بازی

عربستان، پنجمین سهامدار بزرگ نینتندو شد

سرمایه‌گذاری عربستان در حوزه بازی گسترده‌تر شده و این کشور پس از خرید تقریبا تما‌می‌سهام شرکت ژاپنی SNK، اکنون پنج درصد از سهام نینتندو را نیز خریداری کرده است.

به گزارش بلومبرگ، صندوق سرمایه‌گذاری عمو‌می‌ عربستان سعودی (PIF) از خرید پنج درصدی سهام نینتندو خبر داد که این کشور را به پنجمین سهامدار بزرگ نینتندو تبدیل ‌می‌کند. این شرکت بازی‌سازی ژاپنی اما هنوز هیچ واکنشی را در قبال انتشار این گزارش نشان نداده است.

طبق آخرین گزارش‌‌ها، عربستان قصد دارد تا اواسط دهه جاری، بیش از یک تریلیون دلار در فناوری و سایر بخش‌ها سرمایه‌گذاری کند که شرکت‌‌های فعال در حوزه بازی‌‌های ویدیویی نیز بخشی از این طرح محسوب ‌می‌شوند.

سال گذشته، صندوق سرمایه‌گذاری عمو‌می‌عربستان سعودی میلیارد دلار را برای خرید سهام شرکت‌‌هایی چون الکترونیک آرتس، اکتیویژن بلیزارد و Take-Two Interactive هزینه کرده است.

عربستان در ژانویه امسال گروه ESL Gaming و در ماه فوریه نیز حدود 5 درصد از سهام شرکت‌‌های Capcom و Nexon را خریداری کرد. مهم‌ترین خرید صندوق سرمایه‌گذاری عمو‌می‌عربستان، خرید 96 درصد از سهام شرکت SDK بود.

به نظر ‌می‌رسد که عربستان قصد دارد تا از طریق خرید این شرکت‌‌ها و بهره‌گیری از دانش و توان متخصصان این شرکت‌‌ها، برنامه‌‌های خود برای توسعه صنعت بازی داخلی خود را توسعه دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا