تکنولوژی

ضبط ۷۲۵ میلیون دلار از دارایی‌های شیائومی‌ توسط هند

هند اعلام کرد که ۷۲۵ میلیون دلار از دارایی‌های شرکت چینی شیائومی‌ را به دلیل نقض قوانین ارزی محلی این کشور ضبط کرده است.

این تصمیم در پی بررسی‌های اداره مبارزه با پولشویی هند از نحوه فعالیت این شرکت اتخاذ شده است. اداره اجرایی هند اعلام کرد حساب‌های شیائومی‌ را پس از آنکه متوجه شد شیائومی ۷۲۵ میلیون دلار را به سه شرکت خارجی در پوشش حق امتیاز حواله کرده، توقیف کرده است.

در بیانیه این نهاد قانونی کشور هند آمده است: چنین مبالغ هنگفتی به نام حق امتیاز و به دستور شرکت مادر چینی پرداخت شده است. اداره اجرایی هند در دسامبر گذشته، تحقیقات خود را درباره شرکت‌های تابعه آغاز و شیائومی‌ را متهم کرد که اطلاعات گمراه‌کننده‌ای را به بانک‌ها در حواله پول به خارج از کشور ارائه می‌کند.

شیائومی‌ نیز در واکنش به این اقدام هندی‌ها، در توییتر عنوان کرد که پرداخت‌های این شرکت قانونی است. در بخشی از بیانیه این شرکت آمده که این مبالغ، حق امتیازی بوده که شیائومی‌ هند برای فناوری‌های دارای مجوز و IPهای مورد استفاده در محصولات نسخه هندی پرداخته کرده است. ما برای روشن شدن هرگونه سوءتفاهم آماده هرگونه همکاری با مقامات دولتی هند هستیم.

شیائومی‌ از سال گذشته و با تصاحب ۲۴ درصد از سهم بازار، پیشتاز عرضه گوشی هوشمند در هند بوده است. اما همانند اغلب شرکت‌های چینی، این شرکت نیز به برخی قوانین و سیاست‌ها در این کشور تن داده که آنچنان که باید و شاید در راستای منافع چینی‌ها نیست.

ناگفته نماند هند در سال گذشته میلادی نیز در پی مناقشه مرزی این کشور با چین، اپلیکیشن تیک تاک را به طور موقت در این کشور مسدود کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا