خودروخودرو الکتریکی

مدل مفهومی‌ هیوندای Ioniq 6 رونمایی شد

هیوندای برای اولین بار از طراحی مدل مفهومی خودروی الکتریکی جدید خود موسوم به Ioniq ۶ پرده برداشت.

محصولی که با الهام از مدل الکتریکی پرافسی (Prophecy) این شرکت که در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد، طراحی شده و برخی از مشخصات و ویژگی‌های آینده‌نگرانه این خودرو از قبیل ظاهر ایرودینامیک و خطوط چشم‌نواز بدنه را وام گرفته است.

هیوندای معتقد است که این خودروی الکتریکی از ضریب درگ بسیار کم ۰.۲۱ بهره می‌برد که این امر به لطف دماغه پایین خودرو و دریچه‌های هوای فعال محقق شده است. این در حالی است که ضریب درگ در اغلب خودروهای مدرن برابر با ۰.۲۵ یا ۰.۳ است.  

همچنین اسپویلر Ionoq ۶ با طراحی شبیه به بال بیضی‌شکل به همراه ساختار شبیه به انتهای قایق، به افزایش خاصیت آیرودینامیکی این خودرو کمک شایانی کرده است.

در داخل کابین این خودروی الکتریکی، یک فضای پیله‌ای شکل را می‌بینیم که از موادی پایدار و سازگار با محیط زیست ساخته شده است. به گفته هیوندای، در Ioniq ۶ از چرمی‌سازگار با محیط ریست و پارچه PET بازیافتتی برای صندلی‌ها استفاده شده است.  

مدل مفهومی‌ هیوندای Ioniq 6 رونمایی شد

این خودرو از پلتفرمی‌ماژولار بهره می‌برده که به لطف این ویژگی، طراحان می‌توانند ابعاد این خودرو را توسعه داده و فضای بیشتری را در داخل کابین برای سرنشینان به ارمغان آورند. در خصوص قابلیت‌های مرتبط با سرگمی‌و سیستم‌های مسیریابی نیز باید گفت که مهندسان هیوندای، یک داشبورد لمسی ماژولار را به همراه نمایشگر ۱۲ اینچی و دیجیتال کلاستر ۱۲ اینچی در کابین طراحی کرده‌اند.

هیوندای هنوز جزییات مربوط به مشخصات فنی Ioniq ۶ را منتشر نشده اما بد نیست بدانید که مدل قبلی این خانواده یعنی Ioniq ۵ از یک باتری ۷۲.۶ کیلووات ساعتی بهره می‌برد که می‌توانست با یک با شارژ، انرژی مورد نیاز برای پیمودن ۳۰۰ مایل (۴۸۲ کیلومتر) را تامین کند.

همچنین قدرت این خودروی الکتریکی برابر با ۳۲۰ اسب بخار و گشتاور آن نیز معادل ۶۰۴ نیوتن‌متر عنوان شده است. طبق گفته هیوندای، Ioniq ۵ می‌تواند صفر تا صد خود را در کمتر از ۵ ثانیه طی کند. طبق آخرین شنیده‌ها، در ماه ژوئیه، جزییات مربوط به Ioniq ۶ منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا