ایراناینترنت

پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات؛ اولویت‌ مرکز ملی فضای مجازی

فیروزآبادی: سرعت اینترنت نه تنها کاهش نیافته بلکه با رشد منطقی در حال افزایش است

سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس این مرکز در پیامی به مناسبت سالروز تشکیل شورای عالی فضای مجازی افزود: سرعت توسعه شبکه متناسب با سرعت توسعه بهره برداری نبوده و شاهد اختلالاتی در این حوزه هستیم که همین امر باعث شد تا اخیرا مورد سوء استفاده دشمن قرار گرفته و از آن تعبیر به کاهش سرعت اینترنت در کشور کنند.

وی ادامه داد: در حالی که سرعت نه تنها کاهش نیافته بلکه با رشد منطقی در حال افزایش است اما بعضا ممکن است که رشد بیش از حد در حالی که شبکه آمادگی نداشته باشد به ضد عمل کرده و شاهد نا کارآیی شبکه در خدمت رسانی ارتباطی و اطلاعاتی شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین گفت: در این خصوص مذاکراتی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده و وزیر ارتباطات قول مساعد داده تا با همت مضاعف در ۱۴۰۱ از طریق بودجه‌های مناسب برای توسعه شبکه و قرارداد اخیر شرکت زیرساخت، توسعه زمینی شبکه ملی اطالاعات از میزان رشد مصرف شبکه پیشی گرفته و مشکلات مرتفع شود.

فیروزآبادی یادآور شد: در شبکه که از سه المان اصلی هسته، مترو (خدمات) و دسترسی تشکیل می شود صرفا در لایه مترو نیاز به اصلاحاتی است که امیدوار هستیم از طریق سرمایه‌گذاری مناسب که توسط بخش خصوصی و شرکت‌های متولی اپراتوری صورت می گیرد.

وی افزود: همچنین بودجه ای که دولت به شرکت زیرساخت برای رفع این نقصان در سال ۱۴۰۱ اختصاص خواهد داد، شاهد فعالیت یک شبکه پایدار و باکیفیت باشیم.

رییس مرکز ملی فضای مجازی در بخش دیگری از این پیام تصریح کرد: در این ۱۰ سال که نهادی استوار به نام شورای عالی فضای مجازی در کشور شکل گرفت، از طریق دبیرخانه و مرکز ملی فضای مجازی در میان سایر نهادهای جمهوری اسلامی، توانست نقش برجسته‌ای را در حوزه فضای مجازی کشور ایفا کند به نحوی که امروز تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها در کشور با این مرکز ارتباط مستمر داشته و کار مشترک انجام داده‌اند.

فیروزآبادی از جمله مهم‌ترین اقدامات شورای عالی فضای مجازی بحث شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و یادآور شد: در این زمینه حداقل سه سند تفصیلی تصویب شده است که شامل تعریف، تبیین الزامات و سند معماری شبکه ملی اطلاعات کشور است. همچنین در رابطه با نظام پیشگیری با مقابله و حوادث فضای مجازی سندی مصوب شده و تقسیم کار ملی در کشور صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: این سند نقش برجسته‌ای در مهار حملات ۲ سال اخیر در حوزه فضای مجازی کشور که با بسیج همه امکانات دشمنان این مرز و بوم صورت گرفته، داشته است. برهمین اساس می‌توان از مجموعه حملاتی که امسال ملت ایران مورد هدف مستقیم قرار گرفت از جمله به سیستم راه‌آهن، بنادر و توزیع سوخت خودروها در کشور نام برد که در مواجهه با تمامی این حملات به سرعت اقدام به رفع عوارض شد تا کمترین آسیب دشمن به ایران عزیز وارد شود و امیدوار هستیم که حتی بتوانیم در حوزه پیشگیری چنان عمل کنیم که مشابه این حوادث به صفر برسد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در زمینه ساماندهی پیام رسان‌های داخلی هم اظهار داشت: توانستیم پیام رسان بومی را در کشور فراهم کنیم و امروز پیام رسان‌های نسبتا خوب داخلی در کشور فعالیت می کنند که امیدوار هستیم هر روز شاهد استقلال بیشتری در این حوزه باشیم.

فیروزآبادی تصریح کرد: با افزایش سواد فضای مجازی و تدابیر به عمل آمده در شورای عالی فضای مجازی و پیگیری های مرکز ملی فضای مجازی با همکاری دستگاه‌ها، مدیریت حوادث در این فضا را برای جلوگیری از بسیاری از جرایم انبوه ممکن کرده که از جمله مهم ترین آنها که مردم در جریان هستند، بحث کلاهبرداری از حساب های بانکی بود که با راه اندازی رمز پویا توانستیم از این جرائم جلوگیری کنیم.

وی گفت: آنچه که مسلم است پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات و خدمات پایه آن از اولویت‌های شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی است که باید انجام شود که بر آنیم تا در سال ۱۴۰۱ نسبت به راه اندازی بخش‌های دیگر آن اقدام کنیم البته در این راه مشکلات، چالش ها و تهدیداتی وجود دارد که یکی از نقاط نگران کننده در این حوزه سرعت توسعه استفاده از این فضا نسبت به برنامه‌های توسعه‌ای آن است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد:‌ ما شاهد رشد ماهیانه ۶ تا ۷ درصد ترافیک بین الملل در حوزه استفاده از اینترنت هستیم که البته بخش عمده افزایش این ترافیک مربوط به محتوایی است که مردم خود مولد آن بر روی شبکه های اجتماعی و رسانه‌ای خارجی از قبیل اینستاگرام و واتساپ هستند.

نوشته های مشابه

‫213 دیدگاه ها

  1. 프라그마틱 게임의 슬롯은 최고의 품질과 엔터테인먼트를 선사하는 놀라운 선택입니다.
    http://www.pragmatic-game.net

    프라그마틱에 대한 글 읽는 것이 정말 즐거웠어요! 또한, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 정보를 공유하고 있어요. 함께 발전하며 더 많은 지식을 얻어보세요!

    https://www.12315lt.cn/
    https://www.12315amb.cn/
    https://hyunmee.net/hot/

  2. 프라그마틱 게임은 iGaming 분야에서 주목받는 주요 제공 업체로, 혁신적이고 표준화된 콘텐츠를 선보입니다.
    프라그마틱플레이

    프라그마틱에 대한 내용이 정말 유익했어요! 또한, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 정보를 찾아보실 수 있어요. 함께 지식을 공유해보세요!

    https://www.naugblog.com
    https://habermahmutlar.com/hot/
    http://customercaresupportnumber.com/

  3. 현재 프라그마틱 게임은 iGaming에서 혁신적이고 표준화된 엔터테인먼트 콘텐츠를 선보이는 주요 제공 업체입니다.
    http://www.pragmatic-game.net

    프라그마틱은 항상 최고의 게임을 제공하죠! 여기에서 더 많은 흥미진진한 정보를 얻을 수 있어 기뻐요.

    https://www.buytretinoin.site
    https://dtcfelt.com/hot/
    https://www.aufootballjersey.com

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا