شبکه‌های اجتماعی

آنالیز پیج اینستاگرام با دستیار هوشمند شبکه‌های اجتماعی نوین هاب

آنالیز اینستاگرام بخش بسیار مهمی از فرآیند استراتژی بازاریابی اینستاگرام محسوب می‌شود. تحلیلگر پروفایل اینستاگرام؛ یک ابزار هوش مصنوعی است که تجزیه و تحلیل کامل پروفایل اینستاگرام را انجام می‌دهد. یکی از بهترین روش‌های آنالیز اینستاگرام، استفاده از ابزار آنالیز اینستاگرام به نام Instagram insights است که با استفاده از آن می‌توانید پیج خود را به صورت کامل و دقیق آنالیز کنید اما گفتنی است که این ابزار برای پیج‌های شخصی فعال نیست و تنها برای اکانت‌های تجاری business فعال است و شما برای دسترسی به این قابلیت باید اکانت خود را به نوع تجاری تغییر دهید.

این ابزار امکاناتی از جمله موارد زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • impression که شامل تعداد بازدیدهای پست‌های شما در یک بازه زمانی است.
  • interaction تعداد اقدامت انجام شده در اکانت شما از سوی کاربران.
  • reach تعداد اکانت‌های واقعی و منحصر به فرد که هریک از پست‌های شما را دیده‌اند.
  • Profile visit تعداد کل بازدید از پروفایل شما در یک هفته.
  • Website click تعداد دفعاتی که کاربران از صفحه پروفایل شما روی لینک وبسایت شما کلیک کرده‌اند و به سایت هدایت شدند.
  • Call/email clicks تعداد دفعاتی که مخاطبان روی لینک تماس یا ایمیل در پروفایل کلیک کرده‌اند
  • Mentions تعداد دفعاتی که مخاطبان پروفایل شما در اینستاگرام تگ کرده‌اند.

آنالیز پروفایل اینستاگرام می‌تواند به رشد شما در اینستاگرام کمک کند، شما می‌توانید از نتایج تجزیه و تحلیل برای مقایسه خود با رقبا استفاده کنید و با استفاده از آن دید روشنی از اینکه انرژی و تمرکز خود را به کدام سمت هدایت کنید داشته باشید. همچنین با تجزیه و تحلیل اکانت خود، بینش درستی در مورد نقاط ضعف و قوت استراتژی مدیریت حساب خود دریافت خواهید کرد. علاوه بر این به شما کمک می‌کند تا پروفایل خود را بهبود بخشید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

در حقیقت رسیدن به اهداف تجاری در تمامی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، بدون آنالیز پیج اینستاگرام امکان پذیر نیست. ابزارهای بسیاری برای آنالیز پروفایل اینستاگرام وجود دارند. نوین هاب یکی از ابزارهایی است که معیارهای دقیق‌تر و پیشرفته‌تری را از آنالیز اینستاگرام از قبیل مجموع رشد فالوورها، نرخ مشارکت، میانگین فعالیت کاربران، محبوب‌ترین زمان پست، هشتگ‌های برتر استفاده شده، نمایش برترین پست‌ها و استوری‌هایی که منتشر شده، بازه‌های زمانی که فالوورها بیشتر آنلاین هستند، میزان بازدید یا ایمپرشن اکانت را به شکل نمودار در اختیار شما قرار می‌دهد.

نوین هاب نه تنها ابزار مدیریت اینستاگرام است، بلکه آنالیز و مدیریت بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر از جمله توییتر، تلگرام، لینکدین، پینترست، یوتیوب، آپارات، بله، ایتا، فیسبوک، تامبلر و لینکدین را پوشش می‌دهد.

سایت‌های آنالیز اینستاگرام

علاوه بر نرم افزارها و برنامه‌های آنالیز پیج اینستاگرام شما می‌توانید از سایت‌های آنالیز اینستاگرام نیز کمک بگیرید که در این سایت‌ها بسیاری از فاکتورها مانند نرخ تعامل، نمودار چگونگی رشد پیج، رتبه و ارزش پیج مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. سایت Phlanx ،socialbakers ،ninjalitics hypeauditor از جمله بهترین سایت‌ها در حوزه آنالیز هستند.

از جمله مزایای آنالیز پیج اینستاگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

با تجزیه و تحلیل و آنالیز پیج اینستاگرام شما می‌توانید جامعه مخاطب هدف خود را بهتر بشناسید در نتیجه می‌توانید محتوای خود را بر اساس علایق مخاطبان تولید کنید، علاوه بر این پست‌های خود را در زمان‌هایی که کاربران بیشترین فعالیت را در شبکه‌های اجتماعی دارند منتشر کنید. و در نهایت این روش سبب افزایش تعامل با کاریران، افزایش ترافیک وبسایت، آگاهی از برند و افزایش فروش می‌شود.

یکی دیگر از بخش‌های مهم آنالیز اینستاگرام مبحث آنالیز استوری اینستاگرام است در واقع اهمیت و تاثیر استوری اینستاگرام عمیق‌تر از دریافت ریپلای از سمت فالوورها است. آمارهای آنالیز اینستاگرام که ابزار insight در اختیار شما قرار می‌دهد شامل:

  • Exits: تعداد دفعاتی که کاربران در بین دیدن استوری قبل از اتمام آن، از استوری خارج شده‌اند
  • Replies: تعداد کل پاسخ‌ها به ویدیو و عکس‌های استوری شما
  • Taps forward: نشان دهنده تعداد دفعاتی است که یک کاربر روی عکس یا ویدیو برای رفتن به استوری بعدی به سمت راست صفحه ضربه می‌زند.
  • Taps back: تعداد دفعاتی است که یک کاربر عکس یا ویدیو استوری برای رفتن به استوری قبلی به سمت چپ صفحه ضربه می‌زند.

در نهایت سه هدف اصلی تولید محتوا در اینستاگرام، ایجاد آگاهی از برند، هدایت بازدید کنندگان به وبسایت و افزایش فروش است. اما جالب است بدانید یکسری از افراد برای افزایش لایک و کامنت پست‌های خود اینستاگرام اقدام به استفاده از ربات اینستاگرام می‌کنند تا به صورت خودکار و اتوماتیک این گونه فعالیت‌ها را در پیج آن‌ها انجام دهد. اما باید بگوییم که اینستاگرام شدیدا با این رفتارهای ربات گونه مخالف است و در صورتی که اینستاگرام متوجه این عمل از سوی شما شود، اکانت شما را شادوبن می‌کند، زیرا ربات‌ها در برخی مواقع به دلیل دسترسی به API‌ها قوانین اینستاگرام را زیر پا می‌گذارد، همچنین ممکن است فعالیت ربات‌ها با محتوای یک پست مغایرت داشته باشد و در انتها اینکه شما باید مخاطبین واقعی را به سمت محتوای خود جذب کنید تا برای شما تعامل واقعی به همراه داشته باشد.

از همین رو ما پیشنهاد می‌کنیم که از ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی نوین هاب استفاده کنید تا به صورت خودکار محتوای شما را برای انتشار زمانبندی کند. علاوه بر این می‌توانید به تمامی اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی خود در یک داشبورد دسترسی داشته باشید و از امکانات دیگری همچون مدیریت دایرکت، مدیریت کامنت و آنالیز شبکه‌های اجتماعی به صورت نمودار بهره مند شوید.

 

نوشته های مشابه

‫445 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا