آمازونایلان ماسکاینترنتشبکه‌های اجتماعی

کنایه جف بزوس به تعهد آزادی بیان ایلان ماسک

درست قبل از آنکه توییتر موافقت خود را با پیشنهاد خرید ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک اعلام کند،وی در توییتی نوشت: امیدوارم بدترین منتقدان من هم در توییتر باقی بمانند زیرا آزادی بیان یعنی همین. اما جف بزوس، مدیرعامل آمازون و دومین فرد ثروتمند جهان در واکنش به خرید تمامی سهامی توییتر توسط ایلان ماسک، تعهد آزادی بیان وی را به چالش کشید. او به توییتی از خبرنگار نیویورک تایمز در این رابطه اشاره کرد که نوشته بود منافع تجاری تسلا در چین می‌تواند این اجازه را به دولت این کشور بدهد تا از طریق مالک جدید توییتر، این شبکه اجتماعی را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد و در آن اعمال نفوذ کند.
بزوس در توییت خود این سوال را مطرح کرد: آیا دولت چین اهرم فشاری بر میدان شهر به دست آورده است؟
مدیرعامل آمازون، تنها کسی نیست که خرید توییتر توسط ایلان ماسک را زیر سوال برده و جزو منتقدان این اقدام است؛ اما برخلاف بسیاری از منتقدان، او صاحب روزنامه واشنگتن پست است و ثروت خالص وی نیز حدود ۱۷۷.۵ میلیارد دلار عنوان شده که از این لحاظ، تقریبا با ایلان ماسک در یک رده جای می‌گیرد.
گزارش‌ها حاکی از آن است که این خرید ایلان ماسک احتمالا بدون دردسرهای نظارتی و رگولاتوری جدی نهایی خواهد شد اما اعمال نفوذ احتمالی از سوی یک دولت خارجی می‌تواند مانع از آن شود تا این شبکه اجتماعی، فعالیت خود را مطابق با آنچه انتظار می‌رود، انجام دهد.
بزوس در حالی با ماسک و تعهد آزادی بیان وی شوخی کرد که این نوع رفتارها در میان افراد مختلف شایع است و اغلب از شبکه‌های اجتماعی برای تخریب یکدیگر استفاده می‌کنند. البته شاید جف بزوس همانند بسیاری از افراد، نگران این موضوع است که چه کسی ممکن است در آینده، پیام‌های خصوصی رمزنگاری‌نشده آنها را ببیند.
با این حال، بزوس حدود ۹۰ دقیقه پس از انتشار این سوال، دو توییت دیگر را منتشر کرد و نوشت که پاسخ این سوال «احتمالا نه» است. ماسک در عبور از شرایط دشوار و پیچیدگی‌ها، خوب عمل می‌کند.

منبع
Verge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا