تکنولوژیخودروخودرو الکتریکی

رونمایی خودروی تمام الکتریکی سوبارو «سولترا» با قیمت ۴۴ هزار دلار

شرکت سوبارو  قیمت اولین خودروی تمام الکتریکی خود موسوم به «سولترا» را اعلام و عنوان کرد که این محصول با قیمت پایه ۴۴ هزار و ۹۹۵ دلار وارد بازار خواهد شد.

به گفته سوبارو، این خودروی شاسی‌بلند همانند اغلب محصولات این شرکت از سیستم تمام چرخ متحرک بهره می‌برد و علاوه بر نسخه پایه، مدل‌های Limited و Touring به ترتیب با قیمت‌های ۷۸ هزار و ۴۹۸ دلار و ۵۱ هزار و ۹۹۵ دلار به دست خریداران خواهد رسید.

بر اساس اعلام این شرکت، سولترا می‌تواند با یک بار شارژ تا ۳۶۰ کیلومتر را بپیماید و باتری آن نیز به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان ظرف یک ساعت، شارژ آن را از صفر به ۸۰ درصد برساند. در مدل‌های Limited و Touring نیز ویژگی‌هایی همچون ریل سقف، فناوری شارژ وایرلس و سقف شیشه‌ای تعبیه شده اما خبری از بیشتر بودن میزان مسافت قابل پیمایش در این تریم‌ها نیست.

رونمایی خودروی تمام الکتریکی سوبارو «سولترا» با قیمت ۴۴ هزار دلار

اگرچه سوبارو در مراسم معرفی از این خودرو اعلام کرد که با سولترا می‌توان به هر نقطه که می‌خواهید سفر کنید، اما میزان مسافتی که می‌توان با یک بار شارژ با این خودرو پیمود، به حدی نیست که بتواند این ادعای مدیران سوبارو را تایید کند.

رونمایی خودروی تمام الکتریکی سوبارو «سولترا» با قیمت ۴۴ هزار دلار

به هر روی، سوبارو سولترا مبتنی بر پلتفرم خودروی bZ4X شرکت تویوتا طراحی شده که قیمت مدل دیفرانسیل جلوی این خودرو برابر با ۴۲ هزار دلار تعیین شده است. اگرچه سولترا و bZ4X، دقیقا شبیه به هم نیستند اما شباهت‌هایی نیز میان این دو مشاهده می‌شود که از جمله آنها می‌توان به قابلیت کمک آفرود X-Mode و سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی ‌اشاره کرد.

نوشته های مشابه

‫1,048 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا