از مغازه‌های محلی سوغاتی بخرید. در این مغازه‌ها می‌توانید خوشمزه‌ترین شیرینی‌ها و خوراکی‌های ترکی را با بسته‌بندی‌هایی بسیار زیبا پیدا خواهید کرد.  

ارزان تر از همیشه به دبی و استانبول سفر کنید!

سفر ارزان به دبی

دبی شهری لوکس، مجلل و پر از جاذبه‌های تفریحی است. بدیهی است که برای سفر به چنین مکانی مجبور باشید هزینه هنگفتی را صرف کنید. خوشبختانه سفری ارزان و اقتصادی به شهری مثل دبی هم امکان‌پذیر است، کافی‌ست از راهکارهایی که در ادامه ارائه شده‌اند استفاده کنید:

  1. برای تردد در سطح شهر از مترو استفاده کنید. استفاده از مترو به‌جای تاکسی، هزینه‌‎هایتان را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. همچنین، دبی اخیرا طرح دوچرخه کرایه‌ای را معرفی کرده است. با استفاده از این طرح، می‌توانید به‌مدت ۳۰-۱۵ دقیقه در شهر گشت بزنید و علاوه بر لذت‌بردن از معماری بناهای دبی، خودتان را به مقصد مورد نظرتان برسانید.  
  2. ترجیحا هتل‌هایی را رزرو کنید که نزدیک مترو باشند تا به‌راحتی با مترو بتوانید به مکان‌های مورد نظرتان دسترسی داشته باشید.  
  3. از تفریحات رایگان دبی مانند گشت‌وگذار در منطقه الفهیدی، بازدید از موزه قهوه، گردش در روستای هریتج دبی غافل نشوید.  
  4. خرید بلیط تهران دبی ارزان و رزرو هتل اقتصادی تا حد بسیار زیادی بر هزینه سفرتان به دبی تاثیر می‌گذارد. اگر چه دبی خانه بسیار از هتل‌های لوکس و مجلل است، اما انواع هتل‌های ۲ ستاره و هاستل‌هایی با امکانات رفاهی عالی وجود دارند که می‌توانند اقامتی راحت و دلنشین را برای شما رقم بزنند. این اقامت‌گاه‌ها را دریابید.  
  5. به محض رسیدن به دبی، کارت Nol بخرید. با استفاده از این کارت می‌توانید هزینه بازدید از دبی و استفاده از حمل‌ونقل عمومی دبی را پرداخت کنید.
  6. در فصل تابستان به دبی سفر کنید. اگر چه در این فصل هوای دبی بسیار گرم است و عمدتا شب‌ها می‌توانید در شهر گردش کنید، اما همچنان می‌توانید در روز هم تفریح کنید – مثل رفتن به استخرهای سرپوشیده، رستوران و کافه‌گردی و غیره.
  7. مارینا دبی یکی از بهترین و ارزان‌ترین مکان‌ها برای اقامت است. با رزرو اقامتگاه در این ناحیه، هم می‌توانید اقامتی فوق‌العاده را با هزینه کمی تجربه کنید و هم به مناطق دیدنی دبی دسترسی خوبی داشته باشید.  
  8. به‌جای آنکه در رستوران‌های لوکس و مجلل دبی غذا بخورید، ترجیحا به رستوران‌های محله‌های قدیمی‌تر دبی سر بزنید.  
  9. قبل از انجام هر اقدامی در دبی – دریافت بلیط بازدید از مکان‌های دیدنی و تفریحی، رزرو میز در رستوران و غیره – به Groupon سر بزنید. از این سایت می‌توانید تخفیف‌های ویژه‌ای دریافت کنید و در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.  

ارزان تر از همیشه به دبی و استانبول سفر کنید!

دبی و استانبول، ارزان‌تر از همیشه

دبی و استانبول از جمله شهرهایی هستند که هر کسی حتی برای یک بار هم که شده باید به آن‌ها سفر کند. اگر بارها دلتان خواسته به این شهرها سفر کنید اما هزینه بالای مسافرت به آن‌ها مانع از رسیدن به خواسته‌تان شده است، دیگر وقت آن رسیده است که چمدان‌های خود را ببندید. در مطلب حاضر راهکارهایی را به شما ارائه کردیم که می‌توانند با شما را در تجربه سفری ارزان و اقتصادی به دبی یاری برسانند. علاوه بر این، با خرید بلیط ارزان هواپیما استانبول و دبی از سایت فلای تودی، با هزینه معقول‌تری می‌توانید یک مسافرت خارجی به‌یادماندنی را تجربه کنید.  

فلای تودی مرجع ارزان خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل است که با پشتیبانی ۲۴ ساعته حتی در روزهای تعطیل پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.  

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا