ارز دیجیتالتکنولوژی

انتشار تایملاین حمله روسیه به اوکراین به صورت ان اف تی

دولت اوکراین تایملاین حمله روسیه به این کشور را به صورت کلکسیون ان اف تی (NFT) منتشر می‌کند.

دولت اوکراین طی هفته‌های اخیر چندین بار تلاش‌هایی را برای دریافت کمک‌های مالی به صورت ارزهای دیجیتالی یا استفاده از بلاکچین انجام داده بود.  اما حالا مخایلو فدوروف وزیر تحول دیجیتال اوکراین اعلام کرده که لحظه تهاجم روسیه به اوکراین را به صورت ان اف تی منتشر می‌کند.

به گفته فدوروف تمام عواید حاصل از فروش این ان اف تی ها  به حساب وزارت تحول دیجیتال اوکراین و در جهت پشتیبانی از ارتش و  شهروندان اوکراین هزینه می‌شود.

این ان اف تی تحت کلکسیونی با عنوان “Meta History: Museum of War,” عرضه می‌شود و در حال حاضر ۵۴ ان اف تی تحت این مجموعه در معرض فروش قرار گرفته یا به اصطلاح لیست شده است.


مرتبط: حمله هکرها به گروه‌های خیریه‌ جمع‌آوری کمک برای پناهجویان اوکراینی


این مجموعه شامل تحولات سه روز نخست حمله روسیه به اوکراین است و قرار است طی روزهای آینده در معرض فروش قرار گیرد.

این برای نخستین بار نیست که پای بلاکچین به جنگ روسیه و اوکراین باز می‌شود. هر دو طرف اقداماتی را در این فضا به نفع خود انجام داده‌اند. در این حال مخایلو فدوروف وزیر تحول دیجیتال اوکراین یکی از فعالترین شخصیت‌های سیاسی اوکراین در ساماندهی جنگ دیجیتالی با روسیه بوده است.

او کسی است که بسیاری از شرکتهای فناوری در سراسر جهان را مجبور به تحریم سرویسهای روسیه کرده است. درخواست او از ایلان ماسک برای راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای در اوکراین هم یکی دیگر از اقدامات او بود که با پاسخ مثبت ماسک مواجه شد.

توییت وزیر تحول دیجیتال اوکراین درباره فروش ان اف تی جنگ با روسیه
توییت وزیر تحول دیجیتال اوکراین درباره فروش ان اف تی جنگ با روسیه

او در توییت جدیدی اعلام کرده در حالی که روسیه با تانک‌های خود مشغول تخریب اوکراین است ما با انقلاب بلاکچین با آنها مقابله می‌کنیم. به نظر می‌رسد اوکراینی‌ها که به مراتب فعالتر از روسها در فضای مجازی مشغول به کارند با انتشار این ان اف تی‌ها به نوعی تلاش دارند روایت جنگ را هم در اختیار داشته باشند.

این روایت سازی در فضای دیجیتال و در حالی صورت می‌گیرد که جنگ در این کشور همچنان ادامه دارد.

البته اوکراینی‌ها تغییراتی در مدل حضور خود در فضای کریپتو نیز داده‌اند. آنها سه هفته قبل اعلام کرده بودند که می‌خواهند صرفا با ایردراپ کردن توکن‌های رایگان مردم را تشویق کنند که به اوکراین کمک کنند. چنین اقدامی بلافاصله با موجی از انتشار توکن های قلابی مواجه شد که ارتباطی با مقامات اوکراینی نداشت.

حالا اوکراینی‌ها تلاش می‌کنند با انتشار ان اف تی کنترل بهتری بر کانال حمایت‌های مالی مجازی خود داشته باشند.

دولت اوکراین اعلام کرده که تاکنون توانسته ۵۴ میلیون دلار اعانه از طریق فضای کریپتو و ارز دیجیتال جمع آوری کند.

 


مرتبط: دولت اوکراین ان اف تی منتشر می‌کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا