ایران

ثبت‌احوال از برنامه مجلس برای صدور کارتهای ملی عقب ماند

از اواخر دی ماه تاکنون، تنها دو میلیون کارت ملی هوشمند جدید صادر شده است.

جدیدترین آمار ارائه شده از سوی سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد که از دی ماه امسال تاکنون، دو میلیون کارت ملی هوشمند صادر و تحویل صاحبان آنها شده است. این درحالی که اواخر آذر ماه مجلس مقرر کرده بود که پیش از پایان سال ۱۴۰۰، تعداد ۴ میلیون از ۱۰ میلیون کارت ملی تحویل نشده، صادر و به دست افراد رسانده شوند و کار صدور ۶ میلیون کارت دیگر نیز در نیمه اول ۱۴۰۱ به اتمام رسانده شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال، اخیرا کار صدور ۲ میلیون کارت ملی هوشمند جدید انجام شده است. هاشم کارگر معاون وزیر و رییس سازمان ثبت احوال کشور در این‌باره گفت که با فعال سازی مجدد خط صدور کارت هوشمند ملی در دو ماهه اخیر و با بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی در روند تولید، از اواخر دی ماه تا کنون بیش از دو میلیون قطعه کارت هوشمند ملی صادر گردیده است.

کارگر، رییس ثبت احوال
کارگر، رییس ثبت احوال: برنامه ریزی لازم انجام شده تا کارت ملی حدود ۱۰ میلیون نفری که کار ثبت نام را انجام داده اما کارت ملی خود را تحویل نگرفته اند، تا پیش از پایان نیمه اول سال ۱۴۰۱ انجام شود.

وی ضمن اعلام اینکه سازمان ثبت احوال در تلاش برای تسریع این روند است گفت: برنامه ریزی لازم انجام شده تا کارت ملی حدود ۱۰ میلیون نفری که کار ثبت نام را انجام داده اما کارت ملی خود را تحویل نگرفته اند، تا پیش از پایان نیمه اول سال ۱۴۰۱ انجام شود.

معاون وزیر کشور همچنین افزود: با بسیج توانمندیهای داخلی ضمن بهره گیری از توان و تخصص داخلی کشور، امروز از اندوخته خوبی در فناوری و دانش تولید کارت هوشمند ملی با بالاترین کیفیت ممکن برخوردار گردیده ایم. این امر می‌تواند نمونه‌ای از شناخت امکانات، توانمندی‌ها و دانش موجود در کشور جهت تبدیل تهدید به فرصت باشد.

با اینحال در آخرین اخباری که در این مورد منتشر شده بود، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بر نارضایتی مردم از تاخیر در تحویل کارتهای ملی هوشمند تاکید کرده و از تحویل ۴ میلیون کارت تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داده بود. وی در آن زمان اظهار کرد که «در جلسه امروز مقرر شد تا ۴ میلیون کارت ملی تا پایان سال جاری صادر و تحویل شود. وزیر کشور نیز قول داده است که تحویل ۶ میلیون کارت دیگر نیز تا پایان شهریور ۱۴۰۱ عملیاتی شود.»

در ماه‌های اخیر، بحث‌های زیادی پیرامون علل تاخیر در صدور و تحویل کارتهای ملی هوشمند مطرح می‌شد. عده‌ای تامین نشدن مواد اولیه به دلیل تحریم و وجود برخی مشکلات چاپخانه‌ای را علت کندی روند صدور کارت‌ها اعلام می‌کردند. با اینحال ابوترابی سخنگوی ثبت احوال، تامین نشدن اعتبارت لازم وزارت کشور برای تکمیل این پروژه را علت اصلی این تاخیر عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا