تکنولوژی

پاسخ منفی Cloudflare به درخواست اوکراین برای توقف فعالیت‌ در روسیه

علی‌رغم درخواست های اوکراین برای توقف فعالیت های Cloudflare در روسیه، این شرکت فناوری 30 میلیارد دلاری اعلام کرد که ارائه خدمات خود به روس ها را ادامه می دهد.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که در هفته گذشته، میخاییل فدوروف، معاون نخست وزیر اوکراین طی نامه‌ای خطاب به Cloudflare از این شرکت خواست تا همانند شرکت هایی چون اپل، مایکروسافت و… فعالیت خود در روسیه را متوقف کند و از این کشور خارج شود.

فدوروف هفته گذشته در یک پست تلگرامی نوشت: زمانی که روسیه به اوکراین حمله می کند و موشک ها و تانک های این کشور، کودکان بی‌دفاع را می کشند، منابع وب این کشور نیز می بایست بی‌دفاع باشند. فدوروف، در انتهای این پست، نامه خود به متیو پرینس، مدیرعامل Cloadflare را پیوست کرد.

شرکت امنیت سایبری Cloudflare علاوه بر محافظت از وب‌سایت ها در برابر حملات DDoS، به آنها کمک می کند تا سریع‌تر اجرا شوند.

فدوروف گفت که در روزهای نخست این جنگ، یک ارتش از متخصصان فناوری اطلاعات حملات DDoS را علیه وب‌سایت های مختلف روسی، از وب‌سایت کرملین گرفته تا وی‌سایت Sberbank، انجام دادند.

وی در بخش دیگری از نامه خود به مدیرعامل Cloudflare نوشت: من مطمئن هستم که شما به حرفم گوش خواهید داد و هر کاری که ممکن است برای حفاظت از اروپا، اوکراین و کل جهان دموکراتیک در برابر این تجاوز خونین و اقتدارگرا انجام خواهید داد. بنابراین، من از شما می خواهم که سایت های فدراسیون روسیه را از Cloudflare غیرفعال کرده و دسترسی آنها به خدمات خود را مسدود کنید.

اما متیو پرینس، مدیرعامل Cloudflare در پاسخ به این درخواست گفت که شرکت او با این تقاضا موافقت نخواهد کرد. او گفت برای اینکه روس ها بتوانند اخبار خارج از رسانه های دولتی را دریافت کنند، می بایست به منابع داخلی کشور دسترسی داشته باشند.

پرینس ادامه داد: تاکنون تماس های متعددی برای پایان دادن به خدمات Cloudflare در روسیه دریافت کردیم، اما با بررسی این درخواست ها و مشورت با کارشناسان، به این نتیجه رسیدیم که روسیه به دسترسی بیشتری به اینترنت نیاز دارد تا دسترسی محدود. با تشدید درگیری ها، شاهد افزایش چشمگیر درخواست های شبکه های روسی به رسانه های سراسر جهان بودیم که نشان‌ می دهد شهروندان عادی روسیه تمایل زیادی به دریافت اخبار فراتر از آنچه در رسانه های این کشور ارائه می شود، دارند.

وی گفت: قطع این سرویس، هیچ آسیبی به روسیه وارد نمی کند. اما این کار، هم دسترسی به اطلاعات خارج از کشور را محدود می کند و هم افرادی را که از سرویس های ما برای محافظت از خود در برابر انتقادهایشان علیه دولت روسیه استفاده می کنند، به طور قابل‌توجهی آسیب‌پذیرتر می کند. در واقع، ما معتقدیم که دولت روسیه از قطع شدن سرویس های Cloudflare در این کشور خوشحال خواهد شد.

با این حال، شرکت Cloudflare دسترسی به خدمات پولی خود در برخی «مناطق کاملا تحریم‎‌شده» را قطع کرده است. پرینس در این باره گفت که دسترسی مشتریان مرتبط با تحریم ها همانند موسسات مالی روسیه، کمپین های نفوذ روسیه و دولت های دونتسک و لوهانسک را به خدمات شرکت خود مسدود کرده است.

این شرکت همچنین خدمات رایگانی را همانند برخی شرکت های امنیت سایبری همچون CrowdStrike و Ping Identify در اختیار برخی شرکت های آمریکایی که ممکن است به دلیل حمایت هایشان از اوکراین، هدف هکرهای روسی قرار گیرند، قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا