گوگل

قابلیت «Immersive View» به گوگل مپس اضافه شد

«نمای همه جانبه» می‌تواند نمای دیجیتال از مناظر برخی شهرها را ارائه دهد

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O ۲۰۲۲ اعلام کرد که نقشه گوگل مپس این شرکت به قابلیت جدیدی تحت عنوان نمای همه جانبه (Immersive View) مجهز خواهد شد.

قابلیتی که بر اساس آن، گوگل مپس می‌تواند نمای دیجیتال از مناظر برخی شهرها را ارائه دهد. به گفته گوگل، این فناوری جدید از قابلیت دید رایانه‌ای و هوش مصنوعی برای ترکیب قابلیت Street View این نقشه با تصاویر هوایی بهره می‌برد تا بتواند نمایی با رزولوشن بالا را از ساختمان‌ها و مناطق شهری به نمایش درآورد.

میریام دنیل، مدیر نقشه گوگل مپس در این رابطه گفت که با کمک قابلیت نمای همه جانبه، کاربران می‌توانند اماکن دیدنی، رستوران، مناظر طبیعی و یا منطقه زندگی خود را با تصاویری با کیفیت بالا مشاهده کنند و بدون آنکه قدمی‌به این مناطق بگذارند، احساس کنند که در همان لحظه، در آنجا هستند.

گوگل همچنین اعلام کرد که می‌توان دیگر ابزارها و قابلیت‌های مپس را نیز به این نما اضافه کرد؛ بدین ترتیب کاربران می‌توانند از وضعیت آن مناطق در زمان‌های مختلف روز و همچنین شرایط آب و هوایی آنها باخبر شوند.

قابلیت نمای جانبه در ابتدا برای شهرهای لس‌انجلس، لندن، نیویورک، سان‌فرانسیسکو و توکیو در اواخر سال جاری میلادی قابل استفاده خواهد بود و قرار است در آینده، شهرها و مناطق بیشتری نیز به موارد موجود اضافه شوند.

گوگل همچنین در این مراسم اعلام کرد که قابلیت مسیریابی Eco-routing این شرکت که اخیرا عرضه شده و به رانندگان در ایالات متحده و کانادا، مسیرهایی با کمترین میزان مصرف سوخت را برای رسیدن به مقصد پیشنهاد می‌دهد، در بیش از ۸۶ میلیون مایل سفر استفاده شده و از انتشار تقریبا نیم میلیون تن دی اکسد کربن به جو جلوگیری کرده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا