تکنولوژی

نحوه غیرفعال کردن احراز هویت دومرحله‌ای آیفون

چگونه از شر Two-Step authentication و Two-factor authentication خلاص شویم؟

زمانی که حرف از امنیت دیجیتال در دستگاه‌های هوشمند به میان می‌آید، قابلیت‌هایی همچون احراز هویت دومرحله‌ای (‏ Two-Step authentication) و احراز هویت دوعاملی (Two-Factor authentication) در ذهن کاربران تداعی می‌شود. 

در میان شرکت‌های فناوری‏، اپل هر دو قابلیت را به منظور ارتقای امنیت دستگاه‌های کاربران خود، در اختیارشان قرار داده که می‌توان هر کدام از این روش‌ها را به دلخواه انتخاب کرد. اگرچه هر دو قابلیت‏، با تاکید روی افزایش امنیت طراحی شده‌اند اما گزینه احراز هویت دوعاملی‏، جدیدتر و البته پیشرفته‌تر است و اغلب کاربران نیز از این شیوه استفاده می‌کنند.در ادامه قصد داریم تا نگاهی دقیق‌تر بیندازیم به این دو قابلیت.

احراز هویت دوعاملی (Two-Factor authentication) چیست؟

احراز هویت دوعاملی ، سیستمی‌جدیدتر و امن‌تر نسبت به روش دومرحله‌ای محسوب می‌شود که برای احراز هویت کاربر، نوتیفیکیشن کدی (Push Notification) برای آیفون وی ارسال می‌شود که با تایید آن، امکان دسترسی به اطلاعات و دستگاه داده می‌شود. این قابلیت یکی از روش‌های امن برای حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران به شمار می‌رود. 

عملکرد این ویژگی به گونه‌ای است که کاربر می‌بایست برای اثبات هویت خود، دو روش منحصر به فرد را انتخاب کند که معمولا شامل یک رمز عبور و یک کد تایید است که به دستگاه ارسال می‌شود. با این روش، دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی و یا مالی بسیار سخت خواهد شد.

اگر همچنان جزو کاربرانی هستید که از سیستم احراز هویت دومرحله‌ای استفاده می‌کنید و می‌خواهید به روش دوعاملی سوییچ کنید، می‌بایست در گام نخست، قابلیت دومرحله‌ای را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن احراز هویت دومرحله‌ای (‏Two-Step authentication) در آیفون

1-  در یک مرورگر وب، وارد صفحه اپل آیدی و اکانت اپل خود شوید

2-  در منوی سمت چپ، گزینه Sign-In an Secutiry را انتخاب کرده و در سمت راست صفحه نیز روی Account Security کلیک کنید

Two-Step authentication و Two-factor authentication خلاص شویم؟

3-  روی ‏Turn Off Two-Step Verification  کلیک کنید. برای تایید انتخاب خود می‌بایست دوباره این گزینه را انتخاب کنید.

4-  اکنون قابلیت احراز هویت دومرحله‌ای را غیرفعال کرده‌اید

غیرفعال کردن احراز هویت دوعاملی در گوشی‌های آیفون

همانطور که پیشتر اشاره شد، زمانی که قابلیت احراز هویت دوعاملی را در گوشی آیفون خود فعال کنید، برخلاف احراز هویت دومرحله‌ای، دیگر نمی‌توانید آن را غیرفعال کنید. اپل این قابلیت را به منظور ترغیب کاربران به استفاده از این شیوه برای افزایش امنیت دستگاه‌هایشان اعمال کرده است.

با این حال، یک استثنا در اینجا وجود دارد؛ پس از فعال کردن احراز هویت دوعاملی برای اولین بار، دو هفته فرصت دارید تا آن را غیرفعال کنید. اگر در این پنجره دو هفته‌ای غیرفعال نشود، دیگر به طور دائم فعال خواهد ماند.

حال اگر در این بازه زمانی دو هفته‌ای هستید، می‌توانید ایمیل تاییدی را که هنگام فعال کردن احراز هویت دوعاملی دریافت کردید‏، باز کرده و روی لینکی که امکان بازگشت شما به تنظیمات قبلی را می‌دهد، کلیک کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا