پوشیدنی هوشمندگوگل

نسل جدید ساعت گوگل برای رقابت با اپل واچ در راه است

به نظر می‌رسد که نسل جدید ساعت‌های هوشمند سری پیکسل گوگل در قامت یک پرچمدار و برای رقابت با ساعت‌های گلکسی واچ سامسونگ و اپل واچ عرضه خواهد شد.

وب‌سایت 9to5mac با انتشار گزارشی نوشت که این ساعت هوشمند مجهز به باتری ۳۰۰ میلی‌آمپری و در نسخه سلولار نیز عرضه خواهد شد. اگر این ادعا درست باشد، می‌توان گفت که مهندسان گوگل در حال کار روی ساعت هوشمندی گران‌تر اما با مشخصات و قابلیت‌های رده‌بالا هستند که می‌تواند رقیبی جدی برای اسمارت‌واچ‌های پرچمدار بازار باشد.

در مورد باتری نیز باید گفت که این میزان میلی‌آمپر نشان می‌دهد که اندازه این ساعت، به نسبت مدل‌های قبلی این شرکت بزرگ‌تر خواهد بود اما هنوز جزییاتی در این خصوص که با یک بار شارژ، تا چند ساعت می‌تواند دوام بیاورد، منتشر نشده است.

در حال حاضر، ساعت اپل واچ از باتری ۲۸۴ میلی‌آمپری و ساعت گلکسی واچ نیز از باتری ۲۴۷ میلی‌آمپری بهره می‌برد. اما جدای از ظرفیت باتری، موارد دیگری نیز در طول عمر باتری یک محصول پوشیدنی همانند ساعت هوشمند تاثیرگذارند که از جمله آنها می‌توان به قابلیت‌ها و پردازنده دستگاه اشاره کرد.

تاکنون اطلاعات دقیقی در خصوص قابلیت‌ها و همچنین مدل پردازنده این ساعت منتشر نشده و نمی‌توان در این خصوص اظهارنظر کرد. با این حال، بعید به نظر می‌رسد که پردازنده مورد انتظار برای این ساعت، چیزی فراتر از اسنپدراگون Wear ۴۱۰۰ و  یا اسنپدراگون Wear ۴۱۰۰ پلاس باشد: مگر آنکه گوگل بخواهد نسخه جدیدتری از پردازنده‌های شرکت کوالکام را در دل ساعت خود تعبیه کند.

شاید هم گوگل بخواهد یک مدل سفارشی از پردازنده‌های سری تنسور خود را که در گوشی پیکسل ۶ این شرکت به کار رفته، برای این ساعت طراحی و در آن استفاده کند. طبق آخرین شنیده‌ها، گوگل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود در سال جاری میلادی که در روز  ۱۱ می‌ برگزار خواهد شد، اطلاعات بیشتری را از این ساعت منتشر خواهد کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا