اپل

اپل به دنبال منصرف کردن کارکنان از تشکیل اتحادیه

دیردره اوبراین، مدیر بخش خرده‌فروشی اپل با انتشار پیامی ویدیویی که برای کارکنان این شرکت ارسال شد، سعی دارد آنها را از پیوستن به اتحادیه‌ها منصرف کند.

در این ویدیو که برای همه ۶۵ هزار کارمند خرده‌فروشی اپل ارسال شده، اوبراین می‌گوید که اتحادیه، تلاش‌های این شرکت برای رسیدگی به نگرانی‌ها و دغدغه‌های کارکنان را کند می‌کند.

ایده تشکیل اتحادیه زمانی مطرح شد که درخواست کارکنان خرده‌فروشی اپل برای افزایش حقوقشان با مخالفت مواجه شد. به اعتقاد کارکنان این بخش، میزان حقوقی که اپل برای آنها تعیین کرده با توجه به تورم موجود، کم است و می‌بایست افزایش پیدا کند. بنابراین، تشکیل اتحادیه برای پیگیری درخواست‌هایی چون افزایش حقوق مطرح شد.

حال مدیر خرده‌فروشی‌های اپل برای جلوگیری از تشکیل این اتحادیه، از کارکنان خود خواسته تا به این طرح نپیوندند. در بخشی از این پیام ویدیویی اوبراین آمده است: رابطه مبتنی بر تعامل باز، مشارکتی و مستقیم میان ما حاکم است و احساس می‌کنم اگر یک فروشگاه توسط اتحادیه‌ای تحت یک قرارداد چانه‌زنی جمعی نمایندگی شود، می‌تواند تغییر کند. بنابراین، قرار دادن یک سازمان دیگر در وسط روابطمان که درک عمیقی از اپل و کسب‌وکارمان ندارد، ن‌می‌تواند اثربخش باشد. سازمانی که ن‌می‌تواند همانند ما به شما متعهد باشد.

تلاش‌ها برای ایجاد اتحادیه در تعدادی از خرده‌فروشی‌های اپل در ایالات متحده پس از ماه‌ها اعتراض نسبت به پایین بودن دستمزد و ساعات طولانی کار در جریان است. اخیرا نیز شرکت اپل به تقض قوانین کارگری فدرال علیه کارکنان خرده‌فروشی خود متهم شده است.
اوبراین در این ویدیو عنوان کرد که این اتحادیه، تلاش‌های اپل برای رفع نگرانی‌ها و دغدغه‌های کارگران را بی‌اثر خواهد کرد. وی گفت که اپل در زمینه حل مشکلات کارکنان سریع عمل می‌کند اما تشکیل این اتحادیه، موجب وضع قوانینی می‌شود که نحوه عملکرد ما برای حل مشکلات را تعیین می‌کند و این مسئله می‌تواند فرآیند رسیدگی به موارد مطرح‌شده توسط کارمندان را دشوارتر کند.

اگرچه اپل در ماه فوریه، اقداماتی را در جهت افزایش مزایا و حقوق برخی از کارکنان خرده‌فروشی خود انجام داده اما کارشناسان معتقدند که این تصمیمات را پس از سال‌ها اعتراض و شکایت نسبت به حقوق پایینشان، اتخاذ کرده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا