اینترنت

پیش‌بینی زمان ارتقا شبکه‌های ارتباطی به نسل جدید

شبکه‌های نسل ششم (6G) حدود سال ۲۰۳۰ وارد بازار خواهند شد

مدیرعامل شرکت نوکیا در میزگردی که اخیرا در مجمع جهانی اقتصاد در داووس برگزار شد، پیش‌بینی کرد که تا ۸ سال دیگر نسل جدید شبکه‌های ارتباطی روی کار می‌آیند. وی تصریح کرد که شبکه‌های نسل ششم (۶G) حدود سال ۲۰۳۰ وارد بازار خواهند شد و با گسترش دنیای واقعیت مجازی، ماهیت کاربری اینترنت به کلی متحول خواهد شد.

پکا لاندمارک، رئیس و مدیرعامل شرکت نوکیا در میزگردی در مجمع جهانی اقتصاد پیش بینی کرد شبکه‌های نسل ششم حدود سال ۲۰۳۰ همزمان با توسعه متاورس صنعتی در صنعت فناوری، به بازار وارد خواهند شد و تا آن زمان، قطعا تلفن هوشمندی که امروز می‌شناسیم دیگر متداول‌ترین رابط کاربری رایج نیست. مدیرعامل نوکیا گفت: دنیای فیزیکی و دنیای دیجیتالی با یکدیگر رشد می‌کنند. درنتیجه احتمالا کاربر آینده کاربری است که به دنیای واقعیت مجازی می‌رود و با چرخاندن یک سوئیچ یا چرخاندن یک صفحه، در دنیای واقعی و فیزیکی تغییری صورت می‌دهد.

طبق گزارش مجله اینداستری ویک، یک متاورس صنعتی ممکن است شامل مدلهای مشابه دوقلوهای دیجیتالی دقیق و جامع از اشیایی باشد که در واقعیت وجود دارد. در مقطع فعلی، هیچ تعریف استانداردی از فناوری نسل ششم وجود ندارد. تازه در اواخر سال ۲۰۱۸ و اوایل سال ۲۰۱۹ بود که شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم (۵G) در آمریکا به صورت تجاری عرضه شدند.

مدیرعامل نوکیا گفت: ارتقا به شبکه‌های نسل ششم، مستلزم منابع رایانشی گران‌تری شامل شبکه‌هایی است که صدها برابر و شاید هزار برابر سریعتر از نسل پنجم هستند. کارشناسان می‌گویند نسل ششم فقط شامل سرعت و واکنش سریعتر نیست بلکه با توسعه فناوری در مکانیک کوانتومی و هوش مصنوعی، تغییر بزرگی در شبکه‌ها صورت خواهد داد. بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، ماریانا اوربیست، استاد رابط کاربری چند حسی در دانشگاه کالج لندن ماه جاری در روزنامه ال پائیس نوشت: بخشی از این تغییر، شامل فناوریهای تعاملی خواهد بود که حسهای انسانی دیگر مانند بویایی، چشایی، لمسی را در تجربه کاربری می‌گنجانند.

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا