ارز دیجیتال

متاورس چیست و بهترین ارزهای متاورس کدامند؟

محتوای این مطلب توسط تیم تحریریه آی‌تی‌ایران تهیه نشده است و مسوولیت بررسی صحت و سقم گفته‌ها با مخاطب است.

اینترنت مکانی را برای ما ایجاد کرد که زندگی در دنیای دیگری را تصور کنیم. از آن زمان به بعد، رمان‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی متعددی منتشر شده‌اند که واقعیت‌های متناوب زنده را در شبکه‌های به هم پیوسته شرح می‌دهند. در کتاب Neuromancer در سال ۱۹۸۴، شخصیت اصلی، یک گاوچران فضای مجازی است که به درون یک «ماتریکس» می‌رود. فیلم «ماتریکس» انسان‌هایی را به تصویر می‌کشد که وارد دنیای مجازی شده‌اند و همه در یک واقعیت جایگزین زندگی می‌کنند. اینها همان چیزی است که شما آن را متاورس می‌نامید. «متا» پیشوندی است که به معنای «فراتر از» و «ورس» از «جهان» آمده است، و کلمه متاورس را می‌سازد.  اما متاورس واقعا چیست؟ آیا سرمایه گذاری در ارزهای متاورس سود آور است؟ بهترین ارزهای متاورس کدام اند؟

متاورس چیست؟

متاورس، به بیان ساده، فضایی است که در آن انسان‌ها می‌توانند در یک جهان مجازی مشترک شرکت کنند. این اصطلاح از رمان «سقوط برفی» نوشته نیل استفنسون، که در آن انسان‌ها به‌عنوان آواتار با یکدیگر در فضایی سه‌بعدی تعامل دارند، سرچشمه گرفته است. اخیراً فیلم «Ready Player One» افرادی را به تصویر می‌کشد که می‌توانند وارد دنیای مجازی شده و در آن به یک موجود سه بعدی و یک آواتار تبدیل شوند. بازیکنان کارهایی را تجربه می‌کنند که در دنیای واقعی قادر به انجام آن نیستند، مانند انجام کارهای فیزیکی شدید یا رانندگی با وسایل نقلیه پیشرفته.

دنیای مجازی این امکان را برای ما فراهم کرده است که به صورت آنلاین با جوامعی از مردم در ارتباط باشیم. گیمرها اینها را به عنوان جهان‌های آنلاین چند نفره (MMO) مانند World of Warcraft می‌شناسند.  متاورس دارای بافت، ابعاد و رنگ خواهد بود. مردم همدیگر را ملاقات می‌کنند، پاتوق می‌کنند، از موزه‌های مجازی بازدید می‌کنند، سوار پارک‌های مجازی می‌شوند، به وب‌سایت‌هایی در همان متاورس می‌روند.

با استفاده از فناوری بلاک چین، می‌توانید صاحب یک دارایی دیجیتال شوید و رمز ارزها بدون شک تضمین می‌کند که آثار هنری، آیتم‌های درون بازی، دارایی دیجیتال و غیره متعلق به شما خواهند بود. دارایی‌های کاربران نیز غیرمتمرکز و همتا به همتا هستند و تابع یک مرجع متمرکز مانند دولت یا بانک نیستند.

نه تنها مردم با این فناوری در اینترنت جدید گشت و گذار می‌کنند بلکه اگر قرار باشد فناوری NFT با اینترنت جدید پیاده‌سازی شود، مردم مالکیت دارایی‌های دیجیتالی را آغاز خواهند کرد. متاورس علاوه بر اینکه دارای بافت سه بعدی، رنگ و تعامل بسیار زیاد خواهد بود همچنین مکانی خواهد بود که در آن افراد دارایی‌های منحصربه‌فرد را با سطح مالکیت غیرمتمرکز همتا به همتا خریداری و می‌فروشند که قبلاً امکان‌پذیر نبود.

متاورس و ارزهای دیجیتال آن
متاورس و ارزهای دیجیتال آن

بهترین ارزهای متاورس کدامند؟

انتظار می‌رود که علاقه به متاورس که بین دنیای واقعی و مجازی پل زده است، در سال‌های آینده با سرعت زیادی افزایش یابد. این موضوع با این واقعیت پشتیبانی می‌شود که غول رسانه‌های اجتماعی فیس بوک اخیراً به متا تغییر نام داده است.

در حال حاضر شما با سرمایه گذاری در متاورس وارد بازاری نوآورانه خواهید شد که هنوز در مراحل ابتدایی است. به این ترتیب، این فرصت را دارید که توکن متاورس انتخابی خود را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

در ادامه به بهترین ارزهای دیجیتال متاورس برای خرید نگاهی دقیق‌تر می‌اندازیم و بهترین گزینه‌های در دسترس برای سرمایه گذاری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • دسنترالند (Decentraland)

دسنترالند با توکن مانا علاوه بر اینکه بزرگ‌ترین ارز دیجیتال متاورس است، اولین دنیای مجازی کاملاً غیرمتمرکز نیز می‌باشد. سازمان غیر متمرکز خودمختار آن (DAO) صاحب قراردادهای هوشمند کلیدی است که متاورس دسنترالند را هدایت می‌کند، از جمله قرارداد LAND که به کاربران امکان خرید و فروش زمین مجازی را می‌دهد.

کاربران می‌توانند با توسعه بازی‌های تعاملی، اجازه دادن به تبلیغات و موارد دیگر، از LAND خود درآمد کسب کنند. رمز بومی دسنترالند یا مانا ارزی است که در سراسر متاورس استفاده می‌شود. البته می‌توان از MANA برای خرید قطعه زمین در متاورس نیز استفاده کرد. علاوه بر این شما می‌توانید از رمز ارز مانا برای خرید آواتارها، نام ها، پوشیدنی‌ها و سایر اقلام در بازار دسنترالند استفاده کنید.

برای خرید و فروش ارز مانا با بهترین قیمت کافی است یک حساب کاربری در صرافی معتبر بیت گذر به آدرس bitgozar. io ایجاد کنید.

  • سند باکس (SAND)

سند باکس (SAND) خیلی از دسنترالند عقب نمانده است. ارز دیجیتال متاورس شماره ۲ در حال حاضر به عنوان یکی از برترین ارزهای دیجیتال بازار از نظر مارکت کپ رتبه بندی می‌شود.

سندباکس نیز همانند دسنترالند یک دنیای مجازی است که از مدل DAO استفاده می‌کند. همچنین مانند دسنترالند، بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. این بلاک چین از قراردادهای هوشمند برای خرید زمین مجازی و سایر دارایی‌ها پشتیبانی می‌کند.

اما تفاوت‌هایی بین این دو متاورس وجود دارد. واضح‌ترین مورد این است که سندباکس از ارز دیجیتال SAND به عنوان ارز اصلی خود استفاده می‌کند. سندباکس همچنین در حال مهاجرت به راه حل لایه ۲ پالی گان است که کارمزد تراکنش‌ها را کاهش داده و سرعت پردازش را افزایش می‌دهد.

خدمات خرید و فروش ارز سندباکس به صورت لحظه‌ای و با بهترین قیمت در صرافی بیت گذر به آدرس bitgozar. io ارائه می‌شود.

  • اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

اکسی اینفینیتی (AXS) در میان ارزهای متاورس از نظر ارزش بازار، در رتبه سوم قرار دارد. توکن AXS آن در ماه‌های گذشته عملکرد قیمتی قابل توجهی داشته است.

چندین شباهت بین اکسی اینفینیتی و دو ارز دیگر متاورس وجود دارد. اکسی اینفینیتی نیز بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. اکسی اینفینیتی نیز مانند دسنترالند و سندباکس توکن بومی خود را دارد.

با این حال، اکسی اینفینیتی بیشتر از دو رقیب اصلی خود بر روی بازی‌های بلاک چین متمرکز است. بازیکنان موجوداتی به نام «Axies» را می‌خرند که می‌توانند در جنگ شرکت کنند، آنها را پرورش دهند و بفروشند. آنها حتی می‌توانند برای Axies خود پادشاهی بسازند.

اگر قصد سرمایه گذاری در اکسی اینفینیتی را دارید میتوانید از خدمات خرید و فروش این ارز با پشتیبانی ۲۴ ساعته و پرداخت ریالی در سایت صرافی بیت گذر به آدرس bitgozar. io استفاده کنید.

  • گالا (GALA)

گالا  یک پلتفرم بازی بلاک چین است که اریک شیرمایر در ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۹ آن را راه اندازی کرده است. پلتفرم گالا توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را ترکیب می‌کند تا یک اکوسیستم بازی بلاک چینی را ایجاد کند. در این نوع بازی بازیکنان می‌توانند در هر زمان که بخواهند دارایی‌های بازی را در مقیاس جهانی خرید و فروش کرده و مالک آنها شوند. هدف Gala Games این است که کنترل بازی را به دست بازیکنان سپرده و صنعت بازی را به سطحی کاملاً جدید برساند.

توکن بومی این پلتفرم، GALA می‌باشد که برای مدیریت شبکه، مشوق‌های اپراتور گره و جوایز درون بازی برای بازیکنانی که در بازی‌های پلتفرم شرکت می‌کنند استفاده می‌شود. علاوه بر این، می‌توان از آن به عنوان ارز درون بازی برای خرید توکن‌های ان اف تی (NFT) و دارایی در فروشگاه گالا استفاده کرد. گالا به عنوان یک پلتفرم بازی متمرکز بر بلاک چین، به کاربران اجازه می‌دهد تا از شخصیت‌های منحصر به فرد ان اف تی خود در حین بازی نیز استفاده کنند.

با توجه به قیمت پایین ارز گالا و پتانسیل بالای رشد آن، خرید ارز گالا به عنوان یک سرمایه گذاری سود آور در حوزه متاورس شناخته می‌شود که میتوانید با استفاده از خدمات صرافی ایرانی و معتبر بیت گذر نسبت به آن اقدام نمایید.

ارزهای متاورس را از کجا خریداری کنیم؟

ارزهای متاورس را از کجا خریداری کنیم؟
ارزهای متاورس را از کجا خریداری کنیم؟

برای خرید ارزهای متاورس و یا سایر ارزهای دیجیتال به استفاده از خدمات یک صرافی آنلاین به عنوان واسطه‌ای میان کاربران و بازار رمز ارزها نیاز خواهید داشت. صرافی‌های معتبر ایرانی و خارجی متعددی در دسترس کاربران قرار دارند. ولی با توجه به اینکه صرافی‌های خارجی کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند استفاده از یک صرافی ایرانی ریسک مسدود شدن دارایی‌های کاربر را از بین می‌برد.

شما میتوانید به صرافی معتبر داخلی بیت گذر مراجعه کرده و معاملات خود را در این صرافی انجام دهید. برای مشاهده قیمت لحظه‌ای ارزهای متاورس نیز فقط کافی است وارد سایت بیت گذر و بخش قیمت ارزهای دیجیتال شوید.

پس از خرید و سرمایه گذاری یکی از مهم‌ترین دغدغه کاربران این است که چگونه دارایی‌های خود را نقد کنند و ارزهای دیجیتال خود را به تومان تبدیل نمایند. صرافی بیت گذر امکان فروش ارز دیجیتال با بهترین قیمت و با پرداخت‌های ریالی لحظه‌ای را برای کاربران فراهم کرده است.

برای دسترسی به جدید‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره ارزهای متاورس و سایر رمز ارزها در بازار کریپتو و همچنین دسترسی به آموزش‌های کامل برای فعالیت در این بازار به بلاگ بیت گذر به آدرس blog. bitgozar. io مراجعه نمایید.

جمع بندی

تا کنون ارزهای متاورس، سرمایه‌گذاران اولیه خود را پولدار و متمول کرده اند. اما آیا باز هم باید به خرید این ارزها و کسب سود از آنها امیدوار بود؟

این که این توکن‌های دیجیتال چقدر رشد خواهند کرد، به این بستگی دارد که در آینده چقدر کاربران جذب این متاورس‌ها می‌شوند. به نظر می‌رسد دسنترالند و سندباکس بیشترین توجه را در کسب و کارها به دست آورده اند. وقتی شرکت‌های بزرگی مانند آدیداس و سامسونگ زمین مجازی را در این پلتفرم‌های متاورس خریداری می‌کنند، دلگرم‌کننده است. این حرکت می‌تواند ادامه یابد و حتی در چند سال آینده رشد بهتری را تجربه کند.

از سوی دیگر، هیچ تضمینی وجود ندارد که سندباکس، دسنترالند یا اکسی اینفینیتی و گالا در درازمدت به عنوان بهترین بازیکنان در متاورس ظاهر شوند. چندین غول فناوری امیدوار هستند که بر متاورس تسلط پیدا کنند. اگر تلاش‌های آنها موفقیت‌آمیز باشد، رهبران فعلی رمزارز متاورس می‌توانند به رانندگان تبدیل شوند.

درست است که به دنبال بهترین ارزهای متاورس هستید، اما باید با احتیاط قدم بردارید. چون که بسیاری از مفسران بازار استدلال می‌کنند که این صنعت نوآورانه احتمالاً تحت سلطه یک بازیگر به نام متا یا همان فیس بوک قدیم است.

سرمایه گذارانی که مایل به پذیرش ریسک قابل توجهی هستند ممکن است بخواهند به خرید موقعیت‌های کوچک در هر سه این ارزهای دیجیتال فکر کنند. اما سرمایه گذاران ریسک گریز بهتر است از این حوزه دوری کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا