اپلتکنولوژیلپ‌تاپ

مک بوک ایر جدید اپل مجهز به تراشه M2 معرفی شد

سخت‌افزار جدید در کالبدی متفاوت و به‌روز شده

اپل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در سال ۲۰۲۲، از مک بوک ایر M2 پرده برداشت.  

محصولی که مجهز به تراشه جدید M۲ عرضه خواهد شد و با توجه به تغییراتی که در طراحی آن اعمال شده، از لحاظ ظاهری شباهت نزدیک به مک بوک پرو ۱۴ اینچی پیدا کرده است. این لپ‌تاپ همچنین از فناوری شارژ مگ‌سیف نیز پشتیبانی می‌کند و از دو درگاه تاندربولت ۴ به همراه ورودی هدفون بهره می‌برد.  

بنابر اطلاعات ارائه شده، ضخامت بدنه مک بوک ایر جدید به ۱۱ میلیمتر و وزن آن نیز به ۲.۷ پوند (۱.۲ کیلوگرم) می‌رسد. اپل اعلام کرد که این محصول در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری، طلایی و آبی عرضه خواهد شد.

مک بوک ایر جدید اپل مجهز به تراشه M2 معرفی شد

یکی از ویژگی‌های جالب مک بوک ایر جدید این است که شارژر مگ‌سیف در هر مدل، با رنگ لپ‌تاپ همخوانی دارد. در خصوص قیمت دستگاه نیز باید گفت که طبق اعلام اپل، این عضو جدید با قیمت پایه ۱۱۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد.  

مشخصات به‌کار رفته در مدل پایه نیز شامل پردازنده M۲، گرافیک هشت هسته‌ای، رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابتیی می‌شوند. البته مدل پیشرفته‌تر این لپ‌تاپ نیز با مشخصاتی همچون گرافیک ۱۰ هسته‌ای، رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۱۴۹۹ دلار قابل خرید خواهد بود.  

به گفته اپل، علاقه‌مندان می‌توانند حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی این لپ‌تاپ را به ترتیب تا ۲۴ گیگابایت و ۲ ترابایت ارتقا دهند. ناگفته نماند که مک بوک ایر مجهز به پردازنده M۱ با قیمت ۹۹۹ دلار به فروش خواهد رفت.

از دیگر مشخصات مدل ۲۰۲۲ مک بوک ایر می‌توان به نمایشگر ۱۳.۶ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۶۴ با حاشیه‌های کناری باریک‌تر اشاره کرد. اپل، حداکثر روشنایی این نمایشگر را برابر با ۵۰۰ نیت عنوان کرده که می‌تواند برای کار با دستگاه در محیط بیرون از خانه مفید باشد.  

این لپ‌تاپ از طراحی بدون فن بهره می‌برد و صدای بسیار کمی‌نیز در حین کار، تولید می‌کند. به گفته اپل، مک بوک ایر جدید از لحاظ عمکرد، ۴۰ درصد سریع‌تر از مدل قبلی عمل می‌کند.  

یکی دیگر از تغییرات کوچک اما کاربردی در این لپ‌تاپ، اضافه شدن وبکم اچ‌دی فیس‌تایم با رزولوشن ۱۰۸۰p به همراه چند میکروفون و اسپیکر جدید با قابلیت پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس است.  

طبق گفته اپل، مدل پایه مک بوک ایر جدید مجهز به شارژر ۳۰ واتی عرضه می‌شود؛ با این حال، شارژر ۶۷ واتی نیز به همراه این محصول عرضه خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت ۵۹ دلار، آن را خریداری کنند. با کمک این شارژر، تنها در ۲۰ دقیقه، شارژ دستگاه از صفر به ۸۰ درصد خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا