ایلان ماسکشبکه‌های اجتماعی

افت سهام توییتر در پی توقف خرید این پلتفرم از سوی ایلان ماسک

پس از توقف موقتی روند فروش و واگذاری توییتر به ایلان ماسک، ارزش سهام این پرنده آبی با کاهشی بیش از ۱۰ درصدی همراه شد.

این اتفاق در حالی رقم خورد که ایلان ماسک اخیر با انتشار توییت‌هایی، از توقف موقتی این معامله خبر داد و اعلام کرد تا زمانی که بررسی‌ها پیرامون مجموع حساب‌های ربات در این پلتفرم کامل نشود، این قرارداد منعقد نخواهد شد.

توییتر پیشتر مدعی شده بود که کمتر از ۵ درصد از کاربران فعال روزانه این شبکه اجتماعی را ربات‌ها تشکیل می‌دهند؛ این در حالی است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، رقم واقعی ربات‌های توییتر بالاتر از اینهاست.

با این حال، ایلان ماسک در توییت‌های بعدی خود نوشت که در تصمیم خود برای خرید توییتر مصمم است و خود را متعهد به آن می‌داند اما افزود که قبل از هر چیز، این ابهامات می‌بایست برطرف شوند.

از روزی که ایلان ماسک پیشنهاد خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار را مطرح کرد، نوسانات زیادی را در سهام دو شرکت تسلا و توییتر در بازار شاهد بودیم. در این میان، سهام تسلا با کاهشی ۲۵ درصدی همراه بود و از آنجایی که بخشی از منابع مالی برای خرید توییتر از سهام ماسک در تسلا تامین می‌شود، این مسئله می‌تواند تاثیر مهمی ‌در توانایی ماسک برای نهایی کردن این خرید داشته باشد.

توییتر نیز اخیرا با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند و پارگ آگراوال، مدیرعامل این شرکت در اقدامی‌ناگهانی، دو مدیر ارشد این شرکت را اخراج کرد. حال به نظر می‌رسد که ایلان ماسک ممکن است بخواهد از این اتفاقات برای کم کردن قیمت خرید توییتر استفاده کند.

در توافقی که میان طرفین معامله صورت گرفته، اعلام شد در صورتی که هر یک از طرفین بدون دلیل روشن و کافی، از معامله کنار رود، می‌بایست یک میلیارد دلار را به عنوان جریمه فسخ پرداخت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا