ایلان ماسکتکنولوژی

ایلان ماسک: جهان به نفت بیشتری نیاز دارد

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و تسلا سولار که در طی سال‌های اخیر تمامی‌ تلاش خود را برای رقابت با خودروهای مجهز به سوخت‌های فسیلی به کار بست، به تازگی اعلام کرد که باید میزان تولید نفت و گاز را افزایش دهیم.

ماسک که با شرکت تسلا توانست نزدیک به یک میلیون خودروی الکتریکی را روانه خیابان‌ها کند و در مدت زمانی کوتاه، ارزش این شرکت را به یک تریلیون دلار برساند، طی توییتی در واکنش به حمله نظامی‌ روسیه به اوکراین و نگرانی‌های در خصوص آینده نفت و گاز عنوان کرد: از گفتن این حرف متنفرم، اما باید بگوییم که ما باید فورا تولید نفت و گاز را افزایش دهیم.

وی حدود ۹ دقیقه بعد در توییتی دیگر نوشت: بدیهی است که این امر بر تسلا تاثیر منفی می‌گذارد، اما راهکارهای انرژی پایدار نمی‌توانند اقدامی‌فوری در جهت جبران صادرات نفت و گاز روسیه باشند.

آنچه از توییت ماسک برمی‌آید این است که او به طور تلویحی به وابستگی قابل‌توجه جهان به خطوط لوله روسیه اشاره دارد و بسیاری از کشورها را به خود وابسته کرده است. به طوری که اغلب این کشورها در واکنش به حمله روسیه به اوکراین، قدرت تحریم این کشور را ندارد. همچنین این موضوع باعث ایجاد نگرانی در مورد افزایش قیمت انرژی به ویژه در اروپا شده است.

اگرچه تشخیص جدی و یا شوخی بودن صحبت‌های ایلان ماسک در توییت‌هایش کار سختی است اما نمی‌توان منکر تاثیرگذاری فوق‌العاده او شد و بسیاری از ۷۶ میلیون دنبال‌کننده ماسک، او را حتی هنگام شوخی کردن نیز جدی می‌گیرند.

اگرچه تسلا و ایلان ماسک در زمینه تولید خودروهای الکتریکی فعالیت دارند، اما اینطور نیست که نفت و گاز جایی در برنامه‌هایی ایلان ماسک ندارند. در سال گذشته بود که گزارش‌هایی در خصوص تصمیم اسپیس ایکس، شرکت دیگر تحت هدایت ایلان ماسک، به دنبال حفاری برای دستیابی به گاز طبیعی در زمینی نزدیک به تجهیزات استارشیپ این شرکت در تگزاس بود.

همچنین ماسک در سال گذشته طی گفت‌وگو با جو روگان عنوان کرده بود: من طرفدار شیطان جلوه دادن صنعت نفت و گاز نیستم. ما تا مدت‌ها به سوزاندن سوخت‌های فسیلی ادامه خواهیم داد و به آن نیاز داریم. اما مسئله این است که با چه سرعتی به سمت آینده انرژی پایدار حرکت می‌کنیم؟

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا