ارز دیجیتال

آموزش ثبت نام و احراز هویت بایننس برای ایرانیان

بایننس بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا از نظر حجم معاملات به شمار می‌رود و برای بسیاری از تریدرها تنها پلتفرم مناسب برای معاملات انواع رمزارزها محسوب می‌شود. به طور مثال حجم معاملات ارز دیجیتال ۲۴ ساعته این پلتفرم تنها در تاریخ ۹ می بیش از ۱۶ میلیارد دلار است، درحالی‌که این مبلغ برای صرافی‌های معروفی چون FTX و کوین‌بیس که رتبه دوم و سوم را دارند فقط ۲ میلیارد دلار است. دانستن همین یک نکته کافیست تا بفهمیم چرا روزبه‌روز افراد بیشتری اقدام به ثبت نام و احراز هویت در بایننس می‌کنند.

با معامله در صرافی تبدیل، ریسک معاملات خود را کاهش دهید. با بیش از ۱۱۰ بازار ارز دیجیتال، امنیت بالا، قابلیت سفارش حد ضرر و…، دیگر نیازی به بایننس نخواهیدداشت. همین حالا در تبدیل ثبت نام کنید و معامله خود را شروع کنید.

صرافی بایننس از سال ۲۰۱۷ و توسط «چانگ پنگ ژائو» در کشور مالت فعالیت خود را آغاز کرده است. این پلتفرم تاریخچه کوتاهی دارد و سرعت رشد آن بسیار فوق‌العاده بوده است. بایننس ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که بدون شک در هیچ صرافی نمی‌توانیم تمام این ویژگی‌ها را بیابیم. امنیت بالا، تضمین دارایی مشتریان، سرعت بالا و کارمزد پایین معاملات از جمله ویژگی‌های بارز این صرافی معتبر است.

بایننس کوین (BNB) رمزارز بومی این پلتفرم است. این صرافی برای جذب سرمایه به افراد ارز بایننس کوین اعطا می‌کرد که در آن زمان ارزشی معادل ۰.۱ دلار داشت. در حال حاضر ارز BNB هنگام نگارش این مقاله با قیمت ۳۴۶ دلار معامله می‌شود و در جایگاه چهارمین ارزهای دیجیتال معتبر سایت تخصصی کوین مارکت کپ قرار گرفته است.

برای شروع سرمایه‌گذاری در صرافی بایننس باید یک حساب کاربری معتبر داشته باشیم. بایننس برخی از کشورها از جمله ایران را تحریم کرده است و در صورت مشاهده آی‌پی که متعلق به ایران باشد، حساب را مسدود می‌کند. به همین جهت اگر می‌خواهیم از این صرافی استفاده کنیم، احراز هویت بایننس با پاسپورت ایرانی را باید فراموش کنیم. می‌توانیم با مدارک وابسته به کشورهای دیگر برای وریفای حساب کاربری خود در بایننس اقدام به ساخت حساب کاربری کنیم. اگر قصد ساخت یک حساب معتبر در بایننس را دارید و می‌خواهید درصد ریسک خود را به صفر برسانید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب جدیدترین به‌روزرسانی وریفای یا «احراز هویت صرافی بایننس» را گام‌به‌گام به شما آموزش می‌دهیم.

روش‌های احراز هویت در بایننس

روش‌های مختلفی برای احراز هویت در بایننس وجود دارد که ما در اینجا به بررسی ۴ روش می‌پردازیم.

  • افرادی که اقامت کشوری به جز ایران را دارند

چنانچه در کشورهایی که تحت تحریم بایننس نیستند اقامت داریم می‌توانیم با کارت ID، پاسپورت و یا گواهینامه حساب کاربری خود را ایجاد کنید. این روش برای احراز هویت بایننس معتبر است و مشکلی را برای شما ایجاد نمی‌کند. البته برخی از کشورها مانند آلمان قوانین مخصوص خود را دارند. به‌عنوان نمونه ساکنین آلمان برای استفاده از بازار کریپتو باید مالیات پرداخت کنند.

  • فرستادن مشخصات فردی برای دوستی که اقامت در کشورهای دیگر دارد

چنانچه فرد قابل اعتمادی در کشورهای مورد اعتماد بایننس دارید می‌توانید مشخصات خود مثل نام کاربری، گذرواژه و کد دومرحله‌ای را در اختیار او قرار دهید. آن شخص می‌تواند اکانت شما را وریفای کند و در صورت ایجاد مشکل آن را برطرف کند. این روش توصیه نمی‌شود زیرا آن شخص به‌حساب دسترسی کامل دارد و احتمال به سرقت رفتن ارزها وجود دارد.

  • مراکزی که در قبال پرداخت پول، عملیات احراز هویت بایننس را انجام می‌دهند

اشخاصی در شبکه‌ای اجتماعی مانند تلگرام اعلام می‌کنند که عملیات احراز هویت بایننس را در قبال دریافت مقدار کمی پول انجام می‌دهند. این افراد نیز مانند روش قبلی به اطلاعات شما دسترسی پیدا می‌کنند و احتمال سرقت ارزها بیشتر می‌شود. بایننس در روش جدید احراز هویت اعلام کرد که کاربر باید ویدئویی از خود آپلود کند تا بتوان مطمئن شد آن کاربر ربات نیست و  فردی که احراز هویت انجام می‌دهد یک کاربر واقعی است. این اشخاص با روش جدید احراز هویت آشنا نیستند و نمی‌توانند حساب وریفای شده‌ای برای شما ایجاد کنند.

  • احراز هویت با مشخصات خودمان جهت وریفای بایننس

احراز هویت بایننس برای ایرانیان با استفاده از این روش بهترین حالت است. نیازی نیست که مشخصات خود را برای فردی ارسال کنید و مانند روش‌های قبلی به شخصی متکی نیستید. تمامی مراحل توسط خودتان انجام می‌شود، فقط درصورتی‌که در جایی مشکل داشتید می‌توانید از شخصی کمک بگیرید.

مراحل احراز هویت در بایننس

در ابتدا باید در پلتفرم بایننس ثبت‌نام کرد. برای انجام این کار می‌توان از طریق اپلیکیشن صرافی بایننس اقدام کرد و یا ثبت‌نام را در وبسایت تکمیل کرد.

ثبت نام در صرافی بایننس

۱. وارد صفحه نخست وب‌سایت «binance.com» می‌شویم و از گوشه بالا سمت راست، روی گزینه Register کلیک می‌کنیم.

۲. در صفحه‌ای که باز می‌شود اطلاعات خواسته شده مانند ایمیل و رمز عبور را وارد می‌کنیم. برای پسورد بهتر است از اعداد و حروف پیچیده‌ای استفاده کنیم و آن را در جایی امن یادداشت کنیم. پس از تکمیل فرم روی دکمه Register، کلیک می‌کنیم تا یک ایمیل تأییدیه برای ما ارسال شود. با کلیک روی آن ثبت‌نام در بایننس تکمیل می‌شود. تأیید هویت دومرحله‌ای را پس از ایجاد اکانت بایننس بهتر است فعال کنیم، در غیر این صورت در زمان انجام تراکنش و ارسال ارز برای دیگران به مشکل می‌خوریم. امکان ارائه شماره موبایلی با پیش‌شماره (۹۸+) وجود ندارد، به‌جای آن می‌توانیم از گزینه فعال‌سازی 2FA با نرم‌افزار Google Authenticator استفاده کنیم. این اپلیکیشن را می‌توانیم از گوگل‌پلی استور یا اپ‌استور دانلود و به‌راحتی نصب کنیم.

مراحل احراز هویت و KYC

۱. پس از تکمیل کردن مراحل ثبت‌نام در صرافی بایننس به سراغ احراز هویت می‌رویم. برای رفتن به بخش احراز هویت مطابق تصویر زیر روی آیکون مربوط کلیک می‌کنیم و از منو باز شده گزینه «Identification» را انتخاب می‌کنیم.

۲. در این قسمت احراز هویت بایننس دو گزینه Verified و Verified Plus را مشاهده می‌کنیم که هرکدام سقف واریز و برداشت متفاوتی دارند. محدودیت‌های واریز و برداشت هرکدام باتوجه‌به کشور انتخابی متغیر است و برای تغییر کشور از لیست Residential Country/Regionمی‌توانیم استفاده کنیم. در حال حاضر روش وریفای پلاس قابل انتخاب نیست پس روش اول را انتخاب می‌کنیم و روی Start New کلیک می‌کنیم.

۳. در این مرحله کشور محل سکونت خود را انتخاب می‌کنیم و روی Continue کلیک می‌کنیم.

۴. در ادامه مدارک موردنیاز جهت احراز هویت نمایش داده می‌شود که برای کشور متفاوت است.

۵. در این بخش تمامی اطلاعات شخصی خود را وارد می‌کنیم و روی Continue کلیک می‌کنیم. لارم به ذکر است که تمام اطلاعاتی که وارد می‌کنیم باید با مدارکی که بعداً تصویرشان را آپلود می‌کنید تطابق داشته باشند.

۶. در این مرحله مدارک پاسپورت خود را آپلود کنیم. مدارک شناسایی باید طبق قوانینی که در ادامه می‌گوییم آپلود شوند.

  • مدرک توسط دولت صادر شده باشد و اندازه آنها استاندارد و بدن دست‌کاری باشد.
  • مدرک را روی یک پس‌زمینه تک‌رنگ قرار دهید سپس عکس بگیریم.
  • عکس باید رنگ، خوانا و واضح باشد. حجم آن نیز بین ۱۰ تا ۵۱۲۰ کیلوبایت باشد و با فرمت pngیا jpgارائه شود.

۷. پس از آپلود مدارک، یک تصویر سلفی از خود می‌گیریم و آپلود می‌کنیم. سلفی گرفتن نیز شرایط خاصی دارد. چهره در عکس باید کاملاً بی‌احساس باشد و تمام صورتمان مشخص باشد. تصویر استفاده شده در مدارک شناسایی قبول نیست و استفاده از فیلترهای زیبایی مجاز نیست. تصویر با یکی از فرمت‌های jpg، jpegیا pngو با حجمی بین ۱۰ تا ۵۱۲۰ کیلوبایت باید ارائه شود.

۸. در این مرحله از احراز هویت بایننس باید فرآیند تشخیص چهره را تکمیل کنیم. از کلاه و عینک و یا فیلتر زیبایی مجاز نیستیم استفاده کنیم.

۹. چنانچه سیستم شخصی ما وب‌کم ندارد می‌توانیم روی علامت QR که در گوشه سمت راست پایین صفحه‌نمایش دیده می‌شود کلیک کنیم و این مرحله را از طریق اپلیکیشن بایننس ادامه دهیم. کافیست کد QR را با گوشی خود اسکن کنیم.

فرآیند احراز هویت بایننس باید در مدت‌زمان ۱۵ دقیقه تکمیل شود و ما در هیچ حالتی نباید مرورگر خود را رفرش کنیم. در هر ۲۴ ساعت نیز می‌توانیم حداکثر ۱۰ بار برای احراز هویت بایننس اقدام کنیم.

پس از تکمیل فرآیند احراز هویت در بایننس صبر می‌کنیم تا بایننس اطلاعات ما را بررسی و تأیید کند. زمانی‌که حساب ما احراز هویت شود، یک ایمیل برای ما ارسال می‌شود.

نکات مهمی که باید در احراز هویت بایننس به آن توجه کنید

برای استفاده از اکانت وریفای شده بایننس لازم است تا یک سری نکات را رعایت کنیم تا از بسته‌شدن حسابمان جلوگیری کنیم.

  • با مشخصات ایرانی خود مانند کارت ملی و پاسپورت نباید احراز هویت بایننس را انجام دهیم. چنانچه صرافی از قبل ما را بلاک کرده باشد و با استفاده از همان مدارک بخواهیم احراز هویت کنیم، محدودیت‌های بیشتری را برای ما اعمال می‌کند.
  • در طی تکمیل کردن مراحل احراز هویت در بایننس باید عکس سلفی و یا یک ویدئو از خودمان ارسال کنیم. بهتر است فرآیند احراز هویت را با اپلیکیشن موبایل انجام دهیم زیرا راحت به دوربین دسترسی داریم.
  • زمانی که مراحل احراز هویت را تکمیل می‌کنیم باید از VPN استفاده کنیم. در این صورت نیاز نیست همیشه از سرور مجازی VPS جهت ثابت بودن آی‌پی استفاده کنیم. بهتر است به‌صورت دوره‌ای آی‌پی خود را تغییر دهیم تا سیستم امنیتی بایننس به ما شک نکند.
  • ساکنان ایران، بلاروس، میانمار، صربستان، کوبا و هر کشوری که توسط ایالات متحده آمریکا تحریم شده‌است، از دریافت خدمات صرافی بایننس محروم هستند. از آی‌پی این کشورها برای واردشدن به‌حساب خود نباید استفاده کنیم. در صورت مشاهده صرافی هشدار می‌دهد که با آی‌پی کشور تحریم شده وارد شده‌اید و حساب شما را بلوکه نمی‌کند زیرا حساب کاربری شما وریفای شده‌است.
  • به هیچ شخصی اجازه ندهیم با استفاده از مشخصات ما مراحل احراز هویت بایننس را انجام دهد. امکان مواجه شدن مشکل اکانت ما و همان شخص وجود دارد.
  • در صورت ایجاد هرگونه تغییر در مشخصات احراز هویت می‌توانیم با پشتیبانی بایننس تماس بگیریم. از آن‌ها می‌خواهیم مراحل احراز هویت را لغو کند تا با مشخصات جدید مجدد مراحل را تکمیل کنیم.

بهترین روش احراز هویت بایننس برای ایرانیان

روش احراز هویت در بایننس که در این مقاله آموزش دادیم بهترین روش برای احراز هویت ما ایرانیان است. با استفاده از این روش می‌توانیم به‌راحتی اکانت خود را بازیابی و به آن دسترسی داشته باشیم. نیاز نیست در هنگام مواجهه با مشکل به کسی مراجعه کنیم تا سرمایه ما در معرض خطر قرار بگیرد.

اما به‌طورکلی، بهره‌گیری از خدمات صرافی بایننس هیچ‌وقت برای کاربران ایرانی بدون ریسک نخواهد بود. حالا هم با وجود قوانین جدید و سخت‌گیرانه این موضوع پیچیده‌تر شده است و ریسک سرمایه‌گذاری در بایننس خیلی بیشتر شده‌است. اگر با وجود شرایط جدید باز هم می‌خواهیم در این صرافی فعالیت داشته باشیم باید ریسک‌های آن را به جان بخریم. محض احتیاط می‌توانیم بخش زیادی از سرمایه خود را از این صرافی خارج کنیم و فقط بخشی از آن را برای ترید کردن نگه داریم. به یاد داشته باشیم که بایننس در حال همکاری با سایفرتریس است و خیلی راحت می‌تواند کاربران کشورهای تحت تحریم را شناسایی کند.

مزایای اکانت وریفای شده بایننس چیست؟

  • افزایش سقف برداشت روزانه و ماهانه در بایننس: در حالت عادی می‌توانیم روزانه ۰.۰۶ بیت‌کوین را روزانه از صرافی خارج کنیم. با حساب وریفای شده بایننس می‌توانیم روزانه ۱۰۰ بیت‌کوین را برداشت کنیم.
  • بازیابی اکانت در صورت فراموشی فاکتور دوعاملی ۲fa: در حالت عادی اگر به کد Google Authenticator دسترسی نداشته باشیم نمی‌توانیم وارد حساب خود شویم. حال اگر مراحل احراز هویت را طی کنیم، در صورت فراموشی می‌توانیم به اکانت دسترسی داشته باشیم.
  • عدم مسدود شدن حساب کاربری: پس از احراز هویت در بایننس هیچ نگرانی بایت مسدود شدن اکانت وجود ندارد.
  • استفاده از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای بایننس: با اکانت وریفای می‌توانیم از تمامی برنامه‌های این صرافی استفاده کنیم.
  • شرکت در IEOهایبایننس: می‌توانیم در عرضه اولیه کوین‌های بایننس شرکت کنیم.

کلام آخر

امنیت و همچنین مزایای بایننس باعث شده تا این پلتفرم از رقبای خود پیشی بگیرد و جایگاه ویژه‌ای میان کاربران داشته باشد. در این مطلب تمامی مراحل احراز هویت بایننس را گام‌به‌گام آموزش دادیم. با انجام این مراحل می‌توانیم ریسک سرمایه‌گذاری در این صرافی را به حداقل برسانیم.

گزینه بعدی برای ما ایرانیان استفاده از صرافی‌های داخلی است. پلتفرم‌های خارجی برای ما امن نیستند و همواره باید مراقب باشیم که آی‌پی ما شناسایی نشود. صرافی‌های ایرانی زیادی مانند «تبدیل» داخل کشورمان مشغول به فعالیت هستند که خدمات خوبی ارائه می‌دهند و بستری برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، ایجاد کرده‌اند. با بررسی مشخصات و کارایی هرکدام می‌توانیم یکی از آن‌ها برای ادامه سرمایه‌گذاری خود در ارزهای دیجیتال انتخاب کنیم.

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا