اپلموبایل

آغاز رسمی برنامه «خودتعمیری» آیفون

کیت‌های مخصوص تعمیر این گوشی‌ها به منزل کاربران آمریکایی ارسال می‌شوند

اواخر هفته گذشته اپل رسما برنامه خودتعمیری گوشی‌های آیفون را در آمریکا آغاز کرد و از این پس کاربران مستقر در این کشور می‌توانند در صورت تمایل، برای دریافت کیت‌های مخصوص تعمیر دستگاه‌های خود درخواست دهند. این کیت‌های مخصوص (iPhone Self-Repair Kit) که تمامی ابزارهای لازم برای تعمیر گوشی‌های آیفون را شامل می‌شود، به منزل مشتریان ارسال می‌شود و افراد می‌توانند مطابق با دستورالعمل‌های درج شده، اقدام به تعمیر گوشی‌های آیفون خود کنند.

جزییاتی درباره کیتهای مخصوص خودتعمیری آی‌فون

هزینه اجاره این کیت‌ها ۴۹ دلار است و ابزارهای لازم برای تعمیر گوشی‌های آیفون سری ۱۲ و ۱۳ و نسل سوم آیفون SE اپل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مشاهدات نشان می‌دهد که بر خلاف تصور، ابعاد این کیتها نسبتا بزرگ است. طبق اطلاعاتی که در بخش خودتعمیری گوشی‌های آیفون در وبسایت اپل درج شده، این کیت‌های تعمیر شامل دو جعبه اند که وزن یکی از جعبه‌ها ۴۳ پوند (معادل ۱۹.۵ کیلوگرم) و دیگری ۳۶ پوند (معادل ۱۶.۳ کیلوگرم) است و ابعاد فیزیکی آنها در حالتی که روی هم قرار داده شوند، ۲۰ اینچ (حدود ۵۰ سانت) پهنا و ۴۷ اینچ (حدود ۱۲۰ سانت) ارتقاع دارد. البته هر دو جعبه دارای چرخ‌هایی هستند که حمل و جابجایی آنها را ساده می‌کند.

برنامه خودتعمیری آیفون
برنامه خودتعمیری آیفون

طبق جزییات منتشر شده در وبسایت اپل، این کیتها، ابزارهای پرس صفحه نمایش و باتری، کاورهای محافظ و پیچ‌گوشتی‌های مخصوص آیفون را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. البته تاکید شده است که برای تعمیر آیفون SE تنها یک کیت ارسال می‌شود که ابزارهای داخل آن با تعمیر آیفونهای کوچکتر تناسب دارد. تمامی دستورالعملها و قطعات و ابزارهای لازم برای استفاده از برنامه خودتعمیری گوشی‌های آی‌فون اپل، در فروشگاه مخصوصی که این شرکت برای این هدف طراحی کرده قابل سفارش هستند. در این فروشگاه آنلاین، کاربران می‌توانند به بیش از ۲۰۰ قطعه و ابزار دسترسی داشته باشند.

اگرچه این کیتها فعلا تنها برای لاین‌های خاصی از آیفون در دسترس هستند، این شرکت قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک، این برنامه را برای مدلهای بیشتری از محصولات خود در دسترس کاربران قرار دهد. در ادامه این برنامه، حتی دستگاه‌های مک اپل نیز مشمول این طرح قرار خواهند گرفت و چیپ‌های مخصوص آن نیز برای فروش آماده خواهند شد.

چگونگی استفاده از برنامه خودتعمیری آی‌فون

فرآیند استفاده از این برنامه به این صورت است که کاربران ابتدا دستورالعمل‌ها و فایلهای راهنمایی که برای آن محصول خاص در وبسایت اپل قرار گرفته مطالعه می‌کنند و پس از آن متناسب با راهکار مطرح شده برای آن مشکل، می‌توانند قطعات و کیتهای مخصول را سفارش دهند و با دریافت آن در منزل کار تعمیر را آغاز کنند. اپل تاکید کرده است که تمامی ابزارهای و قطعاتی که برای این برنامه درنظر گرفته شده‌اند، به دقت تحت آزمایش‌های کیفی و ایمنی قرار گرفته‌اند تا بتوانند حصول بهترین نتیجه را تضمین کنند.

کیتهای سفارش داده شده برای تعمیر آیفون در منزل به صورت رایگان برای کاربر ارسال می‌شوند و به مدت یک هفته در اختیار وی قرار خواهند داشت. پس از مدت ذکر شده، کیتها به اپل بازگردانده می‌شوند. ارائه این کیتها در قالب اجاره، انعطاف‌پذیری این طرح را برای کسانی که مایل نیستند مبلغ زیادی برای خرید کیت هزینه کنند بهبود می‌دهد و پس از رفع نیاز، به شرکت بازگردانده می‌شوند.

کیت خودتعمیری آیفون
کیت خودتعمیری آیفون

این برنامه بخشی از تلاشهای اپل برای همراهی با جنبش حق تعمیر است که پیشتر در بسیاری از کشورها خصوصا آمریکا به راه افتاده بود. اپل در اظهارات خود درباره این برنامه تاکید کرده است که به احتمال زیاد هنوز لازم باشد تا بسیاری از کاربران کار تعمیر دستگاه‌های خود را به نمایندگیها و تعمیرکاربران رسمی این شرکت (با مراجعه به اپل استورها) بسپارند تا بتوانند از سرویس تعمیر مطمئن و ایمن‌تری بهره‌مند شوند.

در سه سال اخیر، اپل شبکه تعمیر خود را توسعه داده و در سراسر جهان بالغ بر سه هزار تعمیرکار مستقل و پنج هزار تعمیرکار رسمی را برای ارائه خدمات تعمیر و سرویس دستگاه‌ها تحت پوشش خود قرار داده است.

نوشته های مشابه

‫1,178 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا