ایراناینترنت

آتش‌سوزی حوضچه مخابرات دلیل قطعی اینترنت موبایل در حومه تهران

سایتهای اپراتورهای موبایل در تهران، پرند، رباط کریم و اسلامشهر دچار اختلال شدند

گزارشهای مردمی حاکی از آنست که از روز گذشته، اینترنت همراه در  برخی شهرهای حومه‌ تهران از جمله چهاردانگه، پرند و اسلامشهر دچار اختلال شده است. در پیگیری‌های اولیه از برخی اپراتورها اعلام شد که روز گذشته حوضچه فیبر مخابرات در اسلامشهر دچار آتش‌سوزی‌شده و از آنجا که بسیاری از سایت‌های آن منطقه از این فیبر استفاده می‌کردند، اینترنت تعدادی از سایت‌های همراه اول و ایرانسل قطع شده است. جدیدترین اظهارات رگولاتوری از قطع ۱۸۰ سایت اپراتورهای تلفن همراه و وضعیت در حال نوسان در ۹۳ سایت دیگر حکایت دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سید محمد امامی گفت: در حال حاضر ۱۱۱ سایت همراه اول، ۵۳ سایت ایرانسل و ۱۶ سایت رایتل در شهرهای تهران، پرند، رباط کریم و اسلامشهر به دلیل قطعی فیبر شرکت مخابرات ایران دچار اختلال شده و ۹۳ سایت اپراتور رایتل در وضعیت در حال نوسان قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه اختلال ایجاد شده، پوشش تکنولوژیهای مختلف ۳G، ۲G و ۴G را در بر می‌گیرد تاکید کرد: رگولاتوری بطور مستمر در حال پیگیری از شرکت مخابرات ایران و اپراتورها برای رفع قطعی فیبر و استفاده جایگزین از مایکروویو است تا اختلالات ایجاد شده برای سرویس‌های کاربران رفع شود.

علت این آتش‌سوزی هنوز بیان نشده است، البته اپراتورها اعلام کرده‌اند که این اختلال به زودی حل خواهد.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا