گوناگون

از این جاذبه‌های تهران به‌راحتی نمی‌توان گذشت!

تهران موقعیت خاصی در کشور دارد؛ هم اهمیتش زیاد است و هم ابرشهر سیاسی و استراتژیک در ایران محسوب می‌شود. البته، تهران پر است از زیبایی‌هایی که نمی‌توان به راحتی از آنها چشم پوشی کرد و همین جاذبه‌های تهران آن را به شهری دیدنی و فوق‌العاده برای مسافران تبدیل کرده است. از این رو، رزرو هتل تهران از مرجعی همچون فلای تودی نیز بسیار پر طرفدار است.

در آستانه سال نو و نوروز ۱۴۰۱ هستیم و خوب است تا درباره تهران برایتان بگوییم زیرا این شهر در فروردین ماه بر خلاف بیشتر اوقات، بسیار خلوت است و مقصدی آرام و بی‌دغدغه برای یک سفر داخلی محسوب می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا معروف‌ترین جاذبه‌ها در شهر تهران را به شما معرفی کنیم.

کاخ گلستان

یکی از زیباترین جاذبه‌های تهران که در سفر به آن نباید فرصت بازدیدش را از دست بدهید؛ کاخ گلستان است. کاخ گلستان، مجموعه‌ای از بناهای مختلف تاریخی است که در طول دوره‌های زمانی مختلف ساخته شده و از لحاظ ارزش تاریخی و معماری، ارزش بسیار بالایی دارد.

قدمت کاخ گلستان به دوره شاه عباس صفوی باز می‌گردد اما، قدیمی‌ترین بخش کاخ گلستان، به دوره کریمخان زند باز می‌گردد. نکته جالبی که درباره کاخ گلستان وجود دارد این است که مهم‌‍ترین اتفاقات دوره قاجاریه، در این کاخ اتفاق افتاده است.

کاخ گلستان، از بخش‌های مختلفی مثل ایوان تخت مرمر، تالار سلام، تالار آینه، تالار سفره‌خانه، خلوت کریمخانی، تالار برلیان، عمارت بادگیر، کاخ شمس العماره، تالار الماس و کاخ ابیض تشکیل شده است.

زیبایی کاخ گلستان، زبانزد خاص و عام است اما به اعتقاد مسافرانی که با بلیط اصفهان به تهران سفر می‌کنند؛ سبک و سیاق ساخت و تزئین این جاذبه آنها را به یاد اماکن تاریخی شهرشان می‌اندازد. بازدید از این کاخ را به شما هم پیشنهاد می‌کنیم.

موزه ایران باستان

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تهران که اعتباری جهانی دارد؛ موزه ایران باستان است. این موزه، یکی از غنی‌ترین و بزرگ‌ترین موزه‌های ایران است و از دو بخش ایران باستان و اسلامی تشکل شده می‌شود.

در این موزه می‌توانید تا ۳۰۰ هزار شی باستانی از دوره‌های مختلف تاریخی را از دوره پارینه سنگی گرفته تا دوره پادشاهان باستانی در ایران به تماشا بنشینید. اگر مسافر تهران هستید و به تاریخ درخشان ایران علاقه دارید؛ بازدید از این موزه را به شما توصیه می‌کنیم.

پل طبیعت

یکی از جاذبه‌های مدرن تهران، سازه پل طبیعت است که در سطح جهان، شهرت و اعتبار زیادی دارد. پل طبیعت که حالا یکی از نمادهای جدید تهران است، پارک طالقانی را به پارک آب و آتش متصل می‌کند و بر روی اتوبان مدرس قرار دارد.

پل طبیعت
پل طبیعت

این پارک توسط لیلا عراقیان طراحی شده و شکلش، الهام گرفته از شاخ و برگ درختان است. ایده اصلی این پل از خواجو الهام گرفته شده و توانست تا برنده جوایز بسیاری از جمله آقاخان کانادا در سال ۲۰۱۶ شود.

پل طبیعت در طول همین سال‌های کوتاه ساختش توانسته تا به یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری تهران تبدیل شود. این پل به حدی معروف است که مسافران بسیاری با خرید بلیط هواپیما اهواز به تهران برای دیدن این سازه به ایران سفر می‌کنند. به هر حال، اهواز شهر پل‌هاست و این پل مدرن و زیبا، انگیزه مضاعفی را برای بازدید از آن توسط هموطنان اهوازی ایجاد کرده است.

دربند

برای آشنایی با روح اصیل تهران، حتما به دربند به عنوان یکی از جاذبه‌های تهران سر بزنید.

دربند یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران است که حتی اسمش هم باعث طراوت روح می‌شود. دربند، منطقه‌ای خوش آب و هوا در شمال تهران و به دور از ترافیک و دود است که برای مدت زمان کوتاهی هم که شده، حال خوب بودن در طبیعت با صفای تهران را به هر کسی هدیه می‌دهد.

دربند در اصل یکی از دهکده‌های قدیمی تهران است که رفته رفته به خاطر توسعه بیش از پیش شهر و زیبایی بافتش، تبدیل به منطقه‌ای تفریحی و با صفا شده است. دربند هم محبوب دل کوهنوردان است و هم گردشگرانی که از هر جای ایران برای لحظه‌ای آرامش به این منطقه سر می‌زنند.

بازار تهران

به قلب تپنده کشور، بازار بزرگ تهران خوش آمدید! بازار تهران برای افراد بسیار، محلی برای خرید و تجارت است اما بسیاری وقت گذرانی در آن را همچون تفریح می‌دانند. بازار تهران در بافت قدیمی شهر قرار گرفته و مدت زمانی طولانی است که هسته بزرگ اقتصادی کشور در این بخش قرار دارد.

در بازار تهران می‌توانید از سرا و تیمچه‌های قدیمی و تاریخی گرفته تا پاساژهای مدرن، از رستوران‌های سنتی و فست فود، کاروانسرا، پیاده راه‌ها، کالسکه و محله‌های قدیمی تهران دیدن کنید و اوقات خوبی داشته باشید.

رزرو هتل تهران از فلای تودی

رزرو آنلاین هتل
رزرو آنلاین هتل

برای رزرو آنلاین هتل‌های تهران آن هم با ارزان‌ترین قیمت، باید به سایت فلای تودی بروید و وارد منوی رزرو هتل شوید. پس از انتخاب هتل داخلی، در بخش مقصد، نام شهر تهران را وارد کنید. اگر هتل خاصی مد نظرتان است، نام آن را در بخش نام هتل‌های تهران بنویسید و در غیر این صورت، نیازی به پر کردن این قسمت ندارید.

تاریخ اقامت، تعداد نفرات و اتاق‌ها را وارد کنید و کلید جستجو را بزنید تا فهرست هتل‌های تهران که قابل رزرو هستند به شما نشان داده شوند. حالا هتل مناسب خود را بر اساس بودجه، سلیقه و نیازهای‌تان انتخاب کنید و هزینه آن را با کارت عضو شتاب بپردازید. در چشم بر هم زدنی واچر هتل شما آماده است و فقط باید آن را در زمان مراجعه به هتل‌های تهران، به رزرویشن نشان دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا