شبکه‌های اجتماعی

‌تیک‌تاک فعالیت خود را در روسیه تعلیق کرد

تیک‌تاک اعلام کرد که امکان پخش زنده و آپلود ویدیوهای جدید در پلتفرم خود را برای کاربران روسی محدود خواهد کرد.

در بیانیه تیک‌تاک، این تصمیم در واکنش به تصویب قانون اخیر مرتبط با انتشار اخبار جعلی در روسیه اتخاذ شده که بر اساس آن، افرادی که اطلاعات نادرست و غلط را در مورد ارتش یا دولت این کشور منتشر کنند، به تحمل حبس تا ۱۵ سال محکوم خواهند شد.

این شرکت چینی در بیانیه خود نوشت که راهی جز تعلیق استریم زنده و آپلود محتوای جدید روی سرویس ویدیویی خود در روسیه ندارد و ایمنی کاربران جزو اولویت‌های اصلی این شرکت محسوب می‌شود.

علی‌رغم این محدودیت، کاربران تیک‌تاک در روسیه همچنان می‌توانند از طریق این شبکه اجتماعی برای دوستان خود در این کشور و یا سایر کشورها پیام ارسال کنند. تیک‌تاک در این‌باره گفت: ما به ارزیابی وضعیت روسیه ادامه خواهیم داد تا در خصوص زمان ازسرگیری خدمات خود در این کشور تصمیم‌گیری کنیم.

تصمیم اخیر تیک‌تاک در حالی اتخاذ شد که این شرکت چندی پیش اعلام کرد که محتواهای ویدیویی برخی رسانه‌های دولتی روسیه را برچسب‌گذاری خواهد کرد. این شرکت روز جمعه اعلام کرد که از سال گذشته، در حال کار روی این قابلیت بوده اما در پی حمله روسیه به اوکراین، تصمیم گرفت تا آن را سریع‌تر توسعه دهد و عملیاتی کند.

در همان روزی که تیک‌تاک از برچسب‌گذاری محتواهای ویدیویی رسانه‌های وابسته به کرملین خبر داده بود، نهاد نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه (Roskomnadzor) این شبکه اجتماعی را به حذف محتواهای رسانه‌های روسی متهم کرد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا