خودروخودرو الکتریکی

خودروهای خودران بدون فرمان به زودی در خیابان‌های آمریکا

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در آمریکا (NHTSA) اعلام کرد که در راستای به‌روزرسانی قوانین مرتبط با وسایل نقلیه موتوری در این کشور، خودروهای خودران می‌توانند بدون کنترل‌های دستی در خیابان‌ها تردد کنند.

اگرچه هنوز چند سالی تا مهیا شدن شرایط برای فروش و حرکت تمام‌خودران این خودروها فاصله داریم، اما این قوانین جدید شرایط را برای حذف فرمان و پدال از این خودروها هموار می‌کند.

پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل آمریکا در این خصوص عنوان کرد: در طول دهه جاری، بخش مهمی‌از ماموریت ایمنی این وزارتخانه، این خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای ایمنی همگام با توسعه سیستم‌های خودران رانندگی و کمک‌راننده حرکت خواهد کرد. این قانون جدید گام مهمی‌است که می‌تواند استانداردهای ایمنی قوی را برای وسایل نقلیه مجهز به سیستم‌های رانندگی رانندگی خودران ایجاد کند.

در جدیدترین قوانین مرتبط با وسایل نقلیه موتوری آمده که خودروهای مجهز به سیستم رانندگی خودران، چه دارای پدال و فرمان باشند و چه فاقد آن، می‌بایست سطح ایمنی مشابهی با سایر خودروها را برای راننده و سرنشینان این خودروها ارائه دهند.

در حال حاضر، هنوز خودروهای مجهز به سطح رانندگی تمام خودران (سطح 5) وارد بازار نشده‌اند. خودروهای تسلا از فناوری رانندگی خودران سطح 2 بهره می‌برند که اگرچه تا حدودی می‌توانند به صورت خودکار حرکت کنند، اما راننده خودرو می‌بایست در تمام طول مسیر، آماده باشد تا در صورت لزوم، کنترل خودرو را در دست بگیرد.

شرکت فولکس واگن هم این روزها در حال ساخت نسخه جدیدی از خودروی ID.Buzz مجهز به سطح 4 حرکت خودران است و چند شرکت دیگر نیز مشغول گذراندن مراحل آزمایشی حرکت خودران برای تاکسی‌های رباتیک هستند.

در جریان نمایشگاه  CES 2022نیز شرکت کادیلاک از یک خودرو مفهومی‌لوکس تحت عنوان InnerSpace پرده برداشت که در کابین آن، از فرمان یا پدالی برای هدایت خودرو استفاده نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا