اپلتکنولوژیموبایل

اولین آیفون بدون ناچ سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود

به نظر می‌رسد که طرفداران برند اپل می‌توانند در سال ۲۰۲۴ ، لذت کار با آیفون «تمام صفحه» را که در آن خبری از ناچ دوربین و یا دکمه هوم نخواهد بود، تجربه کنند.

مینگ-چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده دنیای فناوری مدعی شد که آیفون ۱۶ مجهز به این طراحی وارد بازار خواهد شد و اپل برای تحقق این امر، از فناوری دوربین و فیس آیدی تعبیه شده در زیر صفحه نمایش استفاده خواهد کرد.

اطلاعات تازه این تحلیلگر، در راستای پیش‌بینی‌های قبلی وی است که عنوان کرده بود اپل دیگر تمایلی به استفاده از حسگر اثر انگشت تاچ آیدی در قسمت پایینی صفحه نمایش ندارد و به دنبال تعبیه آن در دل نمایشگر است.

پیشتر در خبرها آمده بود که اپل احتمالا اولین آیفون مجهز به حسگر اثرانگشت تعبیه‌شده در زیر نمایشگر را در سال ۲۰۲۳ وارد بازار خواهد کرد چراکه بروز همه‌گیری کرونا، استفاده از قابلیت فیس آیدی را برای کاربران سخت می‌کرد.

با این حال، اپل در طی ماه‌های اخیر تغییراتی را در قابلیت فیس آیدی خود اعمال کرده تا کاربران بتوانند دستگاه‌های خود را حتی در حین استفاده از ماسک نیز با فیس آیدی، آنلاک کنند.  

در طی سال‌های اخیر، نوآوری‌های چشمگیری را در گوشی‌های هوشمند شاهد نبودیم و شرکت‌ها تنها به عرضه به‌روزسانی‌هایی برای قابلیت‌ها و فناوری‌های موجود خود بسنده کردند.  

اما تصمیم اپل برای عرضه آیفونی تمام صفحه، می‌تواند یکی از این نوآوری‌های مورد انتظار و چشمگیر باشد که می‌تواند علاوه بر ایجاد ظاهری زیباتر برای آیفون، فضای بیشتری از نمایشگر را برای اجرای بازی و یا تماشای انواع ویدیوها به ارمغان آورد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا