ارز دیجیتالتکنولوژی

سرقت چند میلیون دلاری مجموعه NFTهای میمون‌های کسل 

یک هکر توانست پس از نفوذ به اکانت رسمی‌ اینستاگرام Bored Ape Yacht Club و استفاده از آن برای ارسال یک لینک فیشینگ که توکن‌ها را از کیف پول‌های رمزنگاری کاربران منتقل ‌می‌کرد، NFTهایی به ارزش چند میلیون دلار را مورد سرقت قرار دهد.

اطلاعات مرتبط با این اقدام خرابکارانه علیه BAYC ساعاتی پیش در توییتر منتشر و به کاربران اعلام شد که هیچ فعالیتی را امروز انجام ندهند. در این لینک جعلی آمده بود که کاربران ‌می‌توانند زمین‌های مجازی را در پروژه آدرساید متا (Otherside Meta) که هفته آیندهخریداری کنند.

اما کیف پول دیجیتال افرادی ه روی این لینک کلیک کردند، مورد حمله هکرها قرار گرفت. اگرچه BAYC نسبت به این حمله هشدار داد اما پیام این شرکت، برای دارندگان NFTهای گران‌قیمت میمون‌های کسل (Bored Apes) بسیار دیر بود و دارایی‌های دیجیتال این افراد به سرقت رفت.

تصویری منتشرشده در شبکه اجتماعی توییتر صفحه OpenSea یک هکر را نشان ‌می‌دهد که در آن، ده‌ها NFT از میمون‌های کسل، میمون‌های جهش‌یافته و پروژه‌های  Bored Ape Kennel Club مشاهده ‌می‌شود که احتمالا همه این موارد از افرادی به سرقت رفته که کیف پول‌های آنها بعد از کلیک روی لینک فیشینگ، آلوده شده است.

طبق آخرین گزارش‌ها، صفحه پروفایل متصل به آدرس کیف پول هکر دیگر در پلتفرم OpenSea قابل رویت نیست. مدیر ارتباطات OpenSea نیز در این خصوص عنوان حساب کاربری هکر در این پلتفرم مسدود شده زیر سیاست‌های این پلتفرم را نقض کرده است.

اما با توجه به ماهیت غیرمتمرکز NFTها، محتویات کیف پول هکر همچنان در پلتفرم‌های دیگر قابل مشاهده است. از طریق پلتفرم NFT Rarible‏ مشاهده شد که این کیف پول حاوی 134 توکن غیرقابل معاوضه یا همان NFT بود که در میان آنها، چهار میمون کسل و چندین مورد دیگر از پروژه‌های ساخته شده توسط Yuga Labs مشاهده شدند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا