خودروخودرو الکتریکی

خودروی الکتریکی فولکس واگن ID Buzz رونمایی شد

پس از گذشت تقریبا پنج سال از انتشار اولین تیزر، بالاخره شرکت فولکس واگن در قالب یک رویداد آنلاین، از خودروی الکتریکی ID Buzz رونمایی کرد.

محصولی که به گفته این خودروساز آلمانی، نسخه‌ای مدرن و امروزی از خودروی قدی‌می‌و نوستالژیک Type 2 Microbus محسوب ‌می‌شود و قرار است در در دو نسخه سواری و باری وارد بازار شود.

این خودروی الکتریکی از فناوری خودران سطح4 بهره ‌می‌برد و به گفته اسکات گیوگ مدیرعامل فولکس واگن، ID Buzz در سال 2024 وارد خیابان‌های آمریکا خواهد شد.

البته تفاوت‌هایی نیز در نسخه آمریکایی و اروپایی این خودرو وجود دارد به طوری که طبق گفته کیوگ، فاصله دو محور مدل آمریکایی بیشتر از نسخه اروپایی خواهد بود و همچنین در مدل ویژه بازار آمریکا، از سه ردیف صندلی استفاده خواهد شد. این در حالی است که نسخه قابل عرضه در اروپا، از دو ردیف صندلی برخوردار است.

این خودرو مبتنی بر پلتفرم MEB فولکس واگن طراحی شده که شرکت فورد نیز قصد دارد تا از این پلتفرم برای یکی از خودروهای الکتریکی خود برای عرضه در بازار اروپا در سال 2023 استفاده کند.

و اما در خصوص سایر مشخصات ID Buzz ‌می‌توان به پک باتری 77 کیلووات ساعتی (ک‌می‌کوچک‌تر از باتری 82کیلووات ساعتی ID.4) با ظرفیت شارژ 170 کیلوواتی که انرژی مورد نیاز برای موتور عقب 150 کیلوواتی را تامین ‌می‌کند.

گفته ‌می‌شود که حداقل در نسخه اروپایی این خودرو، قابلیت استفاده از انرژی این باتری برای سیستم خانگی تعبیه خواهد شد. مدل معمولی این خودرو، به پنج صندلی به همراه 1.21 متر مربع فضا برای حمل بار مجهز شده است. در حالی که مدل باری ID Buzz، از 3.9 متر مربع فضای خالی برای جا دادن انواع وسایل بهره ‌می‌برد. به گفته فولکس واگن، ‌می‌توان تا 600 کیلوگرم بار را در این مدل جای داد.

طراحان فولکس واگن برای محیط داخل کابین نیز از طراحی ماژولار استفاده کردند؛ بدین معنی که کنسول وسط خودرو قابل جابجایی و حتی حذف کردن است. این قسمت بسیار جادار طراحی شده و ‌می‌توان انواع وسایل و تجهیزات کاربردی را در آن جای داد و به راحتی به آنها دسترسی داشت.

فولکس واگن ID Buzz

همچنین این خودرو یکی از به اصطلاح پایدارترین خودروهای فولکس واگن خواهد بود چراکه در داخل کابین، از هیچ چر‌می‌استفاده نشده و درعوض، از مواد بازیافتی و پارچه‌ای ساخته شده که در این بین، سهم پلاستیک جمع‌آوری شده از دریا 10 درصد و سهم بطری‌های بازیافتی نیز 90 درصد است.

فولکس واگن ID Buzz

همچنین در این خودرو، از قابلیت‌های رانندگی خودران همانند Active Lane-change Assist و Park Assist Plus استفاده شده که به ترتیب برای تغییر لاین خودرو در حین حرکت و پارک کردن به کمک راننده ‌می‌آیند.

فناوری اشتراک اطاعات V2X نیز در ID Buzz تعبیه شده که ‌می‌تواند اطلاعاتی را در خصوص خطرات جاده‌ای و زیرساخت‌های ترافیکی پیرامونی ارائه دهد.

فولکس واگن ID Buzz

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا