تکنولوژی

آی او اس 16 معرفی شد

هر آنچه که باید از آی او اس / iOS 16 اپل بدانید

رویداد WWDC امسال اپل همانند سال‌های قبل با رونمایی رسمی ‌از نسخه جدید پلتفرم آی او اس تحت عنوان آی او اس 16 – iOS 16- آ‎غاز شد. 

آپدیتی که طبق گفته اپل، پس از گذراندن مراحل آزمایش و تست خود در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو، در فصل پاییز به صورت عمو‌می‌برای دارندگان محصولات این شرکت عرضه خواهد شد. 

آی او اس 16 با قابلیت‌ها و ابزارهای جدیدی همراه شده به طوری که گزینه‌های جدیدی برای شخصی‌سازی بیشتر به آن اضافه شده و لاک اسکرین نیز با ویجت‌های جدید به‌روزسانی شده است. همچنین آپدیت‌هایی نیز در اپلیکیشن Messages اعمال شده است.

آی او اس 16 معرفی شد

بر اساس اطلاعات منتشرشده، در قابلیت لاک اسکرین این امکان برای کاربران فراهم شده تا فونت‌ها و رنگ‌ها را متناسب با سلیقه خود، شخصی‌سازی کنند. همچنین کاربران ‌می‌توانند ویجت‌ها را به این بخش اضافه کرده و یا چند لاک‌ اسکرین را برای دستگاه خود انتخاب کنند. 

افزون بر این، کاربران ‌می‌توانند حالت‌های مختلف فوکوس را برای لاک اسکرین‌های مختلف در نظر بگیرند. همچنین والپیپرهای اپل نیز با حالت‌های انیمیشنی به‌روزرسانی شده‌اند. این شرکت همچنین اعلام کرد که نحوه نمایش نوتیفیکیشن‌ها در لاک اسکرین نیز نسبت به قبل متفاوت خواهد بود. 

با این تغییر، به جای نمایش نوتیفیکیشن‌ها به صورت پشت سر هم و از بالا به پایین، در پایین صفحه به صورت رول یا غلتان جابجا ‌می‌شوند. قابلیتی جدید به نام Live Activities نیز به آی او اس 16 اضافه شده که نوتیفیکیشن‌های مرتبط با رویدادهای مختلف را نمایش ‌می‌دهد.

همانطور که اشاره شد، تغییراتی در اپلیکیشن Messages اعمال شده به طوری که در آی او اس 16، کاربران ‌می‌توانند پیام‌ها را ویرایش کرده و یا لغو ارسال کنند. همچنین امکان علامت‌گذاری پیام‌ها به صورت خوانده نشده نیز فراهم شده تا کاربر بتواند در فرصت مناسب، این پیام‌ها را مشاهده کند. قابلیت SharePlay نیز به Messages اضافه شده است.

آی او اس 16 معرفی شد

از دیگر قابلیت‌های آی او اس 16 ‌می‌توان به اضافه شدن ویژگی Live Text به ویدیوها و اضافه شدن اکشن‌ها بیشتر در حین استفاده از این قابلیت در تصاویر و ویدیوها اشاره کرد. 

قابلیت Wallet نیز توسعه یافته و روشی جدید را در اختیار کاربران ‌می‌دهد تا اطلاعات شخصی ذخیره‌شده را به شیوه‌ای امن‌تر به اشتراک بگذارند. همچنین سرویس اپل پی به قابلیت جدید Pay Later مجهز شده که بر اساس آن، کاربران ‌می‌توانند هزینه‌ها را در قالب چند قسط و بدون سود پرداخت کنند.

آی او اس 16 معرفی شد

تغییراتی نیز در سرویس اپل مپس اعمال شده به طوری که امکان مسیریابی با چند مقصد در آس او اس 16 گنجانده شده و 6 شهر جدید به قابلیت Detailed City Experience‌‏ اضافه شده است. 

اپل همچنین امکان اشتراک‌گذاری راحت‌تر تصاویر بین اکانت‌های متعلق به اعضای خانواده و یا دوستان را نیز در آی او اس 16 فراهم کرده است. به گفته این شرکت، تا 6 کاربر ‌می‌توانند به لایبرری به اشتراک گذاشته شده، دسترسی داشته باشند. 

قابلیت دیگری به نام Safety Check نیز در این به‌روزرسانی گنجانده شده که به منظور محافظت از کاربران در برابر رفتارهای سوءاستفاده‌گرانه طراحی شده است. به لطف این قابلیت، کاربر ‌می‌تواند دسترسی به برنامه‌ها و رمزهای عبور را مدیرت کند.

بنابر اعلام اپل، آی او اس 16 برای گوشی 8 و مدل‌های بعد از آن قابلت دریافت خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا