تکنولوژی

اضافه شدن قابلیت تب به فایل اکسپلورر ویندوز 11 

سال‌هاست که کاربران ویندوز از مایکروسافت می‌خواهند که قابلیت تب‌ها را به فایل اکسپلورر این سیستم عامل اضافه کند. حال به نظر می‌رسد که چیزی تا عرضه این قابلیت باقی نمانده است.  

اطلاعات به‌دست آمده از بیلد ۲۵۱۳۴ نسخه پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ برای کاربران ویندوز اینسایدر نشان می‌دهد که قابلیت تب به عنوان عملکردی جدید به فایل اکسپلورر اضافه شده است.  

همانطور که انتظار می‌رفت، این قابلیت همانند تب‌های مرورگر وب عمل می‌کند و به کاربر امکان می‌دهد تا از ردیف بالای فایل اکسپلورر، میان پوشه‌های مختلف جابجا شده یا به اصطلاح سوییچ کنند.  

شواهد مبنی بر عرضه این قابلیت برای اولین بار در ماه مارس در بیلدهای پیش‌نمایش ویندوز مشاهده شد. حال بیلد ۲۵۱۳۶ علاوه بر قابلیت تب‌ها در فایل اکسپلورر، امکان دسترسی سریع‌تر به قابلیت Quick Asccess را نیز صفحه ناوبری سمت چپ فراهم کرده است.  

اضافه شدن قابلیت تب در فایل اکسپلورر ویندوز 11 

مایکروسافت آخرین بار و در سال ۲۰۱۸ سعی کردن تا قابلیت تب‌ها را به فایل اکسپلورر اضافه کند که این امکان در نسخه پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ و تحت عنوان Sets عرضه شد. قرار بود که با استفاده از یک پنجره واحد برای سازماندهی و مدیریت تب‌های ویندوز اکسپلورر و همچنین برنامه‌ها استفاده کند. اما در نهایت این قابلیت از نسخه پیش‌نمایش به نسخه نهایی و عمومی‌راه نیافت و مایکروسافت آن را حذف کرد.

برای آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند بدون نصب ویندوز ۱۱ یا نسخه پیش‌نمایش، قابلیت تب‌ها را در فایل اکسپلورر ببینند می‌توانند از روش‌های جایگزینی که برای این منظور وجود دارند، استفاده کنند.

اپلیکیشن Files یک برنامه منبع‌باز است که می‌تواند رابط کاربری شبیه به ویندوز ۱۱ را با قابلیت‌هایی همچون تب‌ها، تگ‌ها و غیره ارائه دهد. یکی دیگر از این ابزارها، RX Explorer است که از زیبایی بصری منحصر به‌فردی برخوردار است.

همچنین در نسخه جدید پیش‌نمایش ویندوز ۱۱، ویجت‌های پویا به تسک‌بار اضافه شده‌اند. این ویجت‌ها می‌توانند دائما اطلاعات به‌روزی را در خصوص آب و هوا، رویدادهای ورزشی، داده‌های مالی و غیره به نمایش درآورند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا