تکنولوژی

شکایت سرمایه‌گذاران توییتر از ایلان ماسک

حاشیه‌های خرید توییتر توسط ایلان ماسک تمامی‌ندارد و به‌تازگی سهامداران این شبکه اجتماعی، از ایلان ماسک به دلیل دستکاری در بازار و ارزش سهام این شرکت به نفع خود شکایت کردند.

به گزار رویترز، سرمایه‌گذاران توییتر در این شکایت آوردند که ایلان ماسک با عدم افشای خرید بیش از ۵ درصد سهام توییتر تا روز ۱۴ مارس، توانست حدود ۱۵۶ میلیون دلار به نفع خود صرفه‌جویی کند که این اقدام، در تضاد با قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکاست.

در بخش دیگری از این شکایت آمده است که مدیرعامل تسلا، زمانی از سرمایه‌گذاری خود در اوایل آوریل خبر داد که مالک بیش از ۹.۲ درصد از این شبکه اجتماعی بود.

به اعتقاد سرمایه‌گذاران، اظهارات ماسک پس از اعلام این خرید نیز به منظور دستکاری در ارزش بازار و سهام توییتر صورت گرفت. آنها همچنان درخصوص ادعاهای ایلان ماسک که به خاطر تعداد بالای ربات‌ها و اسپم‌ها در توییتر، روند این معامله را حالت تعلیق درآورده است، ابراز نگرانی کردند.

علاوه بر طرح این شکایت از سوی سرمایه‌گذاران، چندی پیش نیز صندوق بازنشستگی ایالت فلوریدا از ماسک در دادگاه دلاور چنسری شکایت کرد و خرید توییتر توسط ایلان ماسک را غیرقانونی خواند. این نهاد، دلیل این امر را سهم داشتن ماسک در این شبکه اجتماعی عنوان کرد و افزود که بر اساس قانون، این خرید نمی‌تواند تا سال ۲۰۲۵ اتفاق بیفتد.

گفته می‌شود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز تحقیقات خود را پیرامون اقدام ایلان ماسک در افشای دیرهنگام خرید بیش از ۵ درصد سهام توییتر آغاز کرده است. اقدامی‌که به وی این اجازه را داد تا سهام بیشتری را خریداری و در نتیجه، در خرید خود صرفه‌جویی کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا