آمازونسرگرمی

مالکیت آمازون بر استودیو فیلمسازی MGM رسمی شد

آمازون پرایم به زودی میزبان انبوهی از فیلم و سریالهای معروف خواهد بود

سرانجام فرآیند واگذاری استودیو فیلمسازی معروف «مترو‌ گلدوین‌مایر» به آمازون تکمیل شد و حالا (MGM) رسما در مالکیت این غول خرده‌فروشی آنلاین قرار دارد. در نتیجه از این پس تعداد ۴ هزار فیلم سینمایی، ۱۷ هزار اپیزود تلویزیونی، ۱۸۰ پوشش رسانه‌ای انجام شده از مراسم معروفی مانند اعطای جوایز اسکار و امی که پیشتر به این استودیو تعلق داشت، از آن آمازون می‌شود و احتمالا به زودی از طریق سرویس نمایش ویدیو «آمازون‌پرایم» به نمایش در می‌آید.

به گزارش آی‌تی‌ایران به نقل از تک‌اسپات، آمازون در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که قصد دارد استودیو فیلم‌سازی (MGM (Metro-Goldwyn-Mayer را به مبلغ ۸.۴۵ میلیارد دلار خریداری کند اما به مانند واگذاری هر کمپانی بزرگ دیگری، این فرآیند باید توسط FTC (کمیسیون فدرال تجارت) مورد بررسی قرار گیرد. در این مدت شایعه شد که این کمیسیون معامله مذکور را به چالش کشیده و اختلافاتی در این مورد وجود دارد، اما با گذشت حدود یک سال، خبری رسمی که این شایعات را تایید کند منتشر نشد.

MGM
با این قرارداد، مالکیت ۴ هزار فیلم سینمایی، ۱۷ هزار اپیزود تلویزیونی، ۱۸۰ پوشش رسانه‌ای انجام شده از مراسم معروفی مانند اعطای جوایز اسکار و امی که پیشتر به MGM تعلق داشت، از آن آمازون می‌شود و احتمالا به زودی از طریق سرویس نمایش ویدیو آمازون پرایم به نمایش در می‌آید.

اوایل همین ماه در گزارشی اظهار شد که آمازون تمام مدارک و داده‌های لازم برای این مورد را تحویل کمسیون فدرال تجارت داده و این نهاد می‌تواند در نهایت کار بررسی را به اتمام برساند. در این گزارش تصریح شد که چنانچه کمیسیون تا نیمه ماه مارس کار بررسی پرونده را به اتمام نرساند، آژانس دیگری پرونده این معامله را می‌بندد.

در نهایت به تازگی آمازون با انتشار خبر تکمیل این معامله، از پیوستن این شرکت فیلم‌سازی به مجموعه آمازون استودیو خبر داد. شرکتی که نزدیک به یک قرن قدمت دارد و آثار معروفی مانند «تلما و لوییزا»، «سکوت بره‌ها»، «هفت دلاور»، «گاو خشمگین» و شمار زیادی از آثار سینمای کلاسیک در آن ساخته شده‌اند و با پیوستن این شرکت به آمازون، حق امتیاز این فیلم‌ها نیز به آمازون‌پرایم خواهد رسید و از طریق این پلتفرم در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

مایک هاپکینز، مدیر اجرایی آمازون استودیو و پرایم ویدیو با اشاره به دستاوردهای MGM طی این سالها گفت: استودیو فیلمسازی مترو گلدوین مایر در تمام سالهای فعالیت خود، آثار جذاب زیادی برای دنیای سرگرمی تولید کرده است و ما در آمازون می‌کوشیم تا پیرو ماموریت این شرکت فیلم‌سازی، آثار سینمایی و تلویزیونی را در اختیار مخاطبان سراسر جهان بگذاریم. وی تصریح کرد: ما در آمازون استودیو و پرایم ویدیو به تمامی کارکنان MGM و فیلم‌سازان و استعدادهایی که این سالها با این کمپانی همکاری داشته‌اند خوشامد می‌گوییم و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا بیش از پیش از فرصتها استفاده کنیم و راوی قصه‌های زیادی برای مخاطبان باشیم.

آمازون پرایم
آمازون پرایم

بدون شک خرید MGM  توسط آمازون می‌تواند بهبود قابل توجهی در سرویس استریم فیلم و سریال آمازون پرایم ایجاد کند و باعث شود آثار سینمایی بیشتری روانه این پلتفرم اشود اما باید توجه داشت که رقبا نیز همزمان در حال تغییرند. کمتر از یک سال پیش، شرکت برادران وارنر اعلام کرد که قصد دارد با شرکت Discovery ادغام شود و شرکت جدیدی در صنعت سرگرمی ایجاد کنند. اکنون HBO Max (متعلق به وارنر) و Discovery+ دو پلتفرم جداگانه‌اند که با ادغام مذکور، به یک سرویس عظیم نمایش فیلم و سریال تبدیل خواهند شد.

 

 

 

 

منبع
techspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا