گوناگون

طراحی سایت چقدر هزینه دارد؟

معمولا اکثر آدم‌ها وقتی در یک شرایط خاصی نیاز به انجام یک خدماتی دارند در ابتدا به بودجه‌ای که برای این کار در اختیار دارند و هزینه خدمات فکر می‌کنند. دغدغه اصلی افراد این است که با هزینه‌ای مقرون به صرفه از خدمات مورد نظر خود استفاده کنند. در این محتوا قرار است در رابطه با قیمت طراحی سایت صحبت کنیم. اگر شما نیز در دسته افرادی هستید که قصد دارید برای کسب و کار خود سایت طراحی کنید و می‌خواهید بدانید که طراحی سایت چقدر هزینه دارد تا پایان این مقاله را بخوانید؛ چرا که این هزینه با توجه به نیازهای شما و امکاناتی که برای سایتتان می‌خواهید متفاوت است. در ادامه به عواملی که بر روی هزینه طراحی سایت تاثیر می‌گذارند اشاره خواهیم کرد.

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت

همانطور که گفتیم قیمت طراحی سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد. این موارد یا آپشن‌ها تعیین کننده قیمت نهایی طراحی سایت هستند. برای اینکه بدانید طراحی سایت چقدر هزینه دارد باید با این عوامل آشنا شوید. عواملی که بر روی هزینه طراحی وب سایت تاثیر می‌گذارند عبارتند از:

روش طراحی سایت

اولین عامل تاثیرگذار بر روی تعرفه طراحی سایت روش انجام آن است. به طور کلی دو روش برای ساخت یک سایت وجود دارد:

  • طراحی سایت با استفاده از کدنویسی
  • طراحی سایت با استفاده از سیستم‌های آماده (مانند سی فایو)

انتخاب هر کدام از این روش‌ها بستگی به خودتان دارد. اما همواره ثابت شده که طراحی با سیستم‌های آماده بسیار راحت‌تر است، زیرا تمامی امکانات را دارا می‌باشد و همچنین تعرفه طراحی سایت با سیستم‌های آماده مقرون به صرفه‌تر دارد.

به کمک سایت سازها می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان و با قیمتی معقول سایت خود را راه‌اندازی کنید؛ همچنین هر زمان که سایت شما نیاز به تغییرات یا بروزرسانی داشت، می‌توانید شخصا و بدون نیاز به دانش کدنویسی تغییرات لازم را اعمال کنید؛ اما سایت‌هایی که به وسیله کد نویسی اختصاصی راه‌اندازی شده‌اند علاوه بر اینکه بسیار گران قیمت هستند و راه‌اندازی آن‌ها زمان بر است برای اعمال تغییرات باید از متخصص این حوزه کمک بگیرید.

نوع سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا از دیگر عواملی است که بر قیمت طراحی وب سایت تاثیر گذار است. شما می‌توانید از وردپرس به عنوان بهترین و کاربردی‌ترین سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید که امکانات گسترده خود را به صورت رایگان در اختیارتان می‌گذارد؛ همچنین می‌توانید یک سیستم مدیریت محتوا اختصاصی طراحی کنید، البته این سیستم علاوه بر هزینه بالا به دانش و مهارت بسیاری نیز نیاز دارد.

هاست و دامنه

حجم هاست و نوع دامنه دو فاکتور موثر بر هزینه طراحی سایت هستند. هاست همان فضایی است که اطلاعات سایت بر روی آن بارگذاری می‌شود. هر چقدر حجم سایت بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر است. شما باید متناسب با نوع سایت و حجم اطلاعاتی که روی آن بارگذاری می‌شود، حجم هاست خود را انتخاب کنید.

دامنه در واقع همان آدرس سایت شماست که می‌تواند با پسوندهای متفاوتی مانند co، . ir، . com. و… ثبت شود. هزینه این دامنه‌ها با یکدیگر متفاوت است. پس باید دقت کنید که حتما سایت‌تان را با دامنه مورد نیاز ثبت کنید، چرا که اولین مورد موثر بر قیمت طراحی سایت دامنه انتخابی شما است.

امکانات مورد نیاز

می‌خواهید سایت شما چه امکاناتی داشته باشد؟

درگاه پرداخت داشته باشد یا نیازی نیست؟ تمایل دارید که قابلیت عضویت را برای کاربران سایتتان فعال کنید؟ آیا سایت شما به خبرنامه نیاز دارد؟ تمام این موارد نیز بر قیمت نهایی ساخت سایت تاثیر دارد.

مبحث امکانات بسیار گسترده است. هر چقدر امکانات سایت شما بیشتر باشد قطعا هزینه‌ای که باید بپردازید نیز بیشتر است؛ از طرفی امکانات مناسب، رضایت و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد و همین امر می‌تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد.

چند نمونه از امکانات ضروری که باید در هر سایتی وجود داشته باشد عبارتند از:

  • ریسپانسیو بودن
  • گواهینامه ssl
  • چت آنلاین
  • جلوگیری از ورود ربات مخرب

پشتیبانی

بعد از اینکه سایت خود را از طراح سایت و یا سیستم‌های مربوط به طراحی سایت تحویل گرفتید و شروع به فعالیت کردید ممکن است با مشکلاتی مانند اختلال در روند طبیعی کارکرد سایت روبرو شوید؛ بنابراین شما به پشتیبانی تیم طراحی سایت نیاز دارید که در این شرایط باید هزینه پشتیبانی را نیز در نظر بگیرید.

برخورداری از امکاناتی همچون پشتیبانی می‌تواند اطمینان و اعتماد مشتریان را جلب کند.

آموزش کار با پنل
آموزش کار با پنل

زمانی که سایت خود را تحویل بگیرید ممکن است که برای مدیریت آن به راهنمایی یا یک دوره آموزشی نیاز داشته باشید. شما باید آموزش‌های لازم را دریافت کنید تا بتوانید به عنوان مثال سفارش‌های سایت فروشگاهی خود را کنترل کنید، محصولات جدید را وارد کنید و محصولات قبلی را بروزرسانی کنید.

سی فایو به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های طراحی سایت، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بهترین و منحصر به فردترین سایت‌ها را با بهترین قیمت برای شما طراحی کند و در این حوزه هر آنچه نیاز داشته باشید را برایتان مهیا سازد.

طراحی سایت با سی فایو چقدر هزینه دارد؟

همانطور که می‌دانید سی فایو یکی از قوی‌ترین پلتفرم‌ها در حوزه ساخت سایت است که برای کاربران خود این امکان را مهیا کرده تا بدون دانش کدنویسی سایت مورد نظر خود را طراحی کنند. اگر بخواهیم در رابطه با هزینه ساخت سایت با سایت ساز سی فایو صحبت کنیم باید بگوییم که این موضوع هم به امکاناتی که برای سایت خود نیاز دارید بستگی دارد. یک سری امکانات به صورت ثابت در تمام حالات بر روی سایت شما قرار دارد. اما برای داشتن برخی امکانات دیگر باید هزینه بیشتری بپردازید. به عنوان مثال اگر بخواهید سایت خود را در گوگل مپ ثبت کنید هزینه طراحی سایت با فروشگاه ساز سی فایو بیشتر خواهد شد. از دیگر امکاناتی که در قیمت نهایی سایت شما تاثیر دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به مخزن افزونه‌ها
  • ورود با موبایل
  • چت آنلاین
  • دوزبانه
  • افزایش سرعت با cdn
  • پهنای باند نامحدود
  • امکان اتصال به نرم افزار حسابداری سپیدار همکاران سیستم
  • قابلیت اتصال به سیستم حسابداری شرکت دشت همکاران سیستم
  • قابلیت مرکز تماس رایگان

پکیج‌ها و تعرفه طراحی سایت سی فایو شامل چه امکاناتی است؟

موارد زیر تنها بخش کوچکی از امکانات و خدماتی است که سی فایو به صورت ویژه و اختصاصی، صرف نظر از امکاناتی که کاربران به صورت مجزا برای ساخت سایت خود سفارش می‌دهند، به آن‌ها ارائه می‌دهد:

قابلیت انحصاری اتصال به سیستم حسابداری دشت همکاران سیستم

سی فایو تنها سایت ساز و فروشگاه ساز آنلاین با قابلیت اتصال به سیستم حسابداری شرکت دشت همکاران سیستم است.

قابلیت انحصاری اتصال به سیستم حسابداری سپیدار همکاران سیستم

در راستای مزیت اول، این مجموعه تنها فروشگاه ساز و سایت ساز با امکان اتصال به نرم افزار حسابداری سپیدار همکاران سیستم است.

امکان تماس رایگان

مجموعه سی فایو تنها سایت ساز با قابلیت مرکز تماس رایگان است. در سایت‌های طراحی شده توسط سی فایو کاربران شما می‌توانند به صورت رایگان و مستقیم با شما تماس بگیرند. وجود این مزیت در وب سایت یک فرصت عالی برای مشاوره و فروش است.

راه‌اندازی سایت با بهترین سیستم مدیریت محتوا

سی فایو در طراحی و ساخت سایت از بهترین و محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوای حال حاضر یعنی وردپرس استفاده می‌کند؛ به این ترتیب شما امکان توسعه نامحدود امکانات سایت‌تان را خواهید داشت.

پشتیبانی تمام و کمال

شما از لحظه‌ای که طراحی و ساخت سایت خود را به سی فایو می‌سپارید، تحت پوشش پشتیبانی ۳۶۰ درجه این مجموعه قرار می‌گیرید؛ یعنی چنانچه احساس کردید در زمینه کار با سایت نیاز به آموزش دارید، یا اگر در قالب سایت با مشکل روبرو شدید و نیازمند بازگردانی نسخه پشتیبانی بودید و به طور کلی به هر گونه مسئله‌ای مرتبط با سایت برخورد کردید، می‌توانید از تیم پشتیبانی سی فایو کمک بگیرید. پشتیبانی سی فایو ۷ روز هفته از ۸ صبح تا ۱۱ شب بدون توقف پاسخگوی مشکلات شما است.

مشاوره رایگان

با توجه به اینکه ممکن است درک دنیای اینترنت برای افرادی که به تازگی پا در رکاب آن می‌گذارند کمی دشوار باشد، تیم مشاوران با تجربه و حرفه‌ای سی فایو آمادگی کامل دارند تا با ارائه پیشنهادات مورد نیاز و راه گشا، تجربه خود را به صورت رایگان با شما به اشتراک گذاشته و راهنمایی‌تان کنند.

طراحی سایت در کمترین زمان ممکن

طراحی سایت با وردپرس همانقدر که پرطرفدار و رایج است، پیچیدگی‌ها و سختی‌های خاص خودش را دارد که فرآیند ساخت سایت را کمی زمانبر می‌کند؛ با این حال سی فایو به کمک سرویس سایت ساز خود تمام عملیات لازم و تنظیمات استاندارد را به صورت خودکار انجام داده و در کمتر از ۵ دقیقه وب سایت مورد نظر شما را کامل و آماده استفاده در اختیارتان قرار می‌دهد.

تامین امنیت سایت در بالاترین سطح

امنیت سایت‌های طراحی شده توسط سی فایو با حضور یک تیم حرفه‌ای و کاربلد از ادمین سرورها تامین می‌شود. علاوه بر این، آمار فوق العاده پایدار ۹۹.۹۹ درصدی سرورهای سی فایو نیز یک گواهی قابل استناد و مطمئن در این باره است که سی فایو به طور جدی و با سطح بالا از امنیت وب سایت‌های کاربران خود محافظت می‌کند.

علاوه بر موارد فوق امکانات دیگری از قبیل صفحه ساز ساده دراگ‌اند دراپ (drag and drop)، المنت‌های از پیش طراحی شده، قالب‌های منعطف و انیمیشن‌های گرافیکی نیز وجود دارد که جذابیت و کارایی سایت شما را دو چندان می‌کند.

ساخت سایت به طور کلی چقدر هزینه دارد؟

برای اینکه به طور دقیقا بدانید ساخت سایت چقدر هزینه دارد در ابتدا جواب چند سوال را مشخص کنید.

  • برای وبسایت خود به چه امکاناتی نیاز دارید؟
  • وجود سایت، چه کاربردی برای کسب و کار شما دارد؟
  • آیا برای سایت خود نیاز به قالب اختصاصی دارید؟
  • علاوه بر پنل مدیریت سایت به پنل مدیریت حساب کاربران هم نیاز دارید؟
  • به طور کلی اول باید به طور دقیق مشخص کنید که به چه امکاناتی نیاز دارید.

بعضی مواقع کار شما با یک سایت ساده و دسترسی‌های محدود راه می‌افتد اما در شرایطی هم ممکن است که به یک سایت با دامنه معتبر، هاست قدرتمند و امکانات پیشرفته نیاز داشته باشید.

قطعا در این دو مورد هزینه طراحی و ساخت سایت متفاوت است. پس نتیجه می‌گیریم که هزینه طراحی سایت همیشه ثابت نیست و به عواملی مربوط است. در ادامه برخی از این موارد را برای شما نام برده و توضیح می‌دهیم.

سایت‌ساز سی‌فایو
طراحی سایت ارزان

بعضی از افراد همواره به دنبال استفاده از خدمات رایگان هستند. در زمینه طراحی سایت هم همینطور است؛ ممکن است که گاهی در برخی از سایت‌ها در رابطه با خدمات طراحی سایت ارزان صحبت شده باشد. ولی باید بدانید که هیچ ارزانی بی‌علت نیست و همواره خدماتی که قیمت آن‌ها بیش از حد پایین است قطعا کیفیت لازمه را ندارد و خدمات آن تکمیل نیست.

با جزئیات هزینه ساخت سایت بیشتر آشنا شوید

همانطور که گفته شد ثبت دامنه، هاست و پشتیبانی سایت از عوامل موثر بر قیمت طراحی وب سایت بودند. حال می‌خواهیم به طور دقیق‌تر در مورد هزینه‌هایی که این موارد برای ما به همراه دارند صحبت کنیم. در درجه اول باید بدانید که محدوده قیمتی یک دامنه از ۳۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان است. موعد پرداخت به صورت سالیانه است، چرا که دامنه به طور معمول تا یک سال اعتبار دارد. گاهی بعضی از افراد ترجیح می‌دهند چندین نام دامنه با حالت‌های نوشتاری گوناگون و یا پسوندهای مختلف از نام تجاری خود را ثبت کنند تا توسط دیگران ثبت نشود. سپس یکی را اصلی و بقیه را فوروارد می‌کنند. این کار نیز هزینه جدایی برای شما به همراه خواهد داشت. در مرحله دوم در رابطه با تاثیر هاست بر قیمت طراحی سایت صحبت کردیم. لازم است بدانید که شما باید مبلغی را بابت میزبانی نرم افزار و محتوای سایت روی یک سرور اینترنتی دائما روشن بپردازید.

محدوده قیمتی هاست از تقریبا یک میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان است. هاست می‌تواند اعتبار چند ساله داشته باشد اما موعد پرداخت آن به صورت سالانه است. فضای هاستینگ اولیه‌ای برای سایت شما در نظر گرفته می‌شود که نسبت به حجم استفاده شما و کاربران‌تان ممکن است تا چند سال پر نشود و ممکن است بعد از مدتی به فضای بیشتری نیاز داشته باشید که در این صورت باید هزینه اضافه‌ای بپردازید.

((اگر از طریق این رپورتاژ در سایت ساز سی فایو ثبت سفارش کنید و سایت‌تان را بسازید، ۲۰ درصد تخفیف به شما تعلق خواهد گرفت.) )

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا