شبکه‌های اجتماعی

قابلیت Twitter Circle معرفی شد

این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد پست‌هایشان برای تعداد مشخصی از افراد قابل مشاهده باشد.

 

توییتر به تازگی از آ‎غاز کار روی قابلیتی جدید تحت عنوان Twitter Circle خبر داد که به کاربران اجازه می‌دهد پست‌هایشان صرفا برای تعداد مشخصی از افراد از پیش تعیین‌شده قابل مشاهده باشد.

این قابلیت از لحاظ عملکرد شبیه به دوستان نزدیک یا همان Close Friends اینستاگرام عمل می‌کند و به گفته توییتر، کاربران می‌توانند تا ۱۵۰ نفر را به حلقه توییتری (Circle) خود اضافه کنند. این افراد می‌توانند از میان دنبال‌کنندگان و یا غیردنبال‌کنندگان انتخاب شوند.

روش استفاده از این قابلیت نیز بدین صورت است که در زمان ارسال پست جدید، کاربران می‌بایست از منوی Choose Audience به جای Everyone گزینه Twitter Circle را انتخاب کنند.

توییتر گفت که این قابلیت با ویژگی Communities این شبکه اجتماعی متفاوت است چراکه Circle صرفا از نمایش عمومی‌توییت‌ها جلوگیری می‌کند در حالی که Communities مربوط به توییت‌هایی است که مرتبط با بحث‌ها و موضوعاتی خاص منتشر می‌شوند و در اختیار افرادی که در یک گروه هستند، قرار می‌گیرد.
این قابلیت جدید توییتر تقریبا شبیه به اکانت‌های قفل‌شده عمل می‌کند اما در اینجا، کاربر به جای آنکه اکانت خود قفل کند می‌تواند پست‌های خود را صرفا برای گروه متشکل از حداکثر ۱۵۰ نفر ارسال کند.

قابلیت Twitter Circle معرفی شد

همچنین این قابلیت به گونه‌ای طراحی شده که افراد عضو در Circle تنها می‌توانند توییت‌ها را مشاهده کنند و قادر به ریتوییت پست‌ها با استفاده از نماد ریتوییت نخواهند بودد.

با این حال، افراد می‌توانند از طریق گرفتن اسکرین‌شات و یا دانلود محتوای توییت‌ها، موارد مدنظر را به اشتراک بگذارند. اما در هر حال، این قابلیت بهتر از قفل کردن اکانت است. به گفته توییتر، کاربران نباید تصور کنند که چون پیام‌ها به صورت عمومی‌ارسال ن‌می‌شود، هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد؛ بلکه از تمامی‌قوانین این شبکه اجتماعی تبعیت می‌کند.

در حال حاضر، افرادی که به این قابلیت دسترسی دارند، تنها قادر به ایجاد یک Circle هستند و صرفا ایجادکننده Circle می‌توند لیست افراد عضو را مشاهده کنید. این قابلیت به صورت آزمایشی در اختیار کاربران نسخه اندروید، آی او اس و وب توییتر قرار گرفته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا